Úzkost. Rada

Anonymní
5.10.20 20:13

Úzkost. Rada

Dobrý den, je mi 25let a trpím od 23 let stále se opakujícími úzkostnými stavy až panickými záchvaty, kdy jsem již 3× byla odvezena přítelem do nemocnice, protože jsem se bála, že umírám. Vždy mě vyšetřili a nic nenašli, takže jsem si po odchodu z nemocnice, kdy jsem se uklidnila cítila strašně trapně a jako idiot. Nevím si s tím rady ačkoli navštěvuji pravidelně psychologa, který mi vysvětluje pokaždé, že je to pouze nutkavými myšlenkami a učí mě autogenní trénink a relaxaci. Bohužel neumím relaxovat a nenervovat se, jsem taková odjakživa napjatá, nervózní. Je to bludný kruh. Vždy mi začne být divně, cítím se unavená, buší mi srdce, mám knedlík v krku, hůř se mi dýchá, motá se mi hlava, mám strach ze smrti a z omdlení a že mám infarkt a začnu se pozorovat a měřit si tep a já vím, tím si to ještě zhorším, ale když příjde ten velký záchvat paniky tak se prostě o ten život bojím. Nechápu proč se mi z ničeho nic, když například koukám doma na televizi, piju čaj a povídám si s přítelem a v klidu ležím začne dělat zle a bušet srdce a začnu se bát a už to jede (nekoukáme na horor ani zprávy, na komedii co mě baví). Mám to i když jdu nakoupit do Tesca nebo ve velkých obchodních domech jako je Ikea, Baumax, bojím se tam a buší mi tam srdce. Nebo v kině, v letadle, v divadle. Hlavně tam kde musím být v klidu. Beru Eliceu 5mg ale přijde mi že to nepomáhá, bohužel mi lékař nechce dát vyšší dávku mg

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
269
5.10.20 20:44

Mě pomohla jedna věc, přestat myslet na ten strach když už cítíš že to na tebe jde. Z hluboka dýchat nádech na 5 a výdech na 5 mozek zaměstnáš jiným směrem a říkáš si že to přejde a nic to není jen v tvé hlavě.. a ono to opravdu funguje, pak taky vymysli něco aby jsi se odreagovala a přestala se stresovat…dlouhodobý stres je na prd…u mě to byla hlavní příčina záchvatů úzkosti, jsem ráda že jsem se toho zbavila…a jsem ráda že to šlo bez léků.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
5.10.20 20:52

Já už si opravdu nevím rady :( a to mám 2 děti 6 let a 6 měsíční miminko. Měla bych být šťastná, na jednu strasnu jsem, za to že je mám, ale na druhou jsem straně moc nešťastná ze života. Kolikrát mám i hrozné představy, nevím jak z toho pryč :(

  • Citovat
  • Nahlásit
3943
5.10.20 21:08

Mám naprosto totéž. Mám doma Lexaurin a když to na mě jde a je jasný, že to nepůjde ukočírovat, tak si čtvrtinku dám. Od té doby, co ho mám k dispozici a vím, že do čtvrt hodiny pomůže, tak mám záchvat čím dál méně často. Když má člověk pomoc po ruce, tak tolik nepodléhá strachům. To je ta hlava.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
5.10.20 21:10

Já mám pouze tu Eliceu. A jak jsem psala nechce mi napsat jiné prasky a ani navýšit dávkování 😤

  • Citovat
  • Nahlásit
269
5.10.20 21:15

Lexaurin je hodně silný… :roll: přítel ho bral na spaní je to driák nemohla jsem ho ani probudit…lepší si nezvykat a hledat jiný způsob jak to zvládnout :/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3943
5.10.20 21:27
@Meleys píše:
Lexaurin je hodně silný… :roll: přítel ho bral na spaní je to driák nemohla jsem ho ani probudit…lepší si nezvykat a hledat jiný způsob jak to zvládnout :/

Tak to měl špatné dávkování. Já si vezmu čtvrtku a nijak mě to (až na psychické uvolnění) neovlivní. Jako jestli byl přítel po osmi? hodinách spánku neprobuditelný, tak si musel dávat fakt koňskou dávku. Lexaurin není prášek na spaní, i když lehkou únavu může způsobovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3943
5.10.20 21:33
@Anonymní píše:
Já mám pouze tu Eliceu. A jak jsem psala nechce mi napsat jiné prasky a ani navýšit dávkování 😤

Jestli ti doktor nechce změnit medikaci, která nepůsobí, tak si najdi jiného lékaře. Já vim, jak ty stavy jsou hnusný, zvlášť, když máš na starosti děti.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
269
5.10.20 21:34

@Čičorečka ano je to prášek i na spaní…měl ho předepsaný když nemohl spát po operaci trpěl na bolesti. Možná si vzal víc to nevím ale je to chlap jako hora a zamávalo to s ním slušně…navíc po něm nemohl ani řídit to vím takže silný prášky to opravdu jsou…ještě že je měl předepsaný jen jednou pak už mu je doktor nenapsal myslím že je to i návykové…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3943
5.10.20 21:52
@Meleys píše:
@Čičorečka ano je to prášek i na spaní…měl ho předepsaný když nemohl spát po operaci trpěl na bolesti. Možná si vzal víc to nevím ale je to chlap jako hora a zamávalo to s ním slušně…navíc po něm nemohl ani řídit to vím takže silný prášky to opravdu jsou…ještě že je měl předepsaný jen jednou pak už mu je doktor nenapsal myslím že je to i návykové…

Tak bych asi přemýšlela o nějaké intoleranci na obsaženou látku. Protože moje máma brala Lexaurin před důležitými přednáškami, konferencemi, které vedla. A kromě zmírnění stresu ji to neovlivnilo. Já si dám při záchvatu ráno a celý den funguji naprosto normálně. Ano, nemělo by se po užití řídit, každý takový lék ovlivňuje mozek, jinak by nefungoval. A všechny léky jsou návykové, to i kapky do nosu. Já souhlasím s tvojí teorií rozdýchání, taky to dělám, ale občas to fakt nejde.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
14386
5.10.20 22:08

Najdi si jiného psychiatra, který ti najde vhodnou medikace - evidnetně bereš léky, které ti nezabírají.

Poptej se svého terapeuta jestli neví o nějaké terapeutické skupině, třeba by to na tebe fungovalo efektivněji.

Pokud ti tu eliceu píše psychiatr a jsi v lékařské péči déle než rok, měla by si mít nárok na lázně - na pár týdnů vypadneš, budeš se věnovat tomu, jak úzkost zvládnout a přitom ti pomůžou i s fyzičkou.

Moc dobré programy mají třeba v lázních Priessnitz a nebo ve Schrottových lázních.

Další variantou inteznivěnjší práce je nějaký stacionář - tedy soustředěný terapeutický program, kam chodíš přes den a jinak jsi doma.

Tuhle knížku znáš? Je to docela slušný doplněk k psychoterapii https://obchod.portal.cz/…e-z-uzkosti/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2331
6.10.20 05:01

Pomáhá dostatečně spát, dostatečně jíst, přiměřený pohyb, relax, nepít kafe, čaj, kofeinové nápoje, alkohol a nekouřit. Beru nejnižší možnou dávku AD Sertralin (25 mg), spíš už je to asi berlička, ale syndrom z vysazení nebyl nic moc, tak aspoň takhle. Když už přijde záchvat - kontrolované dýchání, odpočítávání po dvou nebo třech od sta (zaměstná mozek).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3161
6.10.20 17:04
@Meleys píše:
@Čičorečka ano je to prášek i na spaní…měl ho předepsaný když nemohl spát po operaci trpěl na bolesti. Možná si vzal víc to nevím ale je to chlap jako hora a zamávalo to s ním slušně…navíc po něm nemohl ani řídit to vím takže silný prášky to opravdu jsou…ještě že je měl předepsaný jen jednou pak už mu je doktor nenapsal myslím že je to i návykové…

Tak každý může na léky reagovat jinak, ale podle mě Lexaurin moc na spaní není. Na nespavost jsem brala i 9 mg (3 tabletky Lexaurinu po 3 mg, ten silnější, pak je ještě 1,5 mg) a nespala jsem stejně celou noc. Ani na úzkost mi nepomohl. Je návykový, když se bere delší dobu, já ho vzala párkrát a když mi nikdy nepomohl, tak ho už neberu. Mám jako sos Rivotril, ale taky musím víc mg a taky ne vždy zabere.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.10.20 18:46

Mě z toho dostali až antidepresiva. Měla jsem to takové jako ty ale mnohem silnější. Psycholog nepomohl a akorát se to víc rozjelo a měla jsem úzkost nonstop v kuse a zhubla a bylo mi furt zle. Až mi nasadili A. D tak se to zlepšilo tak ze jsem schopna i letět letadlem a zvládat stres. Záměř se hlavně na to jaké to bylo poprvé a jaký byl ten impulz proč to začalo. U mě to bylo to ze jsem hypochondr a bála sem se o zdravi tak se to rozjelo do úzkosti a pak se přidávaly další a další věci.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
6.10.20 19:23
Jà si myslím,že od té doby co jsem začala být strašně moc žárlivá,když partner chtěl jít s klukama posedět a tak,tak jsem začala být nepříčetná,apod.. no proste hrůza,celou noc jsem nespala a čekala na něj,pořad jsem měla v hlavě to že mě podvede. Jenže teď už to vůbec nemám,věřím mu,a když někam jde tak jsem úplně v pohodě . Ale úzkosti a motáni v hlavě pořád mám. Ještě mi dnes doktorka napslala k té Elicei Topiramat tak uvidíme @Anonymní píše:
Mě z toho dostali až antidepresiva. Měla jsem to takové jako ty ale mnohem silnější. Psycholog nepomohl a akorát se to víc rozjelo a měla jsem úzkost nonstop v kuse a zhubla a bylo mi furt zle. Až mi nasadili A. D tak se to zlepšilo tak ze jsem schopna i letět letadlem a zvládat stres. Záměř se hlavně na to jaké to bylo poprvé a jaký byl ten impulz proč to začalo. U mě to bylo to ze jsem hypochondr a bála sem se o zdravi tak se to rozjelo do úzkosti a pak se přidávaly další a další věci.
  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama