Zaměstnavatel neplatí, co má. Co s tím?

20.7.17 23:13

Zaměstnavatel neplatí co má

Ahoj, Řešíme s přitelem velmi nepěknou věc…
Přítel si našel práci v jedné firmě, kde místem výkonu je ČR, pracuje jako elektrikář a pracoval převážně v Praze. První výplata byla za 14 odpracovaných dnů ideální, ale další měsíc už donesl domů cca 13.000…(prej někdo, kdo měl zakázku na starost ukradl peníze na faktůry a zdrhl…) pak jsme tedy našli dobrou pracovni nabídku a měla bych ho doma každý den…takže šel podat výpověď ke dni 26.4 ve zkušební době. Šéf ho přemlouval, že ať počká a bude platit víc :pocitac: nesouhlasil. Dnes si šel vyzvednout výplatu, já natěšená, že doveze konečně normální peníze a vyžijeme :dance:, ale houby dovezl jenom 4700 - na výplatnici má čistou mzdu 8000… prej si z toho exšéf strhl úbor :roll:.. Tak jsem si k tomu tedy sedla a počítala.. nesedí mi hodiny, za 15 dnů 120 hodin…v Praze dělal denně i 10hodin…Dále mu nebylo proplaceno cestovné ( byl řidič a řídil ten červen trasy : 2× Praha-Ostrava, 1× Ostrava-Praha, a pak Ostrava-Lázně Jeseníky, tak počítam nějakých 20h za volantem), které minulý měsíc proplacené měl :roll:. Ještě mě tak napadá, když byl týden+ v Praze nemá nárok na stravné-to jsem se nějak nedopátrala na netu, když má ve smlouvě místo výkonu ČR. Mzdu měl smíšenou hodinovka a úkolovka..
Moje otázky tedy :
1. Je povinnen platit stravné, když zaměstnanec pracuje týden mimo domov?
2. Je povinnen proplatit cestovné?
3. Je povinnem zaplatit 10%připlatek za práci v sobotu a neděli? ( Odpracované 2 soboty a 1 neděle)
Samozřejmě jsme se s exšéfem snažili jednat, ale jeho odpovědi byli k ničemu a ještě přemlouval, ať se vrátí, že je moc dobrý pracant. Je mi do breku to i prodavačky, uklízečky dostávají víc.
Snad se v tom vyznáte a poradíte děkuji :kytka:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
21.7.17 00:13