Budím se kolem 4 ráno

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
3.11.21 08:15

Budím se kolem 4 ráno

Mám hrozně rozhozené spaní. Přestože jsem unavená a dlouhodobě spím málo, mám problém usnout večer. A budím se kolem 4 ráno, cítím se přitom naprosto vyspale a čile. Snažím se usnout, nejde mi to, přes den jsem zase unavená a naprosto bez energie, neustále bych něco jedla, jsem podrážděná - to je tím nedostatkem spánku.
Když se snažím ráno usnout, tak se mi to někdy skoro povede, ale jakmile začnu usínat, tak se mi spustí nějaká stresová reakce nebo co a okamžitě mě to probere zase do bdělosti. Pak se snažím uvolnit, usnout, ale ze stejného důvodu se to nepodaří.
Nemáte s tím prosím někdo zkušenost? Mám dvě malé děti, je to fakt náročné, ten spánek se mi rozhodil nočním vstáváním, to vím, ale nevím, jak to napravit. Jak jsem přes den mimo, tak ani nemám energii na to si s dětmi pořádně hrát a dovádět :-( Jsem ráda, že uvařím a zajistím základní věci jako vaření a svačiny a že jdeme ven.
Děkuji všem za příspěvky.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
241
3.11.21 08:25

Bylinky? Čaj teekanne spánek a nervy je dobrý. Některé spací čaje obsahují trezalku, která se nesmí s antikoncepci a psychofarmakami.

Když bylinky nepomůžou, psychiatr. Napsal by nenavykova ad na noc trittico, valdoxan…něco slabého pro úpravu spánkové režimu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
315
3.11.21 08:35

Nemáš málo nějakých vitamínů nebo minerálů? Mně dost pomáhá hořčík, kvalitní vitamin C, jak jsi na tom se železem? Spaní hodně rozhodí taky modré světlo, to jest cuceni večer do telefonu, PC apod. Taky když usinas s myslenkama na to, co všechno musím druhý den udělat, tak to nepomáhá. Dobré jsou bylinky, třezalka. medunka. A hodně ovlivňuje i strava. Zaměřila bych se v první řadě na tu příčinu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4721
3.11.21 08:41

Četla jsem hodně dobrých recenzí na CBD kapky na spaní. Musí to být hrozné. Měla jsem na jaře asi 5 měsíců období, kdy jsem vstávala mezi 4-5.. Dopoledne jsem jakž takž fungovala, po obědě přišla krize. Často jsem na hodinu zdřímla a večer nemohla zaspat. A druhý den zase. Pořád mě bolela hlava. Hrozné. Kde jsou ty časy, kdy jsem dokázala chrápat ráno do půl desáté.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7236
3.11.21 08:45

Tohle se mi taky stává, většinou v období, když mám nějaké nervy, stresy - případně PO stresovém období, jako nějaký jeho dojezd :zed: Napíšu ti, co na to pomáhá mně: GOLDEN MILK. Je to svařená kurkuma s mlékem (ideálně rostlinným), skořicí, pepřem a trochou tuku (dávám kokosový olej), po vychladnutí dosladíš medem. Zkus si to vygooglit, podle ajurvédy je to takový kurkumový zázrak, hodně prospěšný tělu. Já jsem na to narazila v podzimním období, kdy se to doporučuje pít jako prevence viróz a nachlazení. Pak jsem si časem začala všímat, že po něm spím celou noc kvalitním spánkem. Nedávno jsem si o tom zas pročítala a ten spánek v těch článcích zmiňují také.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
3.11.21 09:04

Díky za tipy, něco si z toho vyberu.
@3mamamina železo mám ok, hořčík bych si mohla pořídit. Modré světlo vím, to mám načteno z internetu, večer se mu vyhýbám. Ale hodně dobře ses trefila s těmi myšlenkami, co musím udělat a různé další věci, co se mi honí v hlavě :-( Co myslíš tou stravou?

  • Citovat
  • Nahlásit
315
3.11.21 09:53
@Anonymní píše:
Díky za tipy, něco si z toho vyberu.
@3mamamina železo mám ok, hořčík bych si mohla pořídit. Modré světlo vím, to mám načteno z internetu, večer se mu vyhýbám. Ale hodně dobře ses trefila s těmi myšlenkami, co musím udělat a různé další věci, co se mi honí v hlavě :-( Co myslíš tou stravou?

Hodně cukru, smažených jídel, kofein atd. Jídlo večer nacpavat se. Prostě klasika, co se nemá dělat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7703
3.11.21 10:10

Ahoj,
chtěl bych ti napsat, že jsi na tom dobře, protože já se budím dřív (když se mi tedy podaří usnout :-)), ale to ti asi nepomůže ani ti to nebude připadat vtipné…
Obecně jsou asi lidé, kterým stačí spánek kratší. Pokud pak ale pociťuješ únavu přes den, tak bych řekl, že to spíš bude souviset se stresem, nezpracovanými emocemi, případně propuknutím spánkové poruchy.
Určitě pro začátek zkusit, zda se to nezmění či neupraví pomocí minerálů (hořčík), bylinných čajů (např. meduňka), zkusit si přečíst nějaké články o tom, jak pracovat s větráním, teplotou v místnosti, tmou, odkládáním elektronických zařízení před spaním, tělesnou únavou, procházkami atd. a vyzkoušet, zda něco nepomůže.
Pokud bude přetrvávat třeba dva, tři měsíce, tak už jít za lékařem (obvodní, pravděpodobně předepíše více vyšetření).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
432
3.11.21 10:54

Ahoj, doporucuju melatonin v tabletach - spankovy hormon, volne prodejny v lekarne, to mi zabralo vyborne. Kdyz jsem se citila dost na nervy, tak obcas novopassit sirup - taky volne prodejny, na zklidneni. Jinak to chce rezim, ne tv, mobil tak hodku pred spanim, idealne nejaka sportovni aktivita pravidelne, treba behani.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
3.11.21 11:51

@3mamamina Ten cukr je problém. Ostatní ne, ale nevím, jestli s tím budu schopná něco dělat, nemám energii ani vůli na nic mám pocit :-(
@Premek_Orac Ty to řešíš taky? Díky za tipy.
Pořídím si v první řadě ten horčík. Ale potřebovala bych se hlavně nějak zklidnit, pořád myslím na to, co musím udělat atd. Ale to nejspíš taky souvisí s tím nevyspáním, že to člověka hodí do stresu a není schopný se zrelaxovat. Možná bych mohla zkusit třeba denně chvíli meditovat, to mě napadlo. A pak ten sport, jak tu někdo zmiňoval. Jenom nevím, kdy si na to mám najít čas. Přitom by mi to třeba opravdu pomohlo.

  • Citovat
  • Nahlásit
7703
3.11.21 12:29
@Premek_Orac Ty to řešíš taky? Díky za tipy.
Pořídím si v první řadě ten horčík. Ale potřebovala bych se hlavně nějak zklidnit, pořád myslím na to, co musím udělat atd. Ale to nejspíš taky souvisí s tím nevyspáním, že to člověka hodí do stresu a není schopný se zrelaxovat. Možná bych mohla zkusit třeba denně chvíli meditovat, to mě napadlo. A pak ten sport, jak tu někdo zmiňoval. Jenom nevím, kdy si na to mám najít čas. Přitom by mi to třeba opravdu pomohlo.
Řeším to dlouhodobě. Ano, pokud je to pro tebe nové, tak tě začne stresovat už ten fakt, že nespíš, koukáš na hodinky, a kvůli tomu stresu z nespání vlastně už neusneš.
Pokud to přetrvává, tak se s tím časem smíříš a už tě to stresovat nebude. Já třeba noci trávím posloucháním podcastů, audioknih, abych nikoho nerušil hlukem, světlem…
Pokud bys chtěla zkusit něco, co je volně dostupné, nevzniká na tom závislost a už se opravdu potřebovala vyspat, tak překvapivě na hodně lidí zafunguje kinedryl.
Meditace, dechová cvičení někomu pomohou, zkusit určitě můžeš.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2426
3.11.21 12:32

Tak udělej doma nějakou práci, ono nutit se usnout ti nepomůže. Prostě bych vstala, dělala co je potřeba, pak bych si zkusila ještě zdřímnout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
3.11.21 13:20

@Premek_Orac A ty víš, proč nemůžeš spát, jako jakou to má příčinu? Byl jsi s tím u doktorů? A ten spánkový hormon, co tu lidi doporučují, jsi zkoušel?
@Jolka86 Vůbec si nedovedu představit, že bych ve 4 vstala a šla něco dělat, to bych byla ještě vyřízenější si myslím. Možná už jen to ležení a pokoušení se usnout trochu jako odpočinek funguje.

  • Citovat
  • Nahlásit
7703
3.11.21 14:00
@Anonymní píše:
@Premek_Orac A ty víš, proč nemůžeš spát, jako jakou to má příčinu? Byl jsi s tím u doktorů? A ten spánkový hormon, co tu lidi doporučují, jsi zkoušel?

Myslíš melatonin? Ano, zkoušel, možná mírně pomáhal, ale nedoporučuje se užívat dlouho, pak klesá jeho přirozená tělesná produkce.
Ano, absolvoval jsem před časem veškerá možná vyšetření vč. CT a EEG mozku atd. :-). Nejblíž je mi asi vysvětlení, že se jedná o nezpracované (negativní) emoce a stres v kombinaci s vrozenými předpoklady pro nespavost. Trpím tím od dětství, prášky na spaní neužívám, protože jsem stejně nespával a akorát jsem pak byl utlumený přes den. Krátkodobě ale určitě pomoci mnoha lidem mohou.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
241
3.11.21 14:17

Agomelatin je chemicky podobný melatoninu. Agomelatin je nenavykove AD, které se dává na noc a velmi dobře upravuje spaní. Po několika dnech spíte jako mimino.

Trittico je taky na noc. Stačí třetina v nejslabší dávce na spaní.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat