Cvičení pánevního dna před porodem?

43
15.3.05 11:04

cvičení pánevního dna před porodem ?

Nevíte od kterého týdne, jak často a kolik opakování se má dělat cvičení pánevního dna (jako příprava na porod)? Já jsem 28 tt. Vím, že se má určitě cvičit po porodu, ale před porodem si nejsem jistá, i když mi kamarádka tvrdí, že se cvičit má. Nechci něco pokazit, tak jestli někdo
víte a/nebo máte zkušenosti, tak budu ráda, když mi dáte vědět. Děkuji

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

1785
15.3.05 13:44

Ahojka,

nic se neboj a cvič, tohle cvičení není ničím limitované a jen si pomůžeš:-)
Několikrát denně, kdekoliv a kdykoliv, jen je třeba se trošku soustředit a sladit to s dýcháním, navíc je fajn, pokud cvičíš v různých polohách.
Mimču ani sobě nemůžeš nijak ublížit, tak do toho:-)

Jazzi 35+1

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
15.3.05 14:17

Jsem po dvou porodech a cvičím každou chvilku. Doktor mi při zavádění tělíska řekl, že tak silné pánevní dno se nevidí ani u „šestnáctek“. Takže s chutí do cvičení, mimču tím neublížíš, naopak, trénovaný orgán nezakrní a ty se po porodu dostaneš rychle do formy.

  • Nahlásit
  • Citovat
1027
15.3.05 15:42

A můžu se zeptat, jak přesně cvičíte?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
15.3.05 18:07

Já cvičím tak obden, protože na to stále zapomínám. Cvičím tak, že stahuji svaly, které ovládají močový měchýř- zkrátka jako při močení/zde je prý důležité být úplně prázdná, aby si člověk nepřivodil zánět močového měchýře/. Takže po „vyčurání“ stahuješ svaly od spodu nahoru- kamarádka mi říkala"jako když jedeš výtahem- první patro, vydržíš, druhé,vydržíš třetí…Cvičíš tak 3-5 minut. Můžeš zapojit i svaly zadečku. Nikdo to na tobě nepozná, že cvičíš tyto svaly - do budoucna se to dá prý docela dobře využít při sexu… Tak hurá do toho! :lol:

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymni
15.3.05 18:13

Já cvičím tak obden, protože na to stále zapomínám. Cvičím tak, že stahuji svaly, které ovládají močový měchýř- zkrátka jako při močení/zde je prý důležité být úplně prázdná, aby si člověk nepřivodil zánět močového měchýře/. Takže po „vyčurání“ stahuješ svaly od spodu nahoru- kamarádka mi říkala"jako když jedeš výtahem- první patro, vydržíš, druhé,vydržíš třetí…Cvičíš tak 3-5 minut. Můžeš zapojit i svaly zadečku. Nikdo to na tobě nepozná, že cvičíš tyto svaly - do budoucna se to dá prý docela dobře využít při sexu… Tak hurá do toho! :lol:

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymni
15.3.05 18:52

Cvičit můžeš už při močení tak že čuráš přerušovaně a věř, že pro některé ženy je to problém už před porodem. Opravdu je důležité se vyprázdnit úplně, aby se v moč. měchyři nemýchala přitékající moč s tou, která tam zůstala už od minule. To je jako když vylíváš vodu ze džbánu, pokud chceš dát čistou, novou a svěží, musíš džbán přinejmenším zbavit té staré vody aby ta nová byla čistá a tak podobně funguje moč. měchýř. Je to hlavně kvůli bakteriím, aby se nedostaly do moč. trubice a pak dál. Jo, dobré je si při tom přerušovaném močení představovat, že tou vodou ve džbánu „žbrndáš“ a vylíváš po troškách. Já to tak dělám pokaždé když jdu na WC.

  • Nahlásit
  • Citovat
526
5.4.15 13:11

Jak dýchat u cviků na posílení pán. dna

Obnovuji a prosím o radu:

Chtěla bych začít s posilováním pánevního dna. Jsem čerstvě ve 2. trimestru.
Otázka zní - jak dýchat?
Zatnout svaly pán. dna při nádechu, nebo naopak při nádechu uvolnit?
Našla jsem na internetu obě varianty :nevim:

Prosím o radu těch, co absolvovaly/vedou nějaký kurz cvičení pro těhotné.

Díky moc :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3272
5.4.15 13:34

@Říjnovka Chodím pravidelně na těhupilates, ale pánevní dno se v těhotenství posilovat nemá. Má se uvolňovat, nikoliv posilovat, pak by byl horší porod…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
35029
5.4.15 14:02

Tohle ti takhle těžko někdo poradí, jdi na nějaké cvičení, alespoň párkrát, abys celkově dělala vše správně. Jinak my jsme do 35tt pánevní dno posilovaly a pak naopak povolovaly.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2019
5.4.15 14:10

Pánevní dno se může cvičit celé těhotenstvi. Je to velmi prospěšné na správné držení dělohy, tíhou miminka neochabuje, není potom těhotenská inkontinence. A po porodu se daleko rychleji spodek zotaví - svaly poševního vchodu a bříško se ti rychleji zatáhne po těhotenství. Vše je napojeno na pánevní dno. A při cvičení, když zatínáš pánev. dno a chvíli držíš, potom povoluješ, tak bys měla vydechovat.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2096
5.4.15 14:20

@Říjnovka na kurzu nás učila, že při chůzy, nebo vaření, sedění u tv atd… máš stahovat pánevní dno jakoby jsi tam měla udržet tampon, který ti chce vyklouznout a tlačit ho i s bříškem směrem nahoru. cca 100× denně.
Posiluješ tím zároveň i svěrač, který velmi často po porodu zlobí.

Mě vždy pomáha reklama na intenkontinenci, páč si na to vzpomenu a opravdu to provádím. :lol: :lol:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2019
5.4.15 14:25

A co jsem tady v předchozých příspěvcích četla o tom přerušovaném čůrání, tak tet na všech cvičebních seminářích to vyvracejí, že to je přežitek našich babiček, že kdo ví, jak funguje pánevní dno, tak je pro posílení pánev. dna přerušovaná moč uplný nesmysl. Oni tet lektoři učí, že všechny tři dírky - otvory se mají zatáhnout, jakoby dovnitř do těla, jakoby chtěli odjet nahoru výtahem.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
6984
5.4.15 14:43
@kotýsek píše:
A co jsem tady v předchozých příspěvcích četla o tom přerušovaném čůrání, tak tet na všech cvičebních seminářích to vyvracejí, že to je přežitek našich babiček, že kdo ví, jak funguje pánevní dno, tak je pro posílení pánev. dna přerušovaná moč uplný nesmysl. Oni tet lektoři učí, že všechny tři dírky - otvory se mají zatáhnout, jakoby dovnitř do těla, jakoby chtěli odjet nahoru výtahem.

To nemá být pruda, ale jaké tři dírky máš na mysli?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2019
5.4.15 15:26

@Almatka
tak po lopatě, čůrací, šu**cí, kakací :-)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama