Dermoidální cysta

Anonymní
23.7.13 19:36

Dermoidální cysta

Ahoj, dnes jsem navštívila lékaře kvůli dlouhé menstruaci a našel mi bohužel dermoidální cystu skoro 3 cm velkou. Mám přijít za měsíc na kontrolní sono a pokud se to neztratí, bude to řešit. Docela mě to šokovalo, nechápu, kde se tam vzal tento typ cysty :nevim:.
Měla jste některá tuto cystu? Je možné, že se ztratí? Jak probíhá její případné odstranění?

Napadlo mě jestli nezkusit gynex, mám ho doma :think:.
Děkuju :kytka:.

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

3423
23.7.13 20:05

Ahoj!
Měla jsem tento typ cysty 2×, na jednom a potom na druhém vaječníku. Prý jsou tyto cysty embryonálního původu, dokonce snad zaniklé dvojče. Dost často se dělají na obou vaječnících, ale neopakují se. Záleží asi hlavně, jak moc se při laparoskopii poškodí vaječníky, i s částečným se dá normálně dál fungovat. U mně to tak je. Bohužel někdy se musí odebrat celý :?. A velikost máš ještě dost vpoho, si představ, že jsem měla první 15×10cm a druhou 10×7cm 8o. Na tu první mi přišli na první návštěvě u gynekologa a byli v šoku z té velikosti. Je pravda, že jsem měla takové vypouklejší břicho, ale nic extra :roll:. No já už mám odbyté obě, tak doufám, že budu mít klid. Pak je taky důležité, aby tam nevznikly rozsáhlé srůsty. Když mi operovali tu druhou, tak mi profoukli preventivně vejcovod od toho prvního vaječníku, že tam byly srůsty.
Tak hodně štěstí, ať se toho co nejdřív zbavíš. :hug: Bohužel to asi jinak než laparoskopicky odstranit nejde, nejsou to ty vodové cysty, co se můžou ztratit.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2689
23.7.13 20:07