Násobení dvojciferným činitelem

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Jahru
Ukecaná baba ;) 1612 příspěvků 23.05.19 16:14
Násobení dvojciferným činitelem

Mohla by mi, prosím, nějaká učitelka matematiky vysvětlit, proč je chyba při násobení dvojciferným činitelem pod sebou psát u druhého součinu na konci nulu (v příkladu červeně)? Násobím přeci dvacítkou a ne dvojkou.

25

  • 25

_______
125
50 0

________

625

Vždyť pokud si to rozepíšu, tak počítám (25 * 5) + (25 * 2 0 ) = 125 + 50 0 = 625

Děkuji

Reakce:
vokishka
Extra třída :D 14478 příspěvků 23.05.19 16:18

U nás se učili, že pokud to někdo fakt nechápe a není schopen si to zapamatovat, tak si tam tu nulu může napsat. Takže špatně to není, ale tak běžně tam nepatří.

Cenarius
Kecalka 498 příspěvků 23.05.19 16:19

Nasobite dvojkou a pisete to pod sebou o jedno misto odsazene. Ale i takto to muzete delat. Jen pri nasobeni vetsich cisel musite psat zbytecne nuly furt. A pak pocitat 30 000×3. Misto 3×3.

Jahru
Ukecaná baba ;) 1612 příspěvků 23.05.19 16:21

Chápu, že někdo tam nulu nepíše.
Jen se mi nepozdává, že za napsanou nulu byla udělena dvojka. Jiná chyba v příkladu nebyla.

Uživatel je onlineSAJ
Závislačka 3914 příspěvků 23.05.19 17:24
@Jahru píše:
Chápu, že někdo tam nulu nepíše.
Jen se mi nepozdává, že za napsanou nulu byla udělena dvojka. Jiná chyba v příkladu nebyla.

Pančelka asi známkuje metodu, ne výpočet. Netvrdím, že to je špatně nebo dobře, ale taky by me to zajímalo.

Mimochodem, ty nuly jsem tam jako děcko nepsávala, ale když (nedejbože) pod sebou násobím nyní, tak je tam píšu, protože jinak se v tom šíleném výpočtu nevyznám. Ručně násobím při vysvětlování historického významu logaritmů.

svetylko83
Stálice 77 příspěvků 23.05.19 17:35

@Jahru tak chyba to neni. u me to pouziva jeden zak, aby nezapomel „uskocit“ a me to treba mate :) ale nepatri tam, nicmene jako chybu to nema

pannda
Kelišová 6938 příspěvků 34 inzerátů 23.05.19 18:21

Tak to učili nás, odsazením tečkou pod sebe

Uživatel je onlineLenka_Hal
Echt Kelišová 9018 příspěvků 23.05.19 18:25

Chyba to neni, v podstate tam patri, protoze v tom radku ve skutecnosti resis dvacitku, ne dvojku. Tady ve Statech se ta nula i pise. Ale je fakt, ze kdyz pocitam ja, nulu tam nedam :D
Nicmene, co rika pani ucitelka je proste pravda, protoze je to pani ucitelka a ta co rekne, je pro dite „svate“ :mrgreen:

Jahru
Ukecaná baba ;) 1612 příspěvků 23.05.19 18:26

Způsobů je očividně několik, ale všechny vedou ke stejnému výsledku :mrgreen:
Otázka tedy je, zda by se mělo hodnotit, zda žák k výsledku dospěl právě tím způsobem, který se učil ve škole anebo jiným, rovněž správným, způsobem :think:
Ale toho jsem si všimla už několikrát, že např. v prvouce, přírodovědě, vlastivědě jsou preferovány (někdy i vyžadovány) odpovědi z učebnice, namísto jiných, rovněž správných.

Uživatel je onlineLenka_Hal
Echt Kelišová 9018 příspěvků 23.05.19 18:28
@Jahru píše:
Způsobů je očividně několik, ale všechny vedou ke stejnému výsledku :mrgreen:
Otázka tedy je, zda by se mělo hodnotit, zda žák k výsledku dospěl právě tím způsobem, který se učil ve škole anebo jiným, rovněž správným, způsobem :think:
Ale toho jsem si všimla už několikrát, že např. v prvouce, přírodovědě, vlastivědě jsou preferovány (někdy i vyžadovány) odpovědi z učebnice, namísto jiných, rovněž správných.

Ja vzdy preferovala ucitelky, kterym slo o vysledek, protoze pokud diteti vyhovuje trochu jina metoda, ktera nicmene funguje, je pro nej proste lepsi. Ale jak rikam, tam kde rekla ucitelka, ze chce presne stejny postup, tak jsem holt zklapla podpatky a naucila se stejny postup. :nevim: No ale nelibi se mi to…

Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu
Reklama