Nervozita a stres

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 18.03.19 13:04
Nervozita a stres

Ahoj maminky, prosim o radu mate zkusenostni s nejakym osvedcenym volne prodejnym lekem na uklidneni. Melej mi posledni dobou spatne zaspava a ja hned vybuchnu, manzel kdyz neco rekne (ani to nemusi myslet spatne) tak taky hned vybuchnu. Proste staci malo a je to. Jsem porad nervozni, nic me nebavi a kdyz mi nekdo neco rekne tak se hned rozbulim jak zelva i treba kvuli tomu ze nalej nechce spat…
Nekdy uz si opravdu rikam ze si snad zajdu k psychiatrovi pro nejake leky.
Mate zkusenosti s nejakym lekem, ale ne bylinky, potrebuji neco co zabere hned.
Dekuji za rady.

Reakce:
iiiv
Extra třída :D 11359 příspěvků 18.03.19 13:09

bachovky

Maminanamatersky
Kecalka 442 příspěvků 18.03.19 13:17

Nic jinyho nez bylinky nikde bez predpisu od doktora nedostanes.

jita22
Ukecaná baba ;) 1477 příspěvků 18.03.19 13:21

Spanek. Udelej vse pro to, aby ti nekdo pohlidal a mohla sis odpocinout. Nez do sebe rvat nejaky svinstva.

Šáruší
Ukecaná baba ;) 1449 příspěvků 18.03.19 13:24

hořčík

Ou
Kelišová 6977 příspěvků 18.03.19 13:25

Ty nechceš potravinový doplněk, ty si potřebuješ udělat pořádek v hlavě a začít měnit způsoby jakými zvládáš frustraci, hledat efektivnější cesty jak komunikovat, způsoby jak lépe naplňovat svoje ptořeby a podobně.
Je velmi pravděpodobné, že jsi především nevyspalá, vyčerpaná a unavená a proto reaguješ podrážděně- Je možné že nevíš jak si říct o pomoc tak, aby si ji skutečně dostala. Je možné že jsi zahrabaná v rutinně, bez dostatku pozitivních momentů, bez času na sebe.

S tím prášky úplně nepomůžou. Ani ty od psychiatra. Potřebuješ porozimět tomu, co se děje a začít měnit ty věci, které ti vyčerpání a frustraci zvyšují a hledat způsoby, jak si ulevit a jak energii čerpat.

Pokud bys hledala odbornou pomoc, tak zatím to co píšeš není na psychiatra, ale možná na psychologa. Ale pokud k tomu nemáš pocity beznaděje, úzkosti a podobně, tak to nejspíš bude ještě zvládnutelné vlastními silami.

Respektive - zkus najít nějakého psychoterapeuta či psychoterapeutku v okolí a objednat se. Pokud bude dělat na pojišťovnu, tak ti nejspíš dá termín za pár měsíců.

Do té doby zkus pár věcí.

1. piš si deník. Ne o tom, co se stalo, i když to klidně taky můžeš, ale primárně o tom, co se ti honí hlavou, co tě frustruje, co tě vytáčí, a tak. Tím že to napíšeš (ideálně rukou na papír), tak jednak ulevíš přetlaku v hlavě a druhak se v tom lépe zorientuješ. Spousta myšlenek se na papíře ukáže jako mnohem méně hrozivých, než když je člověk jen omílá v hlavě pořád do kolečka. Ideálně si zaveď pravidelný čas - třeaba 15 minut před tím, než se jdeš večer umýt, že si vezmeš sešit, sedneš si někam, kde máš klid, uvaříš si třeba meduňkový čaj, nebo tak něco a budeš dávat 15 minut na papír věci, co ti straší v hlavě.
Ještě si pak jednou týdně udělej čas na přečtení toho co člověk za týden napsal a jednou měsíčně a jednou ročně to samé a vždycky to do toho deníku nějak zhodnoť. Dost to pomáhá si všimnout vzorců a toho co už je jinak a lépe.

Varianta k tomu je ještě sepsat každý den jednu věc, za kterou si vděčná. Dá se to dělat obojí zaráz - je možné si vylejt srdce vší tou frustrací a zároveň najít alespoň jednu věc, za kterou si ten den byla vděčná. Sobě, druhým, světu, přírodě, cokoliv…

2. někde si vezmi velký kus papíru a pokus se sepsat 100 věcí, které tě těší a dělají ti radost. Od naprostých maličkostí, po velké věci. Piš takové věci, co se dají zařídt - třeba tedy dát si kafe v klidu, bez dítka. Věci typu světový mír a nebo pěkné počasí úplně neovivníš. Je možné, že se ti ta 100 nepodaří dát dohromady hned, ale postupně to shromažďuj. A zároveň si zaveď pravidlo, že každý den si dobřeješ alepsoň jednu takovou věc, co ti dělá radost. Pokud na ten den budeš mít naplánovaného něco náročného, tak si předem vyber dostatečně pádnou odměnu, co si zajistíš za to, že to zvládneš.

3. zkus s malým co nejvíc chodit do přírody. Pohyb pomáhá metabolizovat neurochemii vylučovanou při stresu a odlehčuje zátěži. Takže i když to tak nevypadá, tak je lepší vzít ho během odpoledního spánku do kočáru na dlouhou procházku parkem, než teda zůstat sedět doma a mít buď chvíli klidu a nebo začít uklízet.

4. pokus se udělat si ráno a večer najít 15 minut na tohle jemné cvičení, které docela efektivně pomáhá přeladit nerovové dráhy z ohrožení a stresu na neutrál- Čím déle a pravidelnějši to budeš cvičit, tím spíš to bude fungovat.
 https://www.youtube.com/watch?…

5. suplementuj hořčík a b-komplex.

6. mrkni do těchhle knížek, jsou dost užitečná

https://www.kosmas.cz/…mozte-stres/
https://www.kosmas.cz/…es-a-zdravi/

Pokud se ti to podaří zapojit do běžného fungování, je docela dobře možné, že pak ani tu pojistku v podobě termínu u psychoeterapeuta nebudeš potřebovat.

kacakaca
Závislačka 2700 příspěvků 18.03.19 13:49

Magne B6, medunkovy caj, cokolada a cervene vino. A odejit z domu. Aspon na hodinu.

Váš příspěvek
Reklama