Poradna očního lékaře
MUDr. Vladimír Korda Ph.D.
Dobrý večer,
mám problémy s otcem už před dvěma lety měl problém, že ho někdo sleduje apod. napřed sem nevěděla, jestli je to pravda ale asi nebyla, pak byl klid nebo sem o ničem nevěděla a ted to vygradovalo, sem si jistá že trpí představami že ho někdo sleduje chce ho vykrást, ostatní mu dělají zle apod. sou období klidu a kdy to vyvrcholí, chcou ho i kvůli tomu ted před důchodem vyhodit z práce. Slíbil mi, že v pondělí půjde k doktorce, doufám, že mu dá neschopenku a pošle na psychiatrii. Máte někdo zkušenosti s něčím podobným? Co to může být za nemoc a pomůžou léky?
Děkuji
Psychiatr určitě pomůže. mě to připomíná schizofrenii, ale nejsem odborník
@slunecnice32 jo muj otec mel to same. nakonec bipolarni porucha.do rukou. lekaru se dostal az po pokusu o sebevrazdu.
Určitě by měl navštívit psychiatra. Může to být např. schizofrenie, paranoia (s bludy)… Otázkou je, zda to dr. řekne, bylo by lépe, kdyby ho tam mohl někdo doprovodit.
Tak dle popisu mi to taky nejvíc připomíná schizofrenii u které ty bludy často jsou. ALe co to skutečně je může určit jen lékař až po vyšetření. Léky často pomáhají, ale tak samozřejmě záleží přesně na tom co mu je.
Musí jít už kvůli neschopence jinak ho vyhodí z práce, doktorce budu volat řeknu jí o co jde, myslíte že ho vezmou na psychiatrii nějak akutně?
Paranoidní myšlení se ve stáří objevuje poměrně často, buď jako vystupňovaný povahový rys, jenž byl přítomen i před tím, nebo jako projev choroby – buď demence, například Alzheimerova typu, nebo poruchy s bludy (paranoia) či jiné psychózy.
U paranoi zůstává ostatní psychika víceméně nenarušena, takže dotyční mívají vynikající paměť a působí navenek dobře. Často se z nich rekrutují nepoučitelní sudiči a kverulanti, kteří zahlcují soudy nesmyslnými či nepřiměřenými podáními tak dlouho, až se podaří omezit jejich způsobilost k právním úkonům.