Reklamace dětských botiček - prosím poraďte

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
halucinka
Kelišová 5159 příspěvků 07.07.10 17:55
Reklamace dětských botiček - prosím poraďte

Synovi jsme asi před měsícem koupili kožené sandálky značky Superfit za 980 Kč. Jelikož malý ještě nechodí, moc jsme je nenosili, ale vzali jsme je na dovolenou, kde začal hodně chodit s mírnou oporou a tam jsme zjistili, že jedna botička je špatně ušitá - synovi leze ven malíček, neboť díra mezi přeskami je u této boty 1 cm a u druhé 0,5 cm.
Dnes jsem byla tyto botičky reklamovat, ale nepořídila jsem. Prodavačka stále trvala na tom, že to sice vada je, ale boty musí poslat na posouzení a do 30 dnů určitě dostaneme nové. Kdyby byly nenošené, prý by je vyměnili. A tyto by jako prodali někomu jinému? Nechápu. Botičky nosil malý asi týden.
Syn má 15 měsíců a nevím, na co by mu za měsíc byly dvoje sandálky o velikosti 20, když už je v té době může mít malé. Nedovedu si ale představit, že bychom byli měsíc běz botiček.
Nakonec, když jsem byla trochu drsnější, prodavačka prohlásila, že ona nic neví a mám přijít zítra, až tam bude kolega.
Poraďtě prosím - mám nárok na výměnu zboží nebo opravdu musím čekat měsíc a mezitím koupit nové botky? Popř. jak postupovat, čím se ohánět apod., každou radu uvítám.

Stránka:  1 2 3 Další »
Reakce:
hkac
Neúnavná pisatelka 15672 příspěvků 07.07.10 18:00

Já se obávám, že prodavačka má pravdu. Každopádně v obchodě má být vždy někdo, kdo reklamaci vyřizuje. Žádné přijďte zítra až tu bude ten a ten.

milhaus
Kelišová 5907 příspěvků 07.07.10 18:07

Na vyřízení reklamace je opravdu 30 dní.S tou velikostí by to pak mohl být problém,pak asi záleží na domluvě.

Sherry
Generální žvanilka 20296 příspěvků 07.07.10 18:16

je to tak. já zkoušela superfity celoroční taky reklamovat a přesně to stejný. dát je na posouzení.. 30 dnů..na to jsem nepřistoupila a dobře jsem udělala malé za tu dobu noha z boty vyrostla.. :mrgreen:
takže to zkusit jedině trošku poopravit ručně doma a donosit :think: :lol:

Lakynka
Neúnavná pisatelka 17031 příspěvků 07.07.10 19:24

Já byla teď taky reklamovat botičky, právě tuhle otázku jsem si podávala taky. Že snad nebudu muset kupovat npvé boty, to už je mi ta reklamace pak k ničemu:(. To je fakt blbě vymyšlené v tomto. No a paní se snažila to uhrát na to, že jsou nošené a odřená podrážka- přitom jsem reklamovala vnitřek boty, stélku, která byla propadlá totálně, po 3 měsíčním nošení. A pak mi říkala, že mám počkat na vedoucí, já že tedy ano. A pak jsme se bavili právě o tom ošoupání a já se nedala, že to s tím nemá nic společného, že syna v nich musí bolet nohy. Nakonec mi dala peníze! A šla jsem koupit boty nové.
Tak ať dobře pořídíš, možná na stránkách ochrany spotřebitelů, jestli bys našla nějakou radu… :think:

nozu
Extra třída :D 11759 příspěvků 07.07.10 20:02

bohužel to je standartní postup při reklamaci. takže spíš bych navrhovala, že až vám tu reklamaci vyřídí, vzít si buď peníze nebo boty o číslo větší… podle mě to okamžitě nevymění.

enny3
Extra třída :D 13656 příspěvků 07.07.10 20:12

Ano-postupovala správně- jen to,jak tvrdila,že není způsobilá to posoudit(vymlouvala se na kolegu)to je blbost.až to vyřídí(jestli to nepůjde opravit)tak si nech vrátit peníze- tzn. odstoupit od smlouvy!!!! :dance:

Nataša
Extra třída :D 10482 příspěvků 07.07.10 22:01

ze zákona je na reklmaaci bohužel 30 dní.. mají na tohle jednání právo. kromě toho faktu, že tě odkázala na pána, to nesmí..

nicméně, pokud se vada projevila do 6m od zakoupení výrobku, dá se považovat za vadu existující v okmažiku zakoupení a tedy máš právo na odstoupení od kupní smlouvy = vrácení peněz.

v praxi bych postupovala tak, že bych sepsala dopis, kde bych popsala situaci, zmíněnou vadu, a hlavně co požaduješ. že v žádném případě nechceš opravu věci. že chceš reklamaci řešit vrácením peněz, nikoliv novým párem bot ani opravou (- která by zasáhla do boty nepřijatelně a výrobek by podle tebe nesplňoval kriteria zdravotní obuviu pro děti), a to z toho důvodu, že musíš koupit boty jiné. máš na to plné právo. (vzhledem k těm 6m a právu na odstoupení od smlouvy).

rozhodně bych trvala na tom, že tvůj dopis je přílohou reklamačního protokolu - aby nebyl popis závady a navrhovaný zplsob řešení reklamace závislý na tom chlápkovi, který je určitě argumentačně zdatnější než ona ženština, a proto tě poslala za ním.. protože v tom stresu mu pak můžeš podepsat něco jiného.. :-? dopis bych vyhotovila dvakrát s dovětkem, že je právě ve dvou kopiích a každou dostane jedna strana.. a svoji kopii bych si oním pánem nechala parafovat..joa rozhodně se nevzdávej originál paragonu, to je taky dost častá podmínka, ale nemají na ní právo. musíš si ho nechat ty. reklamační protokol není adekvátní náhradou onoho paragonu.

zním asi děsně paranoidně. aele potom, co jsem reklamovala boty značky merrel na čtyřikrát a s několika výstupy na prodejně včetně hrození COIkou, policií apod. jsem fakt opatrná..

Hodně štěstí a pevné nervy! :kytka:

Enny - ty nemáš nějaké tipy, triky?
dalmatinka 123
Hvězda diskuse 47203 příspěvků 07.07.10 22:08

Bohužel pro Vás tak prodavačka postupuje správně.Koupila bych jiné a dala reklamovat.Myslim že by šlo ihned při reklamaci zažádat o větší číslo proto že u takle maličkejch dětí roste nožička opravdu rychle,tak snad alespon tak uspěješ.držim palce

Angua
Hvězda diskuse 50730 příspěvků 07.07.10 22:18

Můžu se svézt s dotazem?

Já jsem zas koupila sandálky, Buffoo, zdály se mi v obchodě při zkoušení OK, ale když v nich Samík pobyl 2 hodiny venku, zjistila jsem, že z toho má úplně otlačené nohy. Samo v nich i lezl, takže je podřel, nabízeli mi výměnu, ale to nešlo, protože jiné, co tam měli mu nebyly, zkoušeli jsme. Tak to poslali na posouzení, ale prodavačka (byla teda příjemná), mi důvěrně sdělila, že bota je v pořádku, jenom on do toho nemá nohu 8-o Je to blbost? Jako chápu, že člověk si to má pořádně zkusit, ale tak malé děcko neřekne a dětská bota (především) by snad nohy otlačovat neměla, ne? :roll:

enny3
Extra třída :D 13656 příspěvků 07.07.10 22:18

Mám tak maximálně paragrafy :-?
Profesor říkal to co ty Nat- hrát na výrobní vadu- což už je teď asi jedno- když už je mají u sebe(nebo nemají nějak se nevyznám v tom,co zakladatelka nakonec udělala)Každo­pádně,já několikrát reklamovala botičky v Deichmanu(máme ho nejblíž) a vždycky je rovnou vyhodili,omluvili se a vrátili peníze,ev. jsem si mohla vybrat jiné.No jestli je má zakladatelka u sebe- tak navrhuji- dopis- nikde nepast REKLAMACE- ale odstoupení od smlouvy- podle Občanského zákoníku(4O/1964sb­.)
Paragrafy:§ 597
(1) Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit.
(2) Právo odstoupit od smlouvy má kupující i tehdy, jestliže jej prodávající ujistil, že věc má určité vlastnosti, zejména vlastnosti kupujícím vymíněné, anebo že nemá žádné vady, a toto ujištění se ukáže nepravdivým. § 598
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. § 599
Jakost a množství § 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

§ 618
Věci, které mají vady, jež nebrání, aby mohlo být věci užíváno k určenému účelu, musí být prodávány jen za nižší ceny, než je obvyklá cena bezvadné věci; kupujícího je třeba upozornit, že věc má vadu a o jakou vadu jde, není-li to zřejmé již z povahy prodeje.
Odpovědnost za vady prodané věci

§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

§ 625
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.
Tzn. zboží je v rozporu s kupní smlouvou- v tomto případě bych apelovala i na to,co je ta vad- tzn.,že dře nožičku,je absolutně neupotřebitelná- a navíc závadná zdravotně!!!Bych jim dala-nenechala bych se oháněla bych se tím,že se nedá nosit,ukazovala bych snad i nožičku,oni se leknou.Případně ČOI nebo Ochranu spotřebitele(v pod­statě to samé)ALE POZOR- neřeší to ten konkrétní spor-tzn. nevynutí vrácení peněz tobě,ale dá jim pokutu-za špatné vyřízení reklamace(no ale to jen pokud by něco vyřídili špatně,což zatím nedělají- tzn. zakladatelka přišla reklamovat,ne odstoupit od smlouvy…)Takže pokud je má u sebe- zítra jít znovu s dopisem(adre­sa,datum,věc(od­stoupení od smlouvy z důvodu rozporu s kupní smlouvou(ev.pokud má hodně odřenou nožičku,tak třeba posudek lékaře- normálně pediatra- to zabere určitě,jaká je tam vada- špatně ušité,vada je výrobní- do 6 měsíců od koupě,a taky,že chce okamžitě vrátit peníze!!!!- snad jsem pomohla alespoň trochu- jsem jen student(pravda Občanské právo už mám za sebou(za 1-ale to sem nepatří- přeju hodně štěstí atrpělivosti a nedat se - není to levná věc a je poměrně zásadní- nemůže dítě dřít chudáčka!!!!! :pocitac:

enny3
Extra třída :D 13656 příspěvků 07.07.10 22:32

Anguo- asi to samé,no to je sporné- botičky máš nebo nemáš u sebe- pakliže číslo sedí,tak by určitě tlačit neměly- tzn.,možná i přes toho doktora nebo na ně nechat kouknout nějakého znalce(nemyslím teď soudního- to by přišlo dráž než ty boty)Ale třeba opravnu obuvy- pozor neopravovat- vypršela by záruka- jen pro ten názor odborníka,co by jim mohlo být,ale určit ěto bude mnohem složitější,budou se hájit,že si koupila špatně padnoucí- nechápu proč nevyměnili- neměli skladem- tak měli objednat,ne- to je asi to čeho by se dalo dosáhnout- výměny- z a větší(ev. jiný model)Já jsem to v Deichmanu taky jendou měnila(babička nakupovala bez zkoušení…)Navrhli výměnu nebo vrácení peněz,výměnu za jákékoli- tak doufám,že se ti to povede vyměnit,jinak nevím- jestli na nich není žádná vada,neposoudím,práv­ní vada potřebuje podklady :nevim:

Angua
Hvězda diskuse 50730 příspěvků 07.07.10 22:41

Enny, no právě už nemám, nechala jsem to poslat :roll: Právě je to těžko, vím, že má malý velkou (tedy širokou) tlapu, ale číslo bylo dobré. Těžko říct, jestli by jiný pár byl lepší :roll:

No, jestli budou svolní k výměně, tak si kdyžtak vezmu nějaké pro sebe :lol: :lol: :lol:

Ovšem se dívám, že mají čas už pouze do příští soboty - pak mi musí vrátit prachy vada / nevada, je to tak?

enny3
Extra třída :D 13656 příspěvků 07.07.10 22:58

Ano- ale zase pozor informovat se musíš ty- tzn. buď zavolat nebo raději přijít na prodejnu- klasika- záručák,účten­ka,potvrzení o převzetí k reklamaci- s datem- když tam nebudou- odstoupit od smlouvy z důvodu zákonem stanovené lhůty pro vyřzení reklamace!!!(Ne­klépe předem připravit písemně,zít s sebou s datem soboty- pozor lhůta začíná běžet dnem po dni od převzetí k reklamaci!A pokud budou zpět,s tím,že jim nic není nenechat se odbít- vyměnit za něco jiného!!!! :pocitac:

Murahanice
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 07.07.10 23:02

Nebylo to náhodou zde - Dětské Botičky - MTG, Bělský Les, Ostrava?

Stránka:  1 2 3 Další »
Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Budou obědy ve školkách a školách zdarma?

Obědy pro všechny děti zdarma? S tímto návrhem přišla bývalá ministryně... číst dále >

Atopický ekzém: Jde to i bez škrábání?

Atopický ekzém trápí 30 % světové populace. Z toho je téměř 20 % kojenců a... číst dále >

Články z Expres.cz

Nejhorší věc na pákistánské base? „Vadí mi turecké záchody,“ vzkázala Tereza

Pašeračka Tereza v pondělí opět stanula před pákistánským soudem, po pár... číst dále >

Nejdrsnější kritika Sparty: Rosický na to nemá, Křetínský je analfabet, říká Luhový

Dlouho bylo ticho, teď ale z úst Milana Luhového (55) zazněla jedna z... číst dále >

Články z Ona Dnes

Sexting provozuje každé desáté dítě, varuje odborník

Lidská sexualita není věcí veřejnou. To říká docent Kamil Kopecký z Centra... číst dále >

Pelíšky už asi nepřebiji, říká filmová Jindřiška

Před dvaceti lety jí popularita filmu Pelíšky byla dost nepříjemná, s... číst dále >