Rodičovský příspěvek - přepsání na otce dítěte?

386
29.7.11 10:09

Rodičovský příspěvek - pomóóóc

Ahoj, někdo možná řekne, že je ještě brzo a že to určitě změní, ale pro mě se to brzo nezdá… Jsem studentka VŠ a teď čekáme s přítelem dvojčátka. Přítel dělá na živnost. Vím, že jako studentka nemám nárok na mateřskou, ale když jsem koukala, jak je to s rodičákem po těch 9 měsících, tak nevím, jak bychom to potom zvládali jen s necelými 4000. Slyšela jsem, že to jde nějako přepsat na otce dítěte a potom zpět… Nevíte o tom někdo něco? Třeba zda se to musí na otce přepsat na celý měsíc, nebo stačí to přepsat jen na jeden den a potom to znovu přepsat na mě??? Asi hloupý dotaz, ale jsem opravdu ztracená a moc mě to zajímá…

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
3140
29.7.11 10:20

Přítel si musí začít platit nemocenské pojištění, tuším, že musí mít 270 zaplacených dní za poslední 2 roky a zároveň 180 zaplacených dní za poslední rok, splněné musí být obě podmínky, pak mu vznikne nárok na PPM. Na jeden den půjde na mateřskou (nebo může i na dýl, ale musí skutečně nastoupit) a pak po zbytek toho měsíce si vezme rodičák (při tom do práce chodit může) zvolíte si variantu a pak se to může přepsat zpátky na tebe

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
386
29.7.11 10:24

Jo, takže když si teď začne platit nemocenckou, tak to ještě stihneme, že? jsem 10+3tt. Já se nejvíce bála, aby mohl ten měsíc chodit normálně do práce, aby potom neměl nějaké problémy kvůli daním, co přiznává atd…

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
189
29.7.11 10:32

je to přesně tak. zrovna tento týden jsem to zjišťovala a volala snad všude :) jde jen o to, aby přítel měl opravdu na tu mateřskou nárok. to se dá lehce zjistit na sociálce. já jsem tam byla a nahlásila jeho rodný číslo a oni tam hned potvrdili, že na tu mateřskou má nárok.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
386
29.7.11 10:35

Super.. takže mi stačí zjistit jen jestli platí to nemocenské pojištění :palec: