Spotřebitelské právo-rozumí někdo?

158
5.6.15 12:32

Spotřebitelské právo-rozumí někdo?

Dobry den, prosim o laskavou radu. Volala jsem na COI, ale rekli mi, ze jsou zaneprázdněni, tak zkouším chytré hlavy tady.
Koupila jsem v dubnu babicce v eshopu robotickou sekacku.jsem samoživitelka, setrila jsem na ni, chtela jsem ale babicce vyjit vstric vzhledem k jejímu zdr. stavu, robot ji mel usnadnit praci. V popisu vyrobku ale nebylo, a ani prodejce me predem neinformoval, ze plocha seceni se musi vymezit PLASTOVYMI KOLIKY A VODICEM - u nas plastove koliky zapojit nejdou, jine ano, ale plastove ne- mame tu tvrde podlozi, kam plastove koliky proste zapichat nejdou, zkozsely jsme to s brachou, ale nektere se odlomily pri zapichavani. do zeme tak, ze pretnuly dokonce vodic, ten je tedy nefunkcni.
Bez zapojeneho vodice nemuze sekacka behat.

Resim ted s prodejcem to, ze me neupozornil na to, ze koliky vodice jsou plastove (bylo to koupeno v eshopu, zbozi jsem fyzicky nevidela, kdybych vedela, ze prislusenstvi je z plastu, nevzala bych ji),dale ani na to, ze na sekacku musi byt VENKOVNI el. zasuvka a tu my nemame )tedy babicka nema) a z technickych duvodu ji ani nemuzeme zinstalovat, a dale ze sekacka musi mit venku kryty pristresek transformatoru. Na to me nikdo neupozornil, majitele eshopu zinkasovali peníze predem, polozili nam sekacku v krabici prede dvere, nechali si podepsat prevzeti zbozi a odjeli. V popisu zbozi v eshopu při koupi nebylo nic o nutnosti mit venkovni el. zasuvku a misto pro tranformator, ani to, ze koliky a prislusentvi jsou plastove - to bych to nekoupila. Nepsalo se tu dokonce nic o zadnem prislusenstvi. Podle popisu to vyznivalo, ze sekacka se prednabije a pak beha sama.

Kvuli nemoznosti nainstalovat na zahrade koliky a vodic jsem sekacku nemohla ani vyzkouset - jakmile neni pod proudem vodic, sekacka se nerozebehne.

Prodejce ji zpet nechce a ja ji za techto podminek take nechci. Chtela jsem se s prodejcem domluvit, byla jsem ochotna i uhradit poskozene plastove koliky, které jsme se pokouseli zarazit do země, ale vec resit odmita.

Sdelil mi, ze jsem si mohla nechat za poplatek 5 000 korun nechat koliky nainstalovat při koupi jejich firmou. Domnivam se, ze ani jejich firma by si s nasim tvrdym podlozim neporadila, navic prodejce nemuze PODMINOVAT zprovozneni sekacky zaplacenim peti tisíc korun. Na emailovy dotaz před koupi mi pisemne prodejce sdelil, ze zákazník zvladne instalaci sam, jako laik.

Znovu jsem kontrolovala v eshopu – nic o nutnosti mit venkovni elektrickou zasuvku a pristresek pro trasnformator, ani to, ze prislusenstvi (koliky)je jen z plastu, tu není uvedeno.

Jiz v dubnu jsem prodejci zaslala reklamaci a sdelila, ze vodic je na naší zahrade nefunkcni a sekacka nefunguje. Prodejce reagoval tim, ze mi napsal emailem nejake rady k instalaci, ale jinak na reklamaci nereagoval.

Na další email mi sdelil, viz vyse, ze jsem mela zaplatit pet tisíc za instalaci koliku jejich firmou. Ke stiznosti, ze v popisu zbozi nebyly uvedene zasadni informace o zbozi, nereagoval.

Dle meho nazoru se ze zákona, pokud prodejce nesdeli podstatne informace o vyrobku, prodluzuje lhuta na 3 mesice.Je tomu tak?

Mam odstoupirt o smlouvy z duvodu, ze neuvedl pred koupi uplna a dulezita fakta o vyrobku?
Jde o castku 53 000 CZK.

Poradite mi prosim, jak dal postupovat? Babicka nemuze mit venku venkovni elektrickou zasuvku, ani tu plastove koliky do podlozi proste nejde zarazit. Prodluzovacim kabelem ven elektrinu tahnout nemuze, sekacka ma sekat denne několik hodin a musela by po tu dobu mit stále otevrene okno ci dvere za kazdeho pocasi. Navic sekacka se tu nikdy nerozebehne-tvrdost podlozi neumoznuje instalaci vodice a bez vodice sekacka nevykonava zadny pohyb. Dodavam, ze robotickou sekacku jsme v miste bydliste ani v okoli nemeli moznost koupit v zadne kamenne prodejne, uvedena znacka sekacek, o niz jsme měli zajem, byla dostupna jen online v eshopu. Prodejce nas před koupi ujistil, ze nic dalšího k sekacce dokupovat nemusime a ze instalace i provoz jsou bezproblemove a zvladne je i laik. Zadna omezeni (nevhodnost na urcite typy zahrad, nutnost venkovni el. zasuvky atd.)neuvedl. Udelala jswem si OPrintScreen popisu vyrobku v eshopu a zaarchivovala korespondenci.

Dik moc!!!Radka :srdce: :srdce: :srdce:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

4621
5.6.15 12:34

Možná jsem to přehlídla - ale proč jsi zboží nevrátila v té 14i denní lhůtě?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
158
5.6.15 12:38

@geilens Ve 14 denní lhůtě jsem zaslala prodejci reklamační dopis-email, kde jsem vysvětlila nefunkčnost a problémy - prodejce mi sdělil, ať to ještě znovu vyzkoušíme, udělil různé rady, ale jinak neagoval. Navíc jsem měsíc byla v porodnici a babičce je 82-sama nebyla schopna po tu dobu věc řešit.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
4621
5.6.15 12:40

@radkakinc Aha, no to je naprd :-( být tebou, napíšu do Dtestu, co ti poradí :think: ono i prodejce si myslím bude přistupovat jinak, když uvidí pár právních formulací :think:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
69014
5.6.15 12:50

@radkakinc Právník tedy nejsem, ale pokud jsou tyhle informace, které tu píšeš uvedené v návodu k sekačce, tak jsou podle podmínky „informovanosti“ splněné… na to je tam těch 14 dní, aby sis to mohla prohlédnout, přečíst podmínky a případně vrátit.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
158
5.6.15 12:55

@j.a.n.i1 Ze zákona musí mít o výrobku kupující informace od prodejce před koupí - určitě tak zásadní, že k sekačce potřebuješ venku vyvedenou elekřinu a v dostatečné vzdálenosti krytí pro transformátor (babička v tom požadovaném okruhu plochy nemá krytí pro transformátor kam umístit) nebo že příslušenství je pouze plastové a nedá se nainstalovat do některých typů tvrdší zeminy.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
69014
5.6.15 12:56

@radkakinc Tak to, že potřebuju k venkovní sekačce vyvedenou elektřinu ven snad nikdo nemusí uvádět ne? To si jako myslela, že ji budeš nosit nabíjet domů?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
50114
5.6.15 12:59

Jestli to chápu dobře, tak 14 denní lhůtu pro bezdůvodné vrácení zboží jste nevyužili, zboží jste použili, zničili a teď ho chcete vracet? To můžou mít na netu zapsaný, co chtějí a nechtějí, ale vy jste to zboží prostě poničili, tak ho nemůžete teď chtít jen tak vrátit.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5.6.15 12:59

@radkakinc Určitě.Prodejce musí u zboží uvést při koupi důležité informace, způsob napájení, nutnost co a jak je potřeba na zahradě k fungování výrobku dokoupit nebo doinstalovat atd. Nemůže tě taky nutit, aby sis montáž nechala za pět tisíc dělat od něj! Zvláš't jestli na to bábinka vůbec nemá podmínky a jestli tě předem informoval, jak píšeš, že instalace i provoz jsou vhodné pro laika. Odstup od smlouvy a oznam to i ČOI.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5.6.15 13:01

@RadkaCh Ona nepíše, že poničili sekačku, čti pozorně. Máme také robotickou na zahradě - před koupí nám napsal vše co je třeba dokoupit a doinstalovat

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
50114
5.6.15 13:01
@radkakinc píše:
@j.a.n.i1 Ze zákona musí mít o výrobku kupující informace od prodejce před koupí - určitě tak zásadní, že k sekačce potřebuješ venku vyvedenou elekřinu a v dostatečné vzdálenosti krytí pro transformátor (babička v tom požadovaném okruhu plochy nemá krytí pro transformátor kam umístit) nebo že příslušenství je pouze plastové a nedá se nainstalovat do některých typů tvrdší zeminy.

Tak když vezmu nakrásno ty kolíky, tak je snad jasný, že ta sekačka bude potřebovat elektřinu a že ta elektřina bude muset být krytá před venkovními vlivy, jinak to vyzkratuje elektřinu přinejmenším v celým baráku.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
11133
5.6.15 13:05

@radkakinc
ja chapu, ze to je spousta penez za nepouzitelnou vec. ale taky nejak nechapu, jak jste mysleli, ze se bude sekacka nabijet - venkovni zasuvku nemate a prodluzovacku z domu tahnout nelze.
a ze koliky byly plastove - myslis, ze kdyby byly kovove, tak je do te zeme zarazis?

mrzi me, ze vas to stalo tolik penez, ale tipuju, ze to jednoduche reseni mit nebude.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
50114
5.6.15 13:11

@sabrinafromprague Oni neponičili sekačku, ale poničili příslušenství sekačky :nevim: Když vím, že ty plastový kolíky do země nedostanu, tak je tam nervu, zboží zabalím a vracím ve lhůtě tomu dané. Je sice krásné, že zakladatelka byla v porodnici, ale tohle jaksi nemá v tomto případě místo.:nevim: Jenže teď, když je zboží poničené, tak se bude těžko reklamovat :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
69014
5.6.15 13:14

@RadkaCh Případně když vidím, že je tam nenarvu, tak si ty díry na ně připravím něčím kovovým… abysme za chvíli nebyli jak v Americe, kde je v návodu každá číčovina.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
50114
5.6.15 13:16

@j.a.n.i1 Tak to už jsem si ani nedovolila poznamenat, ale taky jsem si říkala. Plastový kolíky jen tak nedostane do země snad nikdo, aby tam držely.

Jojo, dítě do mikrovlnky nepatří :zed: :mrgreen:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama