Strach z prezentování před lidmi

Sabrina2001
21.2.22 15:58

Strach z prezentování před lidmi

Zdravím,
Studuji vysokou školu a jako podmínku k absolvování jednoho předmětu je vytvoření prezentace, kterou následně musím odprezentovat před 200 lidmi na přednášce.
Je teprve druhý týden semestru a já z toho už teď mám žaludek na vodě. Nerada prezentuji cokoliv před lidmi, avšak menší prezentace před spolužáky buď na střední nebo i na VŠ jsem vždycky nějak zvládla.
Ale mluvit před 200 lidmi mi nahání doslova hrůzu. Už jsem kvůli tomu i začala uvažovat o změně školy, což je ale asi blbost :D
Máte nějaké rady, tipy, triky jak trému zmírnit?
Zatím ani nemám datum, kdy budu prezentovat ale i tak na to teď nedokážu přestat myslet.

• Citovat
  • Upravit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2128
21.2.22 16:25

Radu asi moc nemám :think: Ale mě vždycky osobně po psychické stránce pomohlo takové to vědění že nejsem jediná, že svojí práci musí přeci odprezentovat všichni spolužáci i když se na to samozřejmě někdo netěší :roll: jinak změna školy kvůli tomuhle je blbost. Ono na každé škole se najde něco co ti nesedne a nebude ti příjemné 8)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
830
21.2.22 16:30

Uvědom si, že tě v reálu stejně většina těch lidí nebude vnímat, jen si to tam odsedí. A budou muset taky prezentovat, trému bude mít naprostá většina z nich. No a zkusila bych Bachovy kapky, krizovou směs, mám s ní dobré zkušenosti, jen škoda, že jsem ji objevila až po škole. Jo a mě vždycky nejvíc pomohlo, když jsem prezentovala něco, na čem jsem opravdu sama hodně dělala a hodně o tom tématu věděla. Takže být tebou bych na tom dělala, a zjišťovala o tématu co nejvíc.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
26928
21.2.22 16:39

To je normalni.
Ja si vzdy cvicne vse zkousim doma nahlas. Pred zrcadlem. Tim ziskavam pocit jistoty, ze vim, jak na to.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
437
21.2.22 16:44

První prezentaci jsem si psala slovo od slova :oops: taky jsem měla strašnou trému