Student, vedlejší OSVČ, hpp

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 22.03.19 07:59
Student, vedlejší OSVČ, hpp

Holky, moje situace. Jsem student, ale dálkové studium. Jako vedlejší činnost jsem OSVČ, platím si nemocenskou ale mohu jen měsíčně asi 130kc, a předpokládám že z toho by asi velká mateřská nebyla (nevíte náhodou kolik by to bylo)??? Rozhodla jsem se najít si práci protože se nechci o mateřskou připravit. Četla jsem že těch 270 dní za mě někdo musí platit socku, coz se počítají ty dny hned od zkušební doby?? Takže stačí tři měsíce pracovat třeba a pak můžu otěhotnět?
Nebo máte někdo zkušenost, že by stačilo pracovat třeba 3 měsíce a platilo by k tomu to osvc že to dohromady dává těch 270?jdo by pak mateřskou platil?
Dekuju moc

Reakce:
Uživatel je onlineSerpentini
Ukecaná baba ;) 1432 příspěvků 22.03.19 08:35

Jestli si dokážeš přesně naplánovat, kdy otěhotníš, tak jsi vážně dobrá :D

Uživatel je onlineSerpentini
Ukecaná baba ;) 1432 příspěvků 22.03.19 08:37

Mimochodem mateřskou platí stát a vypočítává se podle výše tvého platu.

Klarusinecka
Nováček 2 příspěvky 22.03.19 08:59
@Serpentini píše:
Jestli si dokážeš přesně naplánovat, kdy otěhotníš, tak jsi vážně dobrá :D

Ne, nedokážu. Ale nechci, aby se to stalo třeba dřív, než má. Ráda bych měla přehled a moc tomu nerozumím.

histep
Závislačka 4545 příspěvků 22.03.19 09:06

@Klarusinecka Podmínka 270 dní se vztahuje na účast na nemocenském pojištění. Takže pokud si už nemocenskou (ale skutečně nemocenskou, ne jen důchodově pojištění) platíš jako OSVČ, tak ti ta lhůta už běží.

Klarusinecka
Nováček 2 příspěvky 22.03.19 09:09