Učitelství 1. nebo 2. stupeň/SŠ?

Anonymní
20.11.15 18:52

Učitelství 1. nebo 2. stupeň/SŠ?

Mám zkušenosti jako asistent pedagoga v MŠ, měla jsem praxi i na ZŠ, ve školní družině a nyní uvažuji o studiu pedagogické fakulty, protože bych chtěla učit. Pořád si ale nejsem jistá, kterým směrem se ubírat. Baví mne práce s oběma věkovými skupinami- u malých dětí je krásné to nadšení, pokrok z toho, co se naučí a taky vděk. U starších jsem zase ocenila, že jsem si s nimi mohla povídat i více o životě, jejich problémech, poznat je jinak a často to byla diskuze dosti zajímavá. S malými dětmi je to jiné, pro ně vrba nebudu, ale prostě učitelka, která je bude učit, pokud mě chápete. Zajímaly by mě vaše zkušenosti s kteroukoliv skupinou. Sestra učí na druhém stupni a občas co mi vypráví, tak nestačím zírat, navíc i já sama jako puberťák jsem měla většinu učitelek na háku. Je to lepší na střední? Tam se přece předpokládá zájem o obor. Neberte to tak, že chci „tu lehčí“ variantu, ale zajímají mě zkušenosti učitelek, objektivní a nepřikrášlené

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

20.11.15 19:01

Buud psát za sebe, né obecně.
Pokud SŠ, pak jedině gympl. Co znám z okolí učitelky na jiných SŠ, tam bych nevlezla ani náhodou :)
2.stupeň ZŠ ani náhodou vzhledem k pubertě a absolutnímu nezájmu o nic :)
1.stupeň ZŠ můžu doporučit. Krásná práce. Vidíš obrovský skoky dětí. Cítíš jejich „lásku“.

Podle mě bys ale měla vědět, kam se ubírat, alespoň podle toho, co tě baví. Na prvním stupni musíš umět vlastně všechno. Na vyšších stupních - já bych si nevybrala z aprobací.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Republic
20.11.15 19:15

To zalezi, co te bavi a pro co mas talent. Hlavne si dobre uvedom, jestli mas fakt zajem o klasicke uceni, stat pred tridou a vykladat. Me prace s detma taky moc bavi, ale ta volnocasova a nebo v alternativnich skolach. Ale klasickou pedagogiku, do tohohle bych nesla. Moc prostoru na praci s konkretnim ditetem tam fakt neni. Jinak rozdil mezi pubertakem a prckem. Tak oni vsichni dokazi byt pekne prilnavy, kdyz jsi ten typ, co s nima nejak resonuje a dokazi budovat silne vztahy… moje zkusenost je, ze pubertaci si radi povidaji a prckove zase maji radi hudebku, vytvarku a ruzne hry…pubertaci te berou jako kamosku a prcci jako maminku…ale to na klasick ZS asi takhle neni…

  • Nahlásit
  • Citovat
Terdul
20.11.15 19:19

Je to individualni. Mam ucitelstvi pro stredky, a prestoze ucim na SOS a SOU, jsem spokojena. Nemela bych naturu na maly deti. Radsi pubertaky, co to maj na haku. Vsak se daj zpacifikovat.

  • Citovat
  • Upravit
85
20.11.15 19:26

Učila jsem na gymnáziu, jak osmiletém tak čtyřletém. Byla jsem ráda, že jsem mohla učit předměty, které jsem vystudovala, ale každý to štěstí nemá. Pokud jsi dobrá v nějakém oboru, snažila bych se získat aprobaci pro třetí stupeň, tedy SŠ, s čímž můžeš učit i na stupni druhém.
Pokud Tě zajímá spíše práce s dětmi, šla bych do toho prvního stupně.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
913
20.11.15 19:37

Z mě 2. stupeň, dostaneš děti jako malé a když odchází jsou to téměř hotoví lidé, je to krása, i si s nimi pokecám

Tohle je ale strašně individuální

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
20.11.15 20:13

Já vždycky právě tíhla k těm mladším, ale potom jsem pracovala se studenty 13-20 a zjistila jsem, že to není tak hrozný, jak se povídá. Pravda je, že to byly spíše holky, které se dobře učily, měly spoustu zájmů, atd. Nemám zkušenosti s pubertálními kluky, ale když občas jdu kolem základky, tak je to vážně síla… :oops:

  • Nahlásit
  • Citovat
856
20.11.15 20:34

Učím na obchodní akademii a neměnila bych. Pokud bych si měla vybrat mezi 1. a 2. stupněm, tak bych rozhodně dala přednost tomu prvnímu. Právě proto, že děti jsou ještě nadšené, chtějí se učit, můžeš je formovat, nasměrovat je, předat jim to nejlepší ze sebe.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama