Čerpání dovolené - propadnutí?

145
8.6.17 19:23

Čerpání dovolené - výpočet?

Zdravím,
v tomto jsem nová, tak se jdu zeptat vás :D.
V dubnu jsem nastoupila do nové práce a za duben už mám 19 dní dovolené. Zaslechla jsem, že do konce září je třeba vybrat několik dní dovolené (asi aby to nepropadlo…). Zajímalo by mě, jestli si toto můžu nějak vypočítat (zda existuje nějaký „vzorec“) nebo je to u každého zaměstnavatele jiné?
A zaléží i na tom jaký typ smlouvy mám? Mám HPP, ale jsem jako záskok za nemocenskou.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
3327
8.6.17 20:04

Pocet dnu dovolene deleno 12 krat pocet mesicu v praci. Nic ti nepropadne.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
21531
8.6.17 21:06

Teda nejsem účetní, ale kolik máte ve firmě standartně dnů dovolené, že už po dvou měsících máš 19 dnů dovolené? není to spíš nárok na dovolenou až do konce roku, když jsi nastoupila až v dubnu? To by odpovídalo spíš, kor jestli máte celkem 20 dnů dovolené za rok. Jinak, pokud nebudeš pracovat celý rok, tak se ti ještě dovolená bude krátit. Ale to by ti měla vysvětlit a vypočítat vaše mzdová účetní. Stejně tak dovolená za daný kalendářní rok se čerpá v tom daném roce. Koukni se do zákoníku práce, je to tam popsané včetně všech výjimek a omezení.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
19007
8.6.17 21:08

Tak pokud jsi nastoupila v dubnu, tak to ani nárok na 19 dní asi nemáš, to leda tak do konce roku, jinak se to přepočítává, vychází to většinou 1,5 dne za měsíc… a vyčerpat by se mělo myslím nejpozději do září následujícího roku, tzn. pokud jsi teprve tento rok nastupovala, tak máš času dost… samozřejmě zaměstnavatelé chtějí, aby sis tu dovolenou vyčerpala v tom roce a nepřeváděla starou, ale teď ti tak brzo určitě nic nepropadne :-)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Hanka1
8.6.17 21:22

19 dni bude nejspis dovolena na cely zbytek roku, pokud mate garantovanych 25 dni.