Co trénovat s předškolačkou?

1031
6.11.20 00:07

Co trénovat s předškolačkou?

Dcera by měla příští rok jít do první třídy. Do školky aktuálně nechodí, tak se chci zeptat, co všechno s ní trénovat, aby byla dobře připravená. Máme koupené pracovní sešity pro předškoláky, ty jí baví, hlídám držení tužky. Co ještě by bylo vhodné učit/ohlídat?

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2485
6.11.20 00:26

@amalka3455 v tomhle spis poradi ucitelky, ale napada me strihani nuzkama, slovni zasoba, vypravovani zazitku/pohadky, poznavani prvniho pismene ve slove (sluchem), zavazani si tkanicky (?), znat svoji adresu, jmena lidi z blizke rodiny, barvy, tvary…

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
888
6.11.20 00:27

Na internetu toho koluje hodně, u nás ve školce vybarvovaly děti s paní učitelkou něco takového: https://cz.pinterest.com/…59467141537/

Pak viděly, co je ještě třeba potrénovat.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.11.20 00:47

Jsem učitelka v první třídě, tak pár zkušeností mám. Jen už jsem příšerně unavená, takže určitě nenapíšu úplně všechno…
Důležitá je samostatnost - sama se obléknout, zavázat tkaničky, umýt si ruce, umět smrkat, umět jíst příborem
Pracovní zralost - soustředit se alespoň 15 - 20 minut, vydržet u činnosti pod vedením jiné osoby, umět dokončit započatou činnost, umět vnímat čas - rozdíl mezi časem na hraní a časem na povinnosti
Sociální zralost - pozdravit, poprosit, poděkovat, vykat dospělým, respektovat ostatní, neskákat do řeči, uposlechnout na výzvu, umět spolupracovat s ostatními dětmi
Emocionální zralost - sebedůvěra, umět přijmout hodnocení, umět se vyrovnat s malým neúspěchem, zkoušet a nevzdávat se. A hlavně, těšit se do školy
Vnímání - umět rytmizovat text (říkadla, básničky, písničky,…), rozlišit hlásku na začátku a na konci slova (alespoň ten začátek), umět rozložit slovo na slabiky