Exekutor a jeho práva

Anonymni
7.9.09 13:49

exekutor a jeho práva

Ahoj maminy,
vždy se vás najde mnoho, které dobře poradíte, proto zkusím tento problém probrat i s vámi.
Naši známí mají dceru (plnoletou), která cca před dvěma lety nadělala hromadu dluhů. Asi před rokem ji zrušili u nich v bytě trvalý pobyt a ona se skutečně odstěhovala. Jenže teď je „navštívil“ exekutor s tím, že do určitého data mají určitou sumu uhradit nebo prostě přijde a rovnou jim sebere jejich majetek. Ohradili se samozřejmě tím, že dcera už s nimi nemá nic společného, dluhy jsou její, nebydlí s nimi, tak proč by za to měli brát odpovědnost. Prý je mu to ale jedno, jednou je to dcera, takže je s nimi svázaná.
MÁ NA TO EXEKUTOR VŮBEC PRÁVO?
Předem moc děkuju za odpovědi!

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

20097
7.9.09 15:54

nejsem tedy právník, ale přijde mi to jako pitomost :roll:

aby měl exekutor právo něco zabavit, tak by dcera musela s rodiči sdílet společnou domácnost, mít tam trvalé bydliště nebo doručovací adresu

ale protože nechci radit špatně, tak jsem zapátrala a našla jsem toto, cituji:
//Soudní exekutor je oprávněn učinit prohlídku bytu a jiných místností povinného a za tím účelem je oprávněn zjednat si do bytu nebo do jiné místnosti povinného přístup. Zákon tedy nevyžaduje nutnost nájemního nebo jinak formálně vyjádřeného právního vztahu povinného k prostorám, pro možnost vykonat v nich exekuční úkon, ale zcela záměrně používá termín ´místnosti povinného´, který je bez jednoznačného právního obsahu, čímž zákon zcela jednoznačně dává najevo, že právní vztah povinného k místnostem, ve kterých je možno vykonat exekuci, není rozhodný.