Poradna gynekologa
MUDr. Jiří Škultéty
Měla jsem pásový opar jako dítě a měla jsem to jen kolem trupu, prostě v pásu širokém asi 10cm. A hlavně bolel, a byla u něho i teplota.
Tohle se mi moc nezdá, ale nejsem lékař
@pannda kolegyně měla něco podobného jako zakladatelka a hlavně v dekoltu a na rukou, pasovy opar to byl a nebolel, takže já bych zašla hned v pondělí za koznim lékařem, ti dobří fakt poznají.
Taky se mi zdá dost široký ten pás. Pás opar jsou puchyrky, které zasychají v krusty. Většinou bolí, ale není to pravidlo. Zašla bych na kožní nebo infekcni, kde s tím mají nejvíc zkušenosti
Děkuji moc za všechny komentáře. Ještě doplním že na noze to nejdříve na dotek pálilo teď to svědí ale určitě to nějak nebolí, že bych o tom přes den veděla to vůbec.
@eliskakraj fakt bych zagooglovala dobrého kozniho v okolí a šla bych, přeci jen na pohotovosti slouží spíš lékaři kteří řeší úrazy než toto. Držím palce ať to dobře dopadne.
Mě to nepřijde jako pásový opar. Ten se striktně drží určitého nervu, proto je v pásu, nebo v oblasti kůže kterou inervuje určitý nerv. Takže nemůže být současně na lýtku a v oblasti lopatky. Léčba herpesinem léčbu neurychlí (i když pacient přijde 1. den výsevu a má jen zarudnutí a dostane herpesin, tak za 2 dny má osypaný celou oblast kterou nerv vyživuje), pouze snižuje riziko postherpetických bolestí, případně nějakých komplikací (např. generalizace do atopického ekzému, přechodu do mozku v případě lokalizace na obličeji, postižení oka při lokalizaci na čele…) Ty postherpetické bolesti mívá populace nad 50 let, u mladších moc nevznikají. Takže v tvém případě si myslím, že ta léčba není úplně nutná i kdyby to opar byl. Herpesin se má vždy dát u lokalizace na obličeji, v oblasti hlavy a pak u těch starších. Jestli nemáš atopický ekzém nebo výrazně sníženou imunitu tak si myslím, že to nutné není. Navic jak jsem psala výše, nepřijde mi to jako pásový opar.
@medunka23 zítra to udělám a nemyslím si, že me někdo bez objednání rychle přijme