Lák na okurky - prosím prověřený recept

joaska
31.7.13 12:07

lák na okurky

Ahoj hospodyně, prosím o váš léty prověřený recept na lák na okurky. Loňský nic moc, tak sháním něco nového, co je fakt ověřený.
Jinak ještě otázka? Je potřeba deko? Nemám, zapomněla jsem koupit. Jeho složení neznám, tak nevím, zda lze nějak nahradit. Dík moc. Jsem zavařovač začátečník.

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

13124
31.7.13 12:11

Asi bude záležet na tom, jaký použiješ recept. Co ženská, to jiný. Já třeba vůbec lák nedělám. Dám tam koření, mrkev, cibuli, aspartam, sůl, okurky, ocet a vodu v poměru a dám to zavařit. Teď jsem v práci, takže přesný recept po ruce nemám.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
7932
31.7.13 12:16

Tak můj léty prověřený lák je tento:

2 l vody
1 l octa
30 dkg pískového cukru
9 dkg soli
10 ks nového koření
10 ks hřebíčků
10 ks celého pepře
30 ks hořčičného semínka
3 bobkové listy

vše se společně 5 minut vaří

podle tohoto receptu nakládala okurky moje prababička, moje babička, moje mamka a já taky a všem nám chutná :) do sklenic ještě dávám kolečko křenu, pár koleček mrkve, silnější kolečko cibule a kousek kopru :)

ale hodně záleží na chuti a na tom, na co jsi zvyklá - třeba můj manžel má zase radši okurky od své maminky, které mně vůbec nejedou :nevim:

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
joaska
31.7.13 12:20

@chaarleene nevíš, kolik zhruba sklenic je z téhle dávky? Já vím, záleží na naplnění, ale tak cca by oko?

• Nahlásit
  • Citovat
7932
31.7.13 12:23

@joaska v mých poznámkách stojí, že před 2 lety jsem udělala z té jedné dávky 8 velkých sklenic a bylo to 2,8 kg okurek ;) myslím, že mi tehdy ještě trochu láku zbylo :)

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
joaska
31.7.13 12:29

@chaarleene mám 22 napěchovanejch sklenic. :roll: Tak udělám trojitou a snad to nějak dopadne. :lol:
jdu na to. dík moc. :palec:

• Nahlásit
  • Citovat
5708
31.7.13 13:12

@joaska cca na 21sklenic
3,75 l vody
1,25 l octa (bzenecký je nejlepší)
160g soli