Lékaři a atestace

445
17.11.20 18:57

Lékaři a atestace

Ahoj, zakládám pro zajímavost.
Jak to funguje s atestacemi a vzděláním u lékařů v ČR? Šest let studuji, poté získají titul Mudr. a můžou vykonávat lékařskou činnost? Atestace jsou jen u některých oboru nebo u všech? Jak funguje získávání atestace?
Hledala jsem na netu, ale našlo mi to jen vyhlášky, zákony a nebo podmínky studia lékařství pro studenty, ale ne odpověď na mou otázku.
Děkuji za odpovědi.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
3127
17.11.20 19:16

Studium 6 let a pak nutnost získat atestaci. Doba přípravy k atestaci je různá, dle oboru, Minimální je 3 roky u praktického lékařství pro dospělé. Většina oborů kolem 5-6 let.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
17.11.20 19:18

Doktor po škole, po složení závěrečných státních zkoušek a promoci, může pracovat jako Mudr. Do atestace ale pracuje pod dohledem, někdo za něj ručí. V reálné praxi je to někdy složitější, zejména tam, kde je doktorů málo…o tom tu mluvit nechci. Každý obor, který si doktor zvolí, má svou atestaci a podmínky, jak jí získat. Tzn. jak dlouho musí probíhat vzdělávání v daném oboru než atestaci složí. V rámci předatestační přípravy taky „mladý doktor“ obíhá tzv. kolečko- stáže na různých jiných odděleních. Někdy příprava na atestaci trvá déle, protože ho zaměstnavatel na to „kolečko“ prostě hned nepustí, když za něj např. nemá na oddělení náhradu…

• Citovat
  • Nahlásit
3906
17.11.20 19:22