Nabytí právní moci?

1446
9.10.07 21:46

Nabytí právní moci?

Ahoj chtěla bych se zeptat zda někdo nevíte kam mám zajít s rozsudkem aby mi potvrdily , že nabyl právní moci.
A mohu tam jít již po uplynutí odvolací lhůty?
Mám jít na soud kde byl rozsudek vynesen, nebo musím na krajský soud, ke kterému se odvolává?

Doufám, že je to dost srozumitelné :roll: :D

Děkuji za odpovědi

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

5430
9.10.07 22:10

Ahoj Odyseo,
já teda nejsem právník, ale myslím, že rozsudek nabývá právní moci dnem rozsudku nebo jiným určeným datem (třeba odvolací lhůta) a žádné potvrzení shánět nemusíš. A pokud už uplynula odvolací lhůta tak už rozsudek právní moci nabyl.

Ale nejsem si tím na 100% jistá, tak snad se ti ozve někdo povolanější :wink:

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9.10.07 23:30

ahoj,

žádné potvrzení shánět nemusíš. Rozsudek nabývá právní moci práve uplynutím odvolací lhůty. Popřípadě jiným datem, ale to by tam muselo být výslovně určeno.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Radina
9.10.07 23:39

Já jsem si musela pro razítko dodatečně asi po půl roce od vynesení rozsudku, protože mi to sociálka při zpracování podkladů nechtěla přijmout. Byla jsem na soudu (podatelně) kde byl rozsudek vynesen. Měli tam obrovskou knihu, ve které mi to dohledali a dali razítko.
Nebudu to psát s absolutní jistotou, ale mám dojem že se to štempluje až po uplynutí odvolací lhůty. My jsme se práva na odvolání vzdali a stejně mi rozsudek nepotvrdili hned a musela jsem pak jet 200 km a 200 zpátky jen kvůli tomu razítku..... :roll: :roll: :roll:

• Nahlásit
  • Citovat
andela
10.10.07 08:24

Rozsudek nabívá právní moci většinou 15 dní po jeho vynesení. (těch 15 dní je lhůta pro odvolání). A po ní jsme museli na soud a tam na „vrátnici“ nám dali štempla že nabyl právní moci. je to jen razítko do kterýno napíšou nějaký číslo s datumem a muří nohu k tomu. ;-)

• Nahlásit
  • Citovat
16299
10.10.07 08:44

ahoj,