Neplacené volno při výpovědi

13.1.20 19:35

Neplacené volno při výpovědi

Zdravím všechny
Mohl by mi někdo poradit? V prosinci jsem dostala výpověď, v práci budu do konce února. Podle zákoníku práce mám každý týden nárok na půl dne neplaceného volna na hledání nové práce, s tím, že tyto dny si můžu vybrat najednou. Při dvouměsíční výpovědní době to je 4,5 dne neplaceného volno. Ale chci se zeptat. Když jsem byla 2 týdny nemocná, krátí se tyto týdny nebo si můžu započítat i tyto dva týdny?
Děkuji za pomoc.
Petra

Příspěvek upraven 13.01.20 v 20:00

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

13634
13.1.20 19:46

Víš, že zaměstnavatel může chtít třeba razítko z pohovoru?

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
8672
13.1.20 19:49

Nejsem právník, ale za mě se krátí (protože není z čeho poskytnout neplacené volno, když jsi byla nepřítomná). A slučovat dny lze, ale pouze se souhlasem zaměstnavatele, přičemž záleží na zaměstnavateli, jestli bude vyžadovat doložení důvodu nepřítomnosti. To volno je poskytnuté výhradně za účelem jednání s jiným zaměstnavatelem nebo s agenturou, a zákoník stanovuje nejvyšší možnou výši, ale je to na dobu nezbytně nutnou.
V praxi tak např. zaměstnanec, který má možnost účastnit se výběrového řízení formou celodenního assessment centra, požádá zaměstnavatele o neplacené volno na celý den, a další týden nebude vybírat nic.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13.1.20 19:49

No to klidně chtít může, v tom problém nevidím. Já to opravdu potřebuju na hledání práce. Jenom mi jde o to, kolik těch dní mám nárok. Další věc je, že většinu času člověk stráví na netu a na mobilu.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
690
13.1.20 20:16
@Petra Donutilová píše:
No to klidně chtít může, v tom problém nevidím. Já to opravdu potřebuju na hledání práce. Jenom mi jde o to, kolik těch dní mám nárok. Další věc je, že většinu času člověk stráví na netu a na mobilu.

Tak doba na netu se do toho fakt nepočítá, pouze pohovory

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit