Odklad versus autismus

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
26.10.21 19:22

Odklad versus autismus

Dobrý den,
ráda bych se zeptala zda je zde někdo, kdo pracuje ve školství s určitostí ví jak to je.
Autista 5 let, chodí do běžné MŠ předškolák. Už nyní je jasné, že příští rok v září do školy nenastoupí-bude mít odklad.
Rodiče tvrdí, že mají zjištěné, že s jeho diagnozou má nárok na ještě jeden odklad a tím pádem na to, aby ve školce zůstal a do školy nastoupil až v září 2024.
Vedení školky tvrdí, že v MŠ po dobu druhého odkladu už zůstat nemůže. Nevím přesně zda se vedení vyjádřilo v tom smyslu, že druhý odklad není možný, nebo že možný je, ale dítě už nesmí být v MŠ.
Prosím anonym, nebo smazat. Děkuji

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
24270
26.10.21 19:39

Dítě musí nastoupit nejpozději ve školním roce, ve kterém završí 8 let.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3098
26.10.21 19:43

Ahoj, druhy odklad se dava jen velice vyjimecne. Je teda hodne predcasne resit druhy odklad, kdyz jeste nema prvni. Treba nebude druhy potreba. Jinak musi byt v MS nebo v pripravme tride, kde by jinde mel byt?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1647
26.10.21 19:49

Pracuji ve skolstvi. Druhy odklad se nedava. Do skoly musi papirove nastoupit, ale…….
Skola ho muze vratit. Tim vlastne ted”druhy”odklad ma. V tomto pripade to lze a je to zcela legalni.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24270
26.10.21 19:54
@janoma píše:
Pracuji ve skolstvi. Druhy odklad se nedava. Do skoly musi papirove nastoupit, ale…….
Skola ho muze vratit. Tim vlastne ted”druhy”odklad ma. V tomto pripade to lze a je to zcela legalni.
Škola může vrátit dítě, které nemělo odklad. Pokud dítě už odklad mělo, pak už ne, rozhodně ne jen tak. To už by pak řešilo spíše PPP a SPC podpůrnými opatřeními, asistencí případně speciální školství.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
18791
26.10.21 20:09

Hlasuju místo školky zkusit na ten další rok najít nějakou přípravku v rámci školy kam pak bude chodit, aby měl jednodušší přechod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
36127
26.10.21 20:14
@Anonymní píše:
Dobrý den,
ráda bych se zeptala zda je zde někdo, kdo pracuje ve školství s určitostí ví jak to je.
Autista 5 let, chodí do běžné MŠ předškolák. Už nyní je jasné, že příští rok v září do školy nenastoupí-bude mít odklad.
Rodiče tvrdí, že mají zjištěné, že s jeho diagnozou má nárok na ještě jeden odklad a tím pádem na to, aby ve školce zůstal a do školy nastoupil až v září 2024.
Vedení školky tvrdí, že v MŠ po dobu druhého odkladu už zůstat nemůže. Nevím přesně zda se vedení vyjádřilo v tom smyslu, že druhý odklad není možný, nebo že možný je, ale dítě už nesmí být v MŠ.
Prosím anonym, nebo smazat. Děkuji

Druhý odklad se dává jen velice výjimečně.
U nás na specce nastupují s jedním odkladem, ale skoro každému se uměle prodlužuje školní docházka dvěma propadnutími za období, které umožňuje zákon. A to i v případě, že to dítě nepotřebuje. Je to výhodnější hlavně pro rodiče(sami to chtějí), mohou déle čerpat příspěvky ve vyšších výměrách(dítě zůstává déle nezaopatřeným i po dosažení zletilosti).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13574
26.10.21 20:20
@Pears206 píše:
Druhý odklad se dává jen velice výjimečně.
U nás na specce nastupují s jedním odkladem, ale skoro každému se uměle prodlužuje školní docházka dvěma propadnutími za období, které umožňuje zákon. A to i v případě, že to dítě nepotřebuje. Je to výhodnější hlavně pro rodiče(sami to chtějí), mohou déle čerpat příspěvky ve vyšších výměrách(dítě zůstává déle nezaopatřeným i po dosažení zletilosti).

Aha, to je zajímavé. Jistě je to smysluplné v případě těžko vzdělavatelných dětí, kterých máte asi většinu.
Uvažuju ale, že u středně a vysokofunkčních autistů by to pro dítě bylo spíš kontraproduktivní, tam je reálná šance na pozitivní vývoj. Děti s PAS jsou zcela jiné případ od případu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
26.10.21 20:38
@hanka.br. píše:
Dítě musí nastoupit nejpozději ve školním roce, ve kterém završí 8 let.

Dítě dovrší 8 let 30.8.2024. Takže chápu to dobře, že musí nastoupit v září 2023?
Jinak všem děkuji za vyjádření a odpovědi.

  • Citovat
  • Nahlásit
24270
26.10.21 20:39
@Anonymní píše:
Dítě dovrší 8 let 30.8.2024. Takže chápu to dobře, že musí nastoupit v září 2023?
Jinak všem děkuji za vyjádření a odpovědi.

Ano, to chápeš dobře.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
36127
26.10.21 22:07
@Eliška píše:
Aha, to je zajímavé. Jistě je to smysluplné v případě těžko vzdělavatelných dětí, kterých máte asi většinu.
Uvažuju ale, že u středně a vysokofunkčních autistů by to pro dítě bylo spíš kontraproduktivní, tam je reálná šance na pozitivní vývoj. Děti s PAS jsou zcela jiné případ od případu.

Na jednu stranu to chápu, rodinám to v mnoha ohledech ulehčí jejich situaci, na druhou stranu je to podvádění jako každé jiné, jen to nejde tolik vidět a málokdo si do toho dovolí veřejně rýpat v nějakých debatách o možnostech šetření státních peněz, ptž „chudáci děti i rodiče“. To se raději bude nadávat na samoživitelky na oko a na dávky apod.Ale potěšilo mě, že minulý týden o tom otevřene mluvil v radiu nějaký odborník v souvislosti s potraty v pozdějších stádiích těhotenství, že náš státní rozpočet zatěžuje péče o těžce postižené děti a že jako stát na to prostě nemáme a že pokud je problém zjištěn už v těhotenství, potrat je po všech stránkách nejlepší řešení(i ekonomicky). Z kazuistik dětí ale vím, že právě ty nejtěžší případy obrn a dystrofií se většinou projevily až po narození, kdy neodpovídal psychomotorický vývoj. Jako novorozenci byly normální, nikdo nepojal podezření. A že jak je systém nastaven, jim stát platí péči vlastně dvakrát. Nelze s tím nesouhlasit. Taky si myslím(a nejen já), že děti, které mají 4.stupeň přispěvku na péči, by měly mít umožněno jen chodit do školy, nikoliv do družiny. Rodiče by měli být omezeni úplně stejně, jako když matka se nahlásí na pojišťovnu jako pečující osoba dítěte do 7 let nebo dětí do 15 let.Taky může mít děti v instituci jen 4 hodiny a vydělat může naprosté minimum.
I na naší budově máme děti, kterým to spíše škodí a brzdí je to ve vývoji, takže uvažuješ správně. SPC je k tomuto kroku vstřícné a součinné.
Vysokofunkcni autisty bez MR nemáme, ti patří primárně do inkluze nebo do auti tříd v běžné škole. Máme PAS s různým stupněm MR. Více(snad většina) dětí(z této skupiny) má šanci na reálný posun k lepšímu v rámci svých možností. Vedle je naše učiliště a učně potkáváme na společné zahradě. Ptala jsem se kolegyň, jak je to s reálným uplatněním v běžném životě, jestli najdou práci, prý jak kdo, ale na otevřeném trhu práce je to pro ně těžké. My máme ve městě i firmu spadající pod chráněný trh práce, kde se absolventi těchto oborů hlásí o práci, ale nemůžou uspokojit všechny. Tito vyučení mohou dělat jen pomocné práce ve svých oborech, dělají práci s nadšením, ale kdo je zaměstná.. Koneckonců to jde i vidět, učni sami udržují školní zahradu, vyrábí a opravují drobný nábytek, vaří pro celou školu na ochutnávku ve cvičné kuchyni. I pro tyto lidi si myslím, že má smysl udržet je ve škole co nejdéle, protože mají nějaký režim, smysl života, společenské kontakty. Pokud nenajdou práci o toto přichází a pokud nemají na to nebo nejsou ochotni si platit nějaký stacionář, sedí doma v ID, ztrácí návyky, často upadají do depresí, mívají častější afektivní stavy. Ale jsou tam i děti s těžkými diagnozami(obrny, svalové dystrofie), kterým škola jen zkvalitňuje jejich život a tak se k nim přistupuje. Ani na specce nejsou třídy stejné. V jedné třídě jsou děti většinou dvou ročníků a nakombinovány tak, aby jejich společné fungování vedlo aspoň k nějakému posunu. Stejné skupiny věkově stejných dětí se stejnými vadami by vedly k regresi.
Na jiné budově jsou děti s hraničním pásmem nebo lehkou MR, mezi nimi hodně dětí, u kterých je retardace způsobena nevhodným výchovným prostředím, ale inteligenci mají v pořádku. Tam záměrně dávají své děti i menšiny, aby se nemusely tolik učit :mrgreen: Vyskytují se nežádoucí jevy jako drobné krádeže(svačin, sladkostí), šikana atd. Škola se snaží o prevenci a podchytit to v začátku. Tam jsou třídy větší, až 14 žáků a je snaha, aby jedna třetina třídy byly jiné vady než pro koho je třída primárně určena.

To jen taková vsuvka, je to jiný svět. Zakladatelka určitě myslela dítě, které půjde do inkluze. Tím spíš bych druhý odklad nedávala. V kolektivu mladších dětí mu nebude dobře.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1647
27.10.21 06:14

@hanka.br. Ver tomu, ze to lze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13574
27.10.21 07:13

@Pears206 Velmi zajimave, dekuju za nastin. S tim pracovnim uplatnenim je to hrozna skoda, tady jsem pro maximalni podporu vytvorit podminky pro handicapovane, aaby pracovat mohli.

PAS (s nebo bez MR) pokud vim neni zjistitelny prenatalne.
Ekonomicke zduvodneni potratu deti s vaznym postizenim je eticky minimalne diskutabilni, i kdyz postoji rozumim.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
112
27.10.21 16:02

Mám dvojčata narozena v srpnu velmi predcasne(27.tt).Měli jsme mít druhý odklad dle naší psycholožky, logopedky, ale v PPP nám řekli, že už se to nedává, tak nevím. My jsme šli do školy a bojujem :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat