Osvobozena od převlékání v MŠ

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
21.10.21 09:12

osvobozena od převlékání v MŠ

Píšu, protože už nevím.. Zjistila jsem, že mé dítě se nemusí převlékat ven, když ostatní ano. Naprosto to chápu - v počtu 24 dětí se nad ní nedá stát a hlídat jí, co (a jestli něco) dělá. Jen už nevím, co nás čeká třeba ve škole. Nebo jestli bych to měla nějak řešit. Od dvou let pracujeme na tom, aby dělala věci sama, umí to, ale pro ni je prostě všechno důležitější, než nějaké tepláky. Doma opakuji všechno třistapadesátkrát, aby to bylo a teď rezignovaly i paní učitelky. Vydržely to dva roky, ale žádné zlepšení. Jinak je chytrá normálně, sociálně v pohodě, hodně rychlá a akční, ale přijde mi, že má mizerný oční kontakt. Nevadí jí začít mi něco říkat a odcházet u toho pryč. Bude jí pět let a jako by byla příliš zaujatá sama sebou a vším kolem.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
26941
21.10.21 09:17

A doma se převléká sama?
Doma bych trvala na tom, že dítě bude dělat všechno samo, i když to bude trvat 5× déle. Cvičení dělá mistra, takže snad do nástupu do školy bude dítě alespoň základně použitelné.
Případně ještě léčba šokem - máš deset minut na to se obléknout, pak odcházíme a ty jdeš, ajk budeš. A dodržet.
Pak se prostě domluvit ve školce, až bude ten zbtek dětí bezúdržbový, aby si k tvému dítěti někdo stoupnul a připomínal : sundej tepláky, nekoukej ty tepláky, dej tepláky do skříńky, vem si softshelky…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
21.10.21 09:30

@Svistice Jo, to dělaly ty dva roky, že nad ní stály. Dokonce má místo přímo ve dveřích, aby na ni viděly i ze třídy. Ale teď tam mají těžkou autistku, tak asistentka nemá na tohle ani chvilku. Ale prostě i díra v linu je zajímavější než bačkory. Včera mě potěšily, protože ji nechaly kecat tak dlouho, až zjistila, že ostatní děti jedí a ona nemá oběd. Doma se oblékne, pokud se k ní desetkrát vrátím, jinak bude nahá koukat do blba a tahat v ruce ponožku. Pokud ji napomenu víckrát, vykřikne: „Já přemýšlím!“ I kdyby měla odcházet neoblečená, myslím, že by to nepomohlo. Jsem už docela zoufalá, hlavně co bude ve škole, protože se to nelepší. Nikdo za ni doma nic nedělá, nebo jen výjimečně pozdě večer nebo když je nemocná.

  • Citovat
  • Nahlásit
26941
21.10.21 09:37

Je velká pravděpodobnost, že tam bude nějaká porucha pozornosti.

Mám dítě salámistu a to začně něco konat velmi často až poté, co samo usoudí, že je to třeba nebo když se ho to pak začně nějak dotýkat. Prostě pokud nemá dostatečnou vnitřní motvaci (třeba jako že prostě buď se oblékne, nebo jde v pyžamu - a ví, že já to dodržím), ta se nic neděje. A všechno nechává opravdu na last minute. Ale pak je schopné udělat za 2 minuty to, co před tím za neustálého nahánení nebylo schopné zvládnout za 30 minut. :nevim:
Jako přijmout dítě takové jaké je, vyloženě netrestat, neřvat, nenadávat, nechat nést důsledky. Ale zase nad tím nemávnout rukou a snažit se to korigovat směrem k větší „žitelnosti“, protože jinak budete s nástupem do školy a pokud tam ještě chytně nějakou echt akurátní úču, fakt nešťastní.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2707
21.10.21 09:37

Syn je to stejný. Je v první třídě a ve škole kupodivu funguje. Doma je všechno problém na hodinu, ve škole ne. Jako pomalej je, všechno mu trvá, ke skříňce se šestkrát vrátí, než udělá všechno, co má, ale nakonec to dá a zvládne. A zlepšuje se. Dnes třeba byl vcelku rychle ani se nevracel, maximální úspěch. Nejvíc zabírá ukrutna důslednost a „zlost“. Teď se oblikame, až budou ostatní hotovi, jdeme. A tak se několikrát stalo, že šel na hřiště nebo do školky školky pyžamu, v zimě ven jen v puncochach, ze školky bez bot… ubec nechápu, jak to v té škole zvládá, ale hlavní je, že zvládá. Doma je to katastrofa pořád. Zrovna dnes celej nahej s ponozkou v ruce počítal žaluzie…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
215
21.10.21 09:43

Takže ji nechají jít ven třeba v dešti nebo v zimě jen v tenkých leginách? Moc tomu nerozumím, na co učitelky rezignovaly. Jakože už jí nepřipomenou, aby se oblékla na vycházku? Když si k ní učitelka stoupne a řekne obleč si ty softshelky, tak dcera udělá co? Nic? U nás měl syn školku rád, tak by na něj zabralo, kdybych mu řekla, že jestli se pořádně na vycházku neoblékne, že může onemocnět a nebude smět do školky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26941
21.10.21 09:45

@mihla Na tyhle děti takovýhle argunet opravdu nepomůže. Prostě žijí tady a teď a teď je pro ně podstatnější počítání lišt na žaluzii. Oni prostě vnímají a fungují jinak.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
21.10.21 09:47

@Svistice Já už prostě vidím ty pětky z tělocviku, u sportovně docela nadaného dítěte, protože : „Nezvládla se převléknout!“ A nevíš, jak to řešit? Kdo to diagnostikuje? Mám shánět dětského psychiatra? Protože když jsem se obracela na nějaké centrum pro děti s poruchou pozornosti, jestli by se na ni mohli podívat, tak oni prý diagnózu dát nemůžou. Ale zase otravovat přetížené dětské psychiatry, když na léky to nejspíš není, se mi taky nechce :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
15882
21.10.21 09:52

Klidne bych se na to vybodla a kdyz je potreba, tak ji i pomohla. Nic tim nepokazis.
Holt je na to zralejsi pozdeji.
V puberte to uz delat fakt nebude :D.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
21.10.21 09:57

@Midaku To je tak přesné!

Jinak jde ven v tom, v čem ji přivedu ráno. Ostatní si berou převlečení na ven.

Ani nevíte, jak se mi ulevilo, že v tom nejsem sama. Jo, funguje jinak. Třeba v obchodě s oblečením se buď ztratí, nebo si sedne mezi regály na zem. Nějaké vybírání šatů ji vůbec nezajímá, tak už to neděláme.. zkusily jsme to asi dvakrát v životě.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
21.10.21 09:59
@Svistice píše:
@mihla Na tyhle děti takovýhle argunet opravdu nepomůže. Prostě žijí tady a teď a teď je pro ně podstatnější počítání lišt na žaluzii. Oni prostě vnímají a fungují jinak.

Děkuju. Já už si přijdu jako fakt hrozná matka.

  • Citovat
  • Nahlásit
1783
21.10.21 10:03
@Anonymní píše:
@Svistice Já už prostě vidím ty pětky z tělocviku, u sportovně docela nadaného dítěte, protože : „Nezvládla se převléknout!“ A nevíš, jak to řešit? Kdo to diagnostikuje? Mám shánět dětského psychiatra? Protože když jsem se obracela na nějaké centrum pro děti s poruchou pozornosti, jestli by se na ni mohli podívat, tak oni prý diagnózu dát nemůžou. Ale zase otravovat přetížené dětské psychiatry, když na léky to nejspíš není, se mi taky nechce :nevim:

tak hold bude mit petky… treba se ji konecne rozsviti no… asi na ni bude potreba lecba sokem a ne nebude to nic prijemnyho..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
21.10.21 10:08

Malá má 7 a do dnes nad ní musíme ráno „stát“, aby se oblékla, aby si učesala vlasy, vyčistila zuby, najedla se. Při čemkoli z toho co má dělat, si najde něco zajímavějšího i kdyby to mělo být smítko na stole. Jsem z toho na nervy. Nepomáhá nic, jen ji furt připomínat ať se obléká, ať si čistí zuby atd… Je fakt že jsem ji do školy nikdy v pyžamu neodvedla, ale to kvůli tomu, že si nemyslím, že by to pomohlo, ba naopak po výsměchu spolužáků. Nyni byla 3× u psychologa z jiného důvodu a ten mi tvrdí, že to na žádnou poruchu nevidí :nevim:. Prosím anonym, jinak smazat.

  • Citovat
  • Nahlásit
26941
21.10.21 10:09

Hele, objednej se do pedagogicko-psychologické poradny.
Případně někam ke klinické psycholožce.

Ono se to bude věkem lepšit. Ale pokud tam prostě nějaké poruch apozornosti je, tak bude fajn mít už před nástupem do první třídy (ideálně už k zápisu) v ruce papír, aby se na to škola/budoucí učitelka mohla připravit.

Ale neber ten papír jako omluvenku pro dítě, papír nepapír, ono se bude muset naučit s tímto svým „handikepem“ fungovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26941
21.10.21 10:13

Jinak praktické rady pro děti s poruchou pozornosti.

Pokyny dávat z očí do očí, ověřit si, že instrukci zaznamenalo (ne, že řekně hmm a neví, o vo go).
Instrukce a činnosti fázovat, učit dítě při komplexnějších činnostech „porcovat“ mamuta.
Dávat co nejkonkrétnější pokyny (ne obleč se, ale vem si na sebe bundu).

Při činnostech typu úkoly odstranit z okolí rušivé elementy, pracovat v kratších úsecích s přestávkami.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat