Věčně přerušovaný spánek

166
22.5.20 16:21

Přerušovaný spánek u

Ahojky, máte to tady někdo, přemýšlím nad tím, proč mám vecne přerušovaný spánek a vůbec ten spánek je strašně lehký…
Už asi dva roky chodím celkem pravidelně spát, odpoledne kávu už raději nepiju, vstávám taky pravidelně, ale mám problém, že se budim treba co půl hodinu.
Chodim spát kolem desáté večer, první zhruba 3hodiny spím tvrde(aspoň něco),kdy se většinou fakt nevzbudim, pak už si pamatuji snad každé otočení na posteli a tak to trvá do 4:15,kdy mi zazvoni budík. Je mi taky divné, že jsem ráno úplně fit, žádné ospalé chvilky na sobě přes den necítím, i kdyz teda pak ráno piju kávu a pak ještě v poledne, ale odpoledne už si ji většinou nedam. Napada mě, proč to tak mám. Chlap se mi doma směje, že nikdy snad nespim :lol:
Mě by to tak až tolik nevadilo, ale jen si říkám, co mě tak může bránit v tom spani 8o
(nikdy neslibuju, chodím pouze na ranní směnu a to už kolik let, chlap mě v noci taky nebudi :D, nechápe, že by mě třeba rušil, tak nevím, ještě taky důležitá věc, dítě už mám velké, takže to není kvůli nočními vstávání k malému diteti :D, už ji je 13let, žádné trápení nemám, stresy v práci taky ne, pracují manuálně, středně těžká práce, pravidelnost v jídle, žádné drinky nepiji, ani ne energdrinky, občas si dám pivko, ale zase víno nemůžu, pak nespím vubec)
Ps:jeste důležitá věc, do postele chodím opravdu tak nějak středně unavená, jakože s usínáním nemám žádný problém!
Většinou usnu fakt hned, snad nikdy ne déle jak do čtvrt hodiny. Napada mě, zda to třeba i souvisí s menzes?
Když mám pár dní před menzes, tak je ten spánek úplně naprd
Problém trvá tak asi dva roky a mám to velmi casto(Přerušovaný spanek),Tak třeba 3-4× do týdne. To je přece málo spát pouze 3hodky
v kuse a pak 3hodky jen tak prolezet.Budu ráda za jakékoliv rady a hlavně zda to tak tady někdo taky má. Rocnik jsem 83.
:kytka: Děkuji vsem

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
166
22.5.20 16:25
@00000000 píše:
Ahojky, máte to tady někdo, přemýšlím nad tím, proč mám vecne přerušovaný spánek a vůbec ten spánek je strašně lehký…
Už asi dva roky chodím celkem pravidelně spát, odpoledne kávu už raději nepiju, vstávám taky pravidelně, ale mám problém, že se budim treba co půl hodinu.
Chodim spát kolem desáté večer, první zhruba 3hodiny spím tvrde(aspoň něco),kdy se většinou fakt nevzbudim, pak už si pamatuji snad každé otočení na posteli a tak to trvá do 4:15,kdy mi zazvoni budík. Je mi taky divné, že jsem ráno úplně fit, žádné ospalé chvilky na sobě přes den necítím, i kdyz teda pak ráno piju kávu a pak ještě v poledne, ale odpoledne už si ji většinou nedam. Napada mě, proč to tak mám. Chlap se mi doma směje, že nikdy snad nespim :lol:
Mě by to tak až tolik nevadilo, ale jen si říkám, co mě tak může bránit v tom spani 8o
(nikdy neslibuju, chodím pouze na ranní směnu a to už kolik let, chlap mě v noci taky nebudi :D, nechápe, že by mě třeba rušil, tak nevím, ještě taky důležitá věc, dítě už mám velké, takže to není kvůli nočními vstávání k malému diteti :D, už ji je 13let, žádné trápení nemám, stresy v práci taky ne, pracují manuálně, středně těžká práce, pravidelnost v jídle, žádné drinky nepiji, ani ne energdrinky, občas si dám pivko, ale zase víno nemůžu, pak nespím vubec)
Ps:jeste důležitá věc, do postele chodím opravdu tak nějak středně unavená, jakože s usínáním nemám žádný problém!
Většinou usnu fakt hned, snad nikdy ne déle jak do čtvrt hodiny. Napada mě, zda to třeba i souvisí s menzes?
Když mám pár dní před menzes, tak je ten spánek úplně naprd
Problém trvá tak asi dva roky a mám to velmi casto(Přerušovaný spanek),Tak třeba 3-4× do týdne. To je přece málo spát pouze 3hodky
v kuse a pak 3hodky jen tak prolezet.Budu ráda za jakékoliv rady a hlavně zda to tak tady někdo taky má. Rocnik jsem 83. :kytka: Děkuji vsem

MELO BYT NESMENUJI A PAK ZE CHLAP NECHRAPE, píšu z telefonu a občas tam je preklep

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
17921
22.5.20 16:35

Ještě můžeš zkusit odstranit všechno co by ti v ložnici rušilo tmu a ticho, jestli to pomůže.
Ideálně si zajistit vážně spíš chladnější prostředí. Plus teda důsledně se zbavit modrého světla a po setmění nekoukat na obrazovky.

Ze samodomo řešení ještě může pomoci trošku proměnit to jak se člověk fyzicky hýbe - ostřejší, delší procházka tak 3-4 hodiny před tím, než jdeš spát může pomoci, případně podvečerní plavání, nebo tak něco.

Můžeš zkusit melatonin, zkusila bych s 1mg.

Pokud to nezabere tak se zkus objednat do spánkové laboratoře - respektive objednej se tam rovnou, mívají strašně dlouhé čekačky a v mezičase můžeš experimetnovat jeslti pomůže elimonovat modré světlo, dlouhá podvečerní procházka a nebo melatonin.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
166
22.5.20 19:45
@Ou píše:
Ještě můžeš zkusit odstranit všechno co by ti v ložnici rušilo tmu a ticho, jestli to pomůže.
Ideálně si zajistit vážně spíš chladnější prostředí. Plus teda důsledně se zbavit modrého světla a po setmění nekoukat na obrazovky.

Ze samodomo řešení ještě může pomoci trošku proměnit to jak se člověk fyzicky hýbe - ostřejší, delší procházka tak 3-4 hodiny před tím, než jdeš spát může pomoci, případně podvečerní plavání, nebo tak něco.

Můžeš zkusit melatonin, zkusila bych s 1mg.

Pokud to nezabere tak se zkus objednat do spánkové laboratoře - respektive objednej se tam rovnou, mívají strašně dlouhé čekačky a v mezičase můžeš experimetnovat jeslti pomůže elimonovat modré světlo, dlouhá podvečerní procházka a nebo melatonin.

Tak na televizi se dívám tak 1-2× v týdnu a to ještě jen odpoledne(pouze vybrané programy zpetne, které běžely pozdě vecer)
Nedívám se ani na zprávy, televize mě ani tak moc nebaví. Pc a mobil před spaním málo, vím že to taky dost ovlivňuje. No a jinak se vracím z práce v 16hodin, uvařím, zatopim(nebo na zahradě pozalevam),poresim školu s dcerou, domacnost, umyju se a je večer, tak na procházky ani není čas ;)
O víkendu jezdivame na kole a tak, ale v týdnu prostě funguju takhle, ani mě tak nevadí ten stereotyp, já ho vlastně i potřebuji. Takze z práce přijdu unavená normálně, nemám žádnou sedavou práci, spíše furt na nohách, takže pohybu mám fakt dost. Zrovna o víkendu jsem si říkala, že pojedeme na kole, ujela jsem 25km s jednou přestávkou, myslela jsem si, jak se mi bude krasne :think: spát a prdlajs, úplně stejně. Mozna líp se usíná, když je člověk unavený, ale s tím právě problém vůbec nemám. Jeste jsem si říkala, že bych spala prostě míň hodin, ale vždyť to není ani zdravé spát méně jak těch 5-6 hodin, jinak jak jsem psala, ráno v poho vstanu, přes den unavená nejsem. Dekuji za info, třeba se ještě někdo ozve, kdo má podobné problémy. O tom melatoninu jsem slyšela…není navykovy? může se brat jak dlouho?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
34
22.5.20 19:52

Zdravim, na poruchy spanku je vyborna pani doktorka Klaudie Borzova-Vodickova na Kladne.Mam osobni zkusenost, moc mi pomohla a vim, ze za ni jezdi z cele republiky pripady, kterym nikdo nedokazal pomoct.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat