Šetření na jídle na úkor sebe

Anonymní
13.9.20 10:07

Šetření na jídle na úkor sebe

Prosím o typy na rychlá levná jídla, která zasytí. Máme momentálně omezený rozpočet na jídlo a také nedostatek času. S dětmi jsem sama a vždy jsem měla tendenci sebe v jídle odbývat, poslední dobou už je to hodně špatně. Nakonec se dojim třeba jen rohlíky, ale cítím že je to celé špatně. Problém jsou jak finance, tak málo času na vaření a také asi nastavení v hlavě.
Máte někdo podobnou zkušenost?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
M-A
685
13.9.20 10:16

Těstoviny na všechny způsoby, u nás teď frčí saláty - těstoviny, trochu masa orestovaneho (třeba uzená zebra kilo stojí málo, dost oberes a můžeš udělat i vývar), smíchat se zeleninou (čerstvá, mražená, třeba jen nastrouhana salátovka a zelí, cokoli nebo nic) a smíchat se zakysanou smetanou.
Omáčky taky nejsou marný, maso hodně po akcích koukej.
Určitě lepší než rohlíky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2559
13.9.20 10:18

Jsou tu dlouhatánské diskuze plné jídelníčků a sporů o to, za jak málo je možné se kvalitně najíst. Dohledej si je.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
464
13.9.20 10:19

Já v době studií jedla hodně luštěniny, brambory, těstoviny, zelí, mrkev, sezónní zeleninu, granadýr, cokoli se smetanou. Neměla jsem na menzu, s těmito jídly jsem se vždy do nákladů vešla a hlad nebyl.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1052
13.9.20 10:22

Když jsme s mužem před mnoha lety měli hluboko do kapsy, hodně se mi osvědčily k snídani ovesné nebo rýžové kaše. Hodně jsem pekla, oblíbená byla sekaná, těstoviny, rizoto se zeleninou, zapékané brambory, topinky s vejcem, zemlovka a tak.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1052
13.9.20 10:22
@Kolicek95 píše:
Já v době studií jedla hodně luštěniny, brambory, těstoviny, zelí, mrkev, sezónní zeleninu, granadýr, cokoli se smetanou. Neměla jsem na menzu, s těmito jídly jsem se vždy do nákladů vešla a hlad nebyl.

Co je, prosím, grenadýr?

Příspěvek upraven 13.09.20 v 10:23

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
626
13.9.20 10:23

Málo času na vaření řeším tak, že vařím jedno jídlo na víc dní, dám do krabiček a zamrazím. Pak už jen ohřeju. Za mě je levné jídlo, které zasytí třeba polévka - bramboračka, dýňová, brokolicová, vývar. Nejlevnější maso kuřecí - koupíš celé kuře a můžeš udělat vývar, upéct a udělat ještě rizoto. Jednou týdně sladké jídlo a třeba dvakrát bezmasé - luštěniny, vajíčko. Já treba když dělám knedlíky, tak jich udělám hafo a zamrazím a pak máme k obědu třrba knedlík s vajíčkem. Ušetříš i tím, že budeš kupovat sezóní potraviny. K večeři třeba různé pomazánky.
Za mě osobně je ale šetření a odbývání se s ohledem na jídlo asi to nejhorší, co může být. Tohle se ti dřív nebo později vrátí v podobě zdravotních komplikací u tebe a špatných stravovacích navyků u dětí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
72
13.9.20 10:24

Ovesná kaše, bílý jogurt a ovoce. Vynikající kombinace za pár kaček (ovoce teď kupovat ani nemusíš, můžeš natrhat jablka někde venku). Jím to často, i když naštěstí šetřit nemusím, chutná mi to a zdravé to je taky.
Teď rostou houby, tak s těstovinami, rizoto houbové, bramboračka…
Fajn a zdravé jsou luštěniny.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2559
13.9.20 10:25
@Alriga píše:
Co je, prosím, grenadýr?

Taky jsem si to teď googlila.
Recept , kde se kombinují těstoviny a brambory.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
464
13.9.20 10:25
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
22503
13.9.20 10:41

Jídla z luštěnin, včetně polévek, těstoviny na x způsobů, jídla z brambor (buřtguláš, zapečené brambory, zázvorové brambory), rizoto.
Místo rohlíků kupuj domů chleba. Zasytí víc a je zdravější.
Vyraž někam do přírody a v aleji/u silnice nasbírej jablka, švestky, hrušky, ořechy.
Omáčky jen s trochou masa.
Kupuj levné druhy masa (játra, ledvinky, žaludky, vepřová žebra nebo jazyk, křídla/skelet, krůtí krtky, hovězí pupek, křídla).
Vař na víc dní/větší množství a ohřívej.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19161
13.9.20 10:51

Nedostatek penez se da vyvazit dostatkem casu na samotne vareni, mit nedostatek jak penez, tak času, s tim moc nevymyslis. Jde bez problemu varit na dva dny, o vikendu si udelat zaklady masovych omacek do sklenic. Ke spoustu omackam jde místo masa dat vajicko. Hodne mne pomaha mit vyvar v mrazaku, za 10Kc mam cely pytel kosti a udelam z zoho tak 10 sklenic vyvaru, ten pak pouzivam domknacek, polevek. Levna jsou jidla z lustenin, brambor, vykouzlis s tim hodnotnejsi jidlo nez z rohliku s necim.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19161
13.9.20 10:56

A jeste, pises, ze mas deti. Ja se koukam na jejich jidelnicky ve skolce/skole a doma varim tak, abych doplnila zbytek. Napr. ve skolce maji dostatek masa, zato kolem zeleniny jidlo ani neslo. Takze doma delam huste polevky, zeleninové salaty, zeleninu s přílohou a treba vajickem…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
13.9.20 11:15

Děkuji za reakce. Zádrhel je právě v té kombinaci nedostatku peněz a času zároveň. Například taky bvarim na více dní, ne vždy se záměr povede, ale většinou i ani, ale pak třeba zbyde akorát pro děti na druhý den a já tím, že vím že nebude čas vařit další, tak to nechám dětem a sama si vezmu rohlík.

Když jsme byli na jaře doma na očr, šlo to líp, byla spousta času na vaření a pečení. To teď není. To už nejsem schopna zvládnout časově.

  • Citovat
  • Nahlásit
5232
13.9.20 11:58

Tak to mozna chce spis upravit svuj „time management“. Opravdu stoji za to projit co se kdy dela a kolik to bere casu a jestli je to vsechno opravdu nutny, jestli to nejde nejak zmenit, spojit ci presunout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama