Spánkový deficit

2.9.20 09:36

Spánkový deficit

Ahojky, prosím nevíte, jak pomoci tělu lépe se vypořádávat s dlouhodobým spánkovým deficitem? Jde o režim celkově 3-4 hodiny spánku denně 4-6× přerušené vstávaním k dětem. Děti velmi špatně spí. Možnost dospat to není v dohledné době řádově několik měsíců, mám to tak většinu dnů posledního půl roku minimálně. Trpím celodennimi bolestmi hlavy, zimnicí, nechutenstvím až nevolností, hubnu, zadýchávám se a vynechává mi paměť. Slyšela jsem, že možná ginkgo nebo lecitin by mohly pomoci. Nevíte někdo? Neřešili jste totéž?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
24953
2.9.20 09:43

A v kolik chodíš spát?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15383
2.9.20 09:46

Jsem na tom stejně. Asi jsem blbá, že jsem nezasla už dřív pro doplněk stravy :think: tak jestli tu někdo vymyslí něco prověřeného.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3591
2.9.20 09:47

Hlava si časem zvykne, jen tělo začne nabírat na váze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13754
2.9.20 09:50

Nesmysl, tohle žádným doplňkem stravy nezachráníš (a já spala cca rok a půl ještě méně, než ty, takže o tom něco vím :mrgreen: )-můžeš zkusit hořčík a železo, ale velkou naději tomu nedávej. A jestli se ti to už takhle podepisuje na zdraví, tak si koukej ten spánek nějak zařídit, vždycky to nějak jde.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3744
2.9.20 09:58

@Štrample obecná Magne B6 dodá energii. Ale podle mě to není dlouhodobě udržitelné. Já bych radši oželela jiné aktivity kromě spánku. To fakt tvé děti spí z 24 hodinového dne pouze 4 hodiny a ještě přerušovaně? Jak jsou staré? Kojíš?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
14339
2.9.20 09:59

Střídat si vstávání s manželem. Během soboty a neděle přes den vyhnat manžela s dětmi mimo barák a dospat se.

Jinak primárně potřebuješ dostatečně pít, dostatečně jíst a ideálně věci se složitými škroby, bílkoviny a zdravé tuky. Aa ne jen do sebe naházet něco sladkého. Pokud si nezvládáš připravovat jídlo, měj po ruce nutridrinky a nebo takové ty many a jiné náhražky stravy, různé protinové tyčinky, ovoce které ti chutná, pokud děti nebudou mít alergické reakce, tak směsi oříšků a semínek.

Je potřeba to mít přichystané na stole tak, aby vždycky když jdeš okolo sis mohla zobnout.

Suplementovat hořčík (500mg ráno a 500 mg večer - chceš nějký v organické vazbě - citrát, laktát a podobně - zeptej se v lékárně.) a určitě b-komplex - potřebuješ takový, kde je B12.
A přidej k tomu rybí tuk - lžíci ráno a lžíci večer.

To všechno můžeš užívat i při kojení - naopak to zlepší kvalitu mateřského mléka.

A z adaptogenů můžeš macu 3-5g ráno - třeba do jogurtu. Ta navíc pomáhá při kojení a tvorbě mléka.

https://examine.com/…ements/maca/

Příspěvek upraven 02.09.20 v 10:06

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
73237
2.9.20 10:01

@Štrample obecná No, neverim, ze deti spi jen 3-4 hodiny denne dlouhodobe, takze preorganizovat tvuj den a spat vice. Ne nadarmo je odpirani spanku jednou z forem muceni.
Druha varianta je, ze se dospis ve spitale… :think: ono to najednou pujde.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
64588
2.9.20 10:09

Nepomuze nic, jen jit do postele driv. 3-4 hodiny, to chodis spat ve 3 rano a vstavas v 6? Zkusit to lepe zorganizovat. Zadny lek na to nepomuze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
82
2.9.20 10:11

Žádnými doplňky stravy tohle bohužel nezachráníš. Jestli se takhle cítíš už teď, tak za několik měsíců budeš ještě v mnohem horším stavu. Stačí absence hodiny spánku denně po dobu jednoho týdne, aby tvůj mozek byl ve stavu jako po promile alkoholu. Zapoj manžela, přítele, babičky, sestry a vyspi se. To, že ti vynechává paměť není decentní a slabý příznak deficitu spánku. Uvědom si, že si také deficitem zaděláváš na infarkt, nadváhu a alzheimra.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
64588
2.9.20 10:11

Proste jednou za cas zalezu v 8, kdyz mladsi odpadne. Starsi dostane chlap s cilem at jsou uplne potichu. To pomuze neskutecne. A kdyz je nejhur, dokaze po ranu starsi dite prijazane nechat me spat a sednout si potichu sama k telce. Mladsi spi nekdy dyl. A ono to pomuze 1-2× se dospat a je lepe. Nekdy bych potrebovala tyden. Boli z toho telo, znam to. Ale jedna dve lepsi noci a je to lepsi

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23954
2.9.20 10:20

Vykašlat se na úklid a podobné méně důležité věci a jít spát s dětmi. Sice bude spánek furt přerušovaný, ale bude delší a to se počítá.
Pak o víkendu požádat manžela o pomoc a dospat se. V případě problém využívat každou chvilku na spánek, šla jsem si s nimi lehnout i po obědě, když byla nutnost. A když mě chytla hlava, tak jsem s nima zalezla do ohrádky a napůl jsem dřímala, abych to trošku dohnala, odpoledne mě nechal manžel se vzpamatovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2.9.20 10:24

Super, moc děkuji :kytka:
Hořčík už teda beru v kombinaci s B6, myslím, že mi trochu pomáhá na migrenový typ bolesti hlavy. A piju tedy jako velbloud, mám pořád žízeň, dám i 4 l vody denně. :lol:
Mladší mi usíná po 1 hodině ranní, trpí na bolesti břicha, koliky a do té doby ji nosím, jinak se propíná, kroutí, pláče. V noci se většinou podaří vykakat a pak teprve pořádně usne. Budí se kolem 6. hod s několika kojícími pauzami v noci, kdy je problém ji znova uspat. Přes den spí jen v nosítku, u prsa nebo v náručí. Řešíme potravinové intolerance, nasadila jsem eliminační dietu. Zatím je jasné kravské mléko, ale zdá se, že toho bude víc. Starší dcera usíná 19.45-20.00, v 6.30 teď vstáváme do školky. V létě mohla pospat. V noci mívá špatné sny, budí se, někdy ji budí i pláč mladší. Já spím cca 1.30 - 5.45. Manžel pomáhá co jde, ale moc nestíhá - nová práce, stavba domku, jeho zdravotní problémy. Někdy vezme děti ven, ale já stejně nezaberu, většinou kvůli té bolesti hlavy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
14339
2.9.20 10:38

Jo a teda v tom co popisuješ bych se nijak extra nerozpakovala skončit s kojením. Zdravotní rizika pro tebe jsou v tuhle chvíli daleko vyšší, než pro dítě.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
64588
2.9.20 11:18

No tak az usne starsi, dat mladsi do nositka tatinkovi a zkusit jit spat. Nebo se ted vykaslat na skolku a spat dele. Davam ji jen 3× tydne proto, abysme se taky sem tam dospaly, obe. Treba mladsi jeste po te 6-te zabere?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama