Výběr VŠ - humanitní

11
30.5.21 23:45

výběr VŠ - humanitní

Zdravím,
jsem studentka 3. ročníku na gymnáziu a neustále si kladu otázku co dál. Kam na VŠ, jaký obor, jaká budoucí práce apod. Převážně mě baví a jdou cizí jazyky - angličtina, španělština. Ze základky mám ještě nějaké slabé znalosti němčiny a učím se samostatně ruštinu. Dále mě zajímá psychologie, sociologie a takové ty humanitní obory. Určitě bych si nezvolila nic z matematiky a fyziky, na to jsem dřevo :D
Momentálně uvažuji nad těmito obory: Angličtina + Španělština se zaměřením na vzdělávání (FF UK, PF UK), Jazyky a komunikace neslyšících (FF UK, jinde jsem tento obor nenašla), Bezpečnostní studia na Policejní akademii, Veřejná správa (VŠEM) nebo přemýšlím nad terapií, poradenstvím.. něco takového, ale u toho nevím, kde by bylo nejlepší studovat. Obecně z hlediska bydlení a dojíždění by byla nejvhodnější asi Praha a ideálně né soukromá.
Budu ráda za jakýkoliv názor, tip na vysokou školu, cokoli.
Předem děkuji:)

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
SAJ
9296
31.5.21 00:18

Řeším s prostředním dítkem, taky mi (k mému zděšení) inklinuje k humanitním vědám.

Jazyky, pokud se zaměříš na vzdělávání, uplatnění najdeš, i kdyby to v komerční sféře neklaplo. To je fajn, blbý je, že školství.
Sociologie - fajn obor na studium (teda ne pro mě, chápeš :mrgreen:), ale problém s uplatněním.
Psychologie - problém se dostat.
Veřejná správa - bavila by tě úředničina? Já bych tam umřela… Ale pokud jo, je to dobrý směr.
Terapie, poradenství… Jak se uchytíš ok, ale jak ne…
Policie, vojsko - psychotesty a fyzické testy podle všeho jimi není tak úplně snadné projít.

Tip mimo tvůj výběr. Co práva? To je humanitní studium, uplatnění dost široké, kariérní růst možný mnoha a mnoha směry…

PS: Ber to jako třídění myšlenek z mé strany, debatujeme to s potomkem, ale je to tak jiný směr, že tápeme, takže ocením diskusi.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2486
31.5.21 00:26