Alergie na lepek

631
9.12.05 16:14

Alergie na lepek

Ahoj holčiny,
chtěla bych se zeptat: Jak se pozná alergie na lepek? Nevím o projevech vůbec nic :oops: . Děkuji za odpovědi.
Jana

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

40
9.12.05 18:46

Ahoj, nejsem vůbec žádný odborník, ale ráda poskytnu aspon těch pár informací, které znám. Takže pokud se jedná o klasickou tzv. celiakii, tak ta se prý hlavně projevuje špatným zažíváním - průjmem, bolením břicha, zvracením..můj manžel má také alergii na lepek, ale jedná se o jinou, méně častou chorobu a ta se mu projevuje vyrážkou - nadělají se mu takové pupínky, puchýřky, které strašně svědí a z nich si potom rozškrábe do stroupků. Je to děs. . Ted jen čekám, co malej, ale prý by tato choroba neměla být dědičná..Ty máš nějaké podezření na celiakii??

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2237
9.12.05 19:09

Ja jsem se na to ptala nasi doktorky, protoze jsem si nebyla jista jak bych to poznala, stejne jako ty. Pry bych to poznala na stolici, protoze by byla ta potrava nestravena a jinak by zapachala nez obvykle. U nas slo nakonec nastesti o zoubky a s tim spojene prujmy.

Terik

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
631
9.12.05 19:11

Ahoj,
měla jsem podezření. Malýmu jsem začala dávat lepek teprve včera a docela se mi osypal. Tak jsem měla strach 8O , ale je to asi reakce na nějaké ovoce. Tak jsem ráda. Děkuji moc za odpověď.
Jana

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1468
9.12.05 20:25

Ahoj.

S celiakií nemám zkušenost, ale vím, že se občas alergie projeví i jiným méně běžným způsobem. Radimkovi v 6 měsících diagnostikovali částečnou alergii na bílkovinu kravského mléka. Na UM byl od narození, ale neměl žádné běžné projevy - neprospívání, zvracení, průjmy, vyrážky… Najednou se osypal. Po testech se vše zjistilo. Naštěstí stačilo vysazení běžné UM a přechod na speciální naštěpené UM - Nutrilon Pepti. Po 4 měsících se stav natolik zlepšil, že jsem se vrátili k původní stravě.

Beruška

• Nahlásit
  • Citovat