Chargeback - nevím si rady

482
22.4.21 14:56

Chargeback - nevím si rady

Krásné odpoledne všem.
Jdu si sem pro radu.
Má někdo zkušenost s bankovní službou „Chargeback“? Objednala jsem v Číně dceři tři zásilky, všechny jsou dávno po termínu doručení. Podala jsem reklamaci u FIO, napsali mi, že jsem platbu autorizovala a nedodané zboží není jejich problém, ale můžu podat protest proti rozhodnutí.

Ali mi napsal, že mám peníze žádat zpět po bance, protože uplynula lhůta dodání, kterou jsem prodejcům s důvěrou prodlužovala.

Tuší tady někdo, kolik chargeback stojí? A máte někdo zkušenost?

Bohužel jsem nikde nenašla, možná blbě hledám. Nechce se mi nechávat Číňanům peníze. Ženská na pobočce mi řekla, že ty informace nemá a že nemám hysterčit. Ona měla termín doručení šminek v úterý, tak ať počkám. Já měla původní v říjnu a protahovala jsem to. Dál už není možné čekat. Děkuji za radu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
712
22.4.21 14:59

Obávám se, že banka s tím nic nezmůže.
Neměla jsi na Ali nic prodlužovat, a měla jsi chtít vrácení peněz. Vždy dojde mail, info o doručení, pokud nemám balíček zažádám o refundaci a peníze mi zatím vždy vrátili.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
482
22.4.21 15:04

@Angry_birds Úředník v bance mi sdělil, že mám podat reklamaci na nedodané zboží. Tato volba v jejich reklamačním „protokolu“ je, zaškrtla jsem ji, dodala veškeré informace a ženská mi napsala, že nedodané zboží nejsou vlastně jejich problém. Můžu podat protest proti jejich rozhodnutí. Oni můžou podat chargeback, ale tam budou znát odpověď v červnu. Kdy zjistí, že zásilky nepřišly. Ale nemůžu nikde najít, kolik to stojí. Hledám v ceníku FIO a asi špatně.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7962
22.4.21 15:10

@JanaKr vždycky jsem toto řešil pouze s Aliexpressem. Když jsem stihl lhůty apod. Tak vždycky peníze poslali zpet do týdne. Ale taky jsem u pár věcí zapomněl a lhůty prosvihl a neměl ani zboží a ani peníze. On mi to ten Aliexpress pak označil jako dodány a smůla.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
712
22.4.21 15:11

@JanaKr
Tak co jim zkusit zavolat na infolinku a poptat se.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
482
22.4.21 15:15

@Angry_birds Tam jsem volala a ženská mi řekla, že neví. Že všechno mají na netu. Tím mi ohromně „pomohla“. Proto zkouším štěstí tady.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
482
22.4.21 15:15

@Cenarius Existuje služba chargeback, když do 13 měsíců prokážeš, že zboží jsi zaplatil a nemáš ho, měli by ti vrátit peníze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
482
22.4.21 15:25

@Angry_birds Teď jsem opět volala a zvedla to paní z jiné pobočky, řekla mi, že neví. A neví, kde to ani hledat :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4610
22.4.21 16:03

V případě dlouhého nedodání na ALI jsem vždy jen otevřela spor „open dispute“ jedním kliknutím a druhý den měla od prodejce vždy prachy zpět na účtu…
udělala jsi to nesmyslně složitě, zkus to ještě přes spor na Ali, banka ti žádnou chybu neudělala, tak nemá co vracet… text zvládneš zkopírovat z překladače, je to absolutně easy..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
412
22.4.21 16:39

Nestojí to nic, pokud to nemají v sazebníku. Proti výsledku reklamace se odvolej, pokud ani tak neuspěješ, tak pak finanční arbitr (pro tebe zdarma). A jo, může to trvat do toho června.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
482
22.4.21 17:49

@Karamba2020 V sazebníku jsem to nenašla. Bylo by to přímo napsané? Hledala jsem, volala jsem a zkusila jsem tři další pobočky, jak mě to přepínalo. Vyzkouším to. Děkuji.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat