Délka rodičovské při studiu

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 02.05.18 08:35
Délka rodičovské při studiu

Zdravíčko,
Mám trošičku dilema s tím na jak dlouho si vzít rodičovskou (mateřskou vůbec neřeším, na tu nárok nemám). Máme trošku zvláštní situaci. Čekáme první s tím, že mi je 22 a jsem ve druhém semestru na vysoké škole (předtím jsem dělala dva roky jinou vysokou, mimčo je neplánované), partnerovi je 28 a už pracuje, vzhledem k tomu, že budeme bydlet u mých rodičů odpadne hodně nákladů na bydlení, takže finančně vyjít z jeho platu nebude problém.
Nějak se nedokážeme rozhodnout, jestli rodičovskou vzít na dva, nebo tři roky. Jde hlavně o moji vysokou, protože kvůli termínu porodu budu muset na rok přerušovat. A teď ta zamotanější část…vzhledem k boru jaký studuji nejde bez individuálního studijního plánu zvládat, ale individuál mi dají jen po dobu rodičovské dovolené. Což znamená, že u mateřské na dva roky budu mít individuál jen rok a poslední ročník bakaláře budu muset zvládat bez něj, a navíc mi pak neuznají slevu na studium (poslední ročník si budu muset platit, s tím počítáme…na druhou stranu proč nevyužít slevy na studium, když budu mít možnost). Určitě plánujeme druhé a případně i třetí(čtvrté), když budeme děti zvládat (fyzicky, finančně, však to znáte) a bude mě „bavit“ být s nimi tak dlouho doma. Čeho se bojím u tříleté formy je to, že se do školy nevrátím. Že po roce doma s prckem ho nebudu chtít ani na třeba tři dny v týdnu s někým nechávat (pravděpodobně moje mamka, proto budeme u nich) a budu si vyčítat, že kvůli mému pocitu, abych měla titul ho budu odkládat. Strašně se mi líbí představa, že vysokou dodělám a do svých 25 budu mít pravděpodobně dvě děti, manžela, bakaláře a funkční živnost (koncem léta rozjíždím e-shop) ale nevím, jestli to se svými ambicemi „trošku“ nepřeháním na úkor právě rodiny. Zase vzít s