Reklama

Dítě s PAS a běžná MŠ

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.05.18 21:26
Dítě s PAS a běžná MŠ

Synovi byl teď ve 3 letech diagnostikován dětský autismus. Pracovnice Rané péče, pediatřička, logopedka, SPC doporučují integraci do bežné MŠ. SPC nám napsalo asistentku na 4 hod. denně. Máme přihlášky na dvou školkách. V jedné si paní ředitelka myslí, že to nebude fungovat, prý s těmito dětmi neumí pracovat a školka na to není vybavená, doporučuje zvážit MŠ speciální. Ve druhé školce je sama paní ředitelka speciální pedagog, je pro integraci dětí s PAS a určitě by to zkusila. Máte osobní zkušenost s integrací dítěte s PAS do běžné MŠ? Funguje to? Je dítko spokojené? Děkuji za odpovědi.


Reklama

Reakce:
 
vokishka
Extra třída :D 12619 příspěvků 16.05.18 21:29

Zkusila bych to, pokud to bude s asistentem.

 
Markéta80
Hvězda diskuse 39681 příspěvků 16.05.18 21:31

Záleží jak na tom je, v čem všem potřebuje pomoc. Pak záleží jestli asistent umí pracovat s autistou. Pokud ne bude dítě spíš jen hlídat. Pak otázka jestli máte vůbec speciální školku. Pokud běžnou mš dala bych dítě kde je ředitelka speciální pedagog ;)

 
Ester13
Kelišová 5734 příspěvků 16.05.18 21:36

Určitě bych dala syna do druhé školky. Až v tom případě, že by to něšlo, bych uvažovala nad školkou speciální.

 
sloninka
Ukecaná baba ;) 2008 příspěvků 16.05.18 21:47

Záleží jak na tom syn je. Jak by mu mezi 25 dětmi bylo. Jak toleruje hluk, změny, psychickou zátěž. Sehnat kvalitní AP, která rozumí PAS je problém. A pokud této problematice rozumí, půjde spíš do ZŠ, kde bude mít určitě lepší podmínky. Takže otázka kvality a přínosu AP pro tvého syna je diskutabilní.
Pokud by se jednalo o mé dítě, určitě bych volila specku.
A myslím, že do situace hodně vidím. Mám praxi jako uč. - MŠ i ZŠ, i AP.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.05.18 21:54

Děkuji za vaše názory, ale spíš než rady, jak se máme rozhodnout, by mě opravdu zajímaly osobní zkušenosti s integrací do běžné MŠ :)

 
mau-mau
Závislačka 3171 příspěvků 16.05.18 22:10

Já mám zkušenosti s integrací osobní u svého postiženého dítěte i u dítěte zdravého. U všech autistů, co s nimi chodili (chodí) do běžné MŠ to fungovalo. Dobrá učitelka i asistentka, se zkušenostmi. A taky poměrně pohodový autista. Pak mám zkušenost i s nepohodovým autistou, tam to nakonec taky zvládli, hodně se posunul. Ale učitelky vyvinuly mega úsilí. ;) Z jiné MŠ vím od maminky dalšího autisty, že byl problém. Neuměli to s ním, bili ho, resp.dle jejich slov pacifikovali. Tam byl zásadní problém v nezkušenosti učitelek, a priori odporu k integraci a taky docela silná nepohodovost toho dítěte. Znám ho osobně, má děsné seky, to chování je průšvih, ale maminka se brání medikaci, špatné. Tam by byla na místě ta specka. Suma sumárum spíš integrace do běžné MŠ, ale chce to posoudit i individi :palec: držím palce. Moje dítě se posunulo hodně. Nicméně není to autista. Ovšem taky solidní kousek :mrgreen:

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.05.18 22:19

Prosím anonym. Syn chodil do školky s chlapečkem, co měl autismus - aspergerův syndrom. Jenže když tam začal chodit, tak ho ještě neměl diagnostikovaný, protože maminka si nepřipouštěla, že by měl problém, tudíž neměl asistentku. Byla to běžná MŠ s plným počtem dětí. No dopadlo to tak, že rodiče po pár měsících psali petici zřizovateli, aby chlapce vyloučili. Ve třídě se začalo několik dětí počůrávat, nechtěli chodit do školky, bály se ho, chlapec běžně házel židlí po dětech, učitelce, lehal si na zem, křičel, na procházce s ním musela jít učitelka za ruku, protože skákal do silnice, do louží, atd., učitelka nakonec omarodila s nervama. Až poté to začala maminka řešit návštěvou psychologa a dali ho do školky, kde bylo málo dětí a hodně učitelek /nevím, zda to bylo přímo nějaká speciální školka/a tam byl spokojený. Jemu vyloženě vadilo to množství dětí. Teď, co vím, chlapec chodí na ZŠ o rok níž než syn, má asistentku, ale ve třídě je jen 15 dětí (je to ale běžná ZŠ).

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.05.18 22:26

Dcera s lehkou PAS běžnou školku nedávala, po týdnu jsme ji dali do soukromé (ne speciální, ale méně dětí). Tam si zvykla, cítí se tam mnohem líp. Asistenta neměla. Prosím anonym.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.05.18 23:02

@mau-mau Děkuji za vaše zkušenosti.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.05.18 23:16

@sloninka
Syn má děti rád, nikdy se jich nijak nestranil, ba naopak kontakt s dětmi vyhledává. Nikomu neubližuje. Hluk mu nevadí, jakékoliv změny snáší dobře. Problém bych viděla v občasném vztekání a také přimět ho k řízené činnosti, což je otázka vhodné motivace. Bohužel nemluví, jen žvatlá, srozumitelných pouze několik slov, začínáme s VOKS. Dále by asi potřeboval pomoci s oblékáním a osobní hygienou, přes den je bez plen, ale s kakáním bývá problém. Komunikuje tak, že si ukáže nebo nás dovede tam, kam potřebuje.
Také jsem učitelka (ZŠ), ale zkušenosti s dětmi s PAS nemám. Přesně jak píšete, sehnat asistenta se zkušeností s PAS bude asi problém, toho se bojím.

 
Aliik
Echt Kelišová 8277 příspěvků 17.05.18 06:50

Dcera má v klasické MŠ (smíšená třída o 30ti dětech) integrovanou holčičku s autismem, s vlastní asistentkou. Vše naprosto v pohodě, když děti něco dělají, ona dělá něco jiného s asistentkou nebo se zapojuje dle možností. Nemluví, asistentka s ní celý den pracuje s kartičkami. Plus jí se všími pomahá. Takže pokud syn zvládne kolektiv a hluk, neměl by být problém ;)

 
R.O.L.F.
Stálice 95 příspěvků 17.05.18 12:54

Potvrzuji výše uvedené zkušenosti. Syn (PAS, VD) integrovaný v běžné MŠ s AP. AP je opravdu výborná, se synem hodně pracuje a hlavní učitelka je zkušená a důsledná. Ve třídě je plný počet dětí (28, předškoláci), tedy jsem měla ze začátku obavu jak bude snášet hluk a šrumec a vůbec to neřešil. Děti má velice rád, ovšem hraje si sám a v ústraní. Špatně snáší změny programu, změnu třídy a hlučné kolektivní hry. AP má tedy pouze na 4 hodiny a školka si nepřeje, aby tam byl sám a tak musí po obědě domů. Osobně si myslím, e by mu naopak prospěl například ten poobědový odpočinek, ale netlačím. Obecně je to vždy o ochotě lidí a držím vám palce! :-)


Reklama

 Váš příspěvek
Reklama

Reklama

Poslední články

Jak probíhala stavba rodinného domu na klíč pro čtyřčlennou rodinu?

Čtyřčlenná rodina pana Nového toužila vyměnit byt v panelovém domě za vlastní... číst dále >

Do plavek s eMimino.cz: Zdravá budoucnost před námi

Všechno jednou končí... Nebo začíná? V posledním díle naší výzvy Do plavek s... číst dále >

Články z Expres.cz

Kopřivová a její teleshopping: Brzy strčí do kapsy i Horsta Fuchse

Být partnerkou úspěšného sportovce je pro spoustu dam něco jako svatý grál a... číst dále >

Dejte pokutu všem, nebo si na vás došlápneme! Kristelová s Řepkou vyhrožují úřadu.

Rádi prohlašují, že jim jsou výpady vůči jejich vztahu lhostejné. Ve... číst dále >

Články z Ona Dnes

Potraviny, které vám na podzim pomohou s hubnutím i posílením imunity

Když chcete zhubnout, je právě podzim ideálním obdobím pro začátek diety.... číst dále >

KVÍZ: Vyznáte se ve zdravém stravování?

Češi stále tloustnou, a to i přesto, že je v obchodech dostatek zdravých... číst dále >