Dítě ze školky šišlá

3545
9.2.21 09:01

Dite ze skolky sisla

Nase holka, cerstve 4 roky, chodi od podzimu do skolky. Vzdycky hezky mluvila, ma velkou slovni zasobu, od miminka ji hodne ctu, nikdo na ni nikdy doma nesislal. Nerikam, ze mluví jako kniha, ale bez problemu ji i cizi lidi rozumi. Teda donedavna to tak bylo. Po par mesicich ve skolce pochytila nejaky desny sislani s jazykem mezi zuby :roll: :zed: Kdyz ji napomenu, at mluví poradne, tak se opravi na spravnou výslovnost, takze to umi.. Co s tim? Porad opravovat jak kolovatek? Jenom se predvadi? Mam obavy, aby ji to nezustalo :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
17117
9.2.21 09:05

Pomohlo pořád opravovat. To zase přejde.. každé září když nastoupily nové děti do školky, tak ty starší začaly šišlat a napodobovat je…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15551
9.2.21 09:09

@Pajka89 Ano, opravuj jí. A řekni jí, že šišláním s jazykem mezi zuby si může přivodit předkus a bude to na rovnátka :mavam:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24333
9.2.21 09:23

Opravovat a možná bych požádala i učitelku, aby opravovala/upozornila, pokud tak mluví ve školce.

Ale v praxi jsme to u ani jednoho dítěte ale nezaznamenala, i když školka funguje hodně smíšeně.
Občas děcko přišlo s informací, že ten a ten špatně mluví (protože je ještě hodně malej, protože mu ještě písmenko nenaskočilo - zřejmě osvěta ze stran pí uč) a mladší dítě semo tamo zkouší být doma loztomiloušké a šišlat, ale to si vždycky hned vysvětlíme.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2818
9.2.21 09:40

Holky, a co se týká učitelek ve školce, mám je poprosit, aby opravovaly syna, který místo „L“ cpe pořád o slov „V“? On už „L“ umí asi čtvrt roku, ale jak ho neuměl, tak říkal „v“ místo toho. Když ho opravím, tak to řekne správně. Ale už z něj vyšiluju, protože ho stokrát za den opravuju a už jsem alergická, když řekne „ave“, místo „ale“. Já s učitelkama zatím nemluvila, nevím tedy, jestli vědí, že to „L“ umí. Jestli by vůbec měly čas a chuť ho opravovat, kdybych jim to řekla. Nebo jestli mu to postupně naskočí samo. Ale přijde mi, že už to trvá dlouho a pořád to flinká. Přitom už začíná občas hezky říkat i „Ř“, což je poslední, co mu nešlo, jinak mluví pěkně. Jsou mu 4,5 roku. Dceři jsem to „L“ musela taky připomínat, většinou to komolila, když mluvila rychle, ale takhle dlouho jí to netrvalo :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19430
9.2.21 09:45

Naše dítě začalo dělat to samé, 4 lety kamarád také. Tak buď je to školkou nebo nějaká vývojová fáze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19430
9.2.21 09:47

@PapeJ tak na to by u nás čas nebyl, přeci jen 25deti… Navíc bych to asi nechtěla, aby někdo zvyraznoval chyby mého dítěte před ostatními. Opravují důsledně sama.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2688
9.2.21 09:51

Dcera nosí ze školky furt nějaké zlozvyky, pořád napomínám a opravuju, za pár dní to přejde a najdou si zase nějakou jinou „zábavu“. Asi jedině pevný nervy a pořád opravovat :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8369
9.2.21 09:52

@Pajka89 My jsme s díětem napravovali sykavky a došlo ke stagnaci zlepšování. Logopedka s mě tenkrát ptala, jestli nemá šišlacího kamaráda, že se pak navzájem v šišlání děti podporují :roll:. Takže možné to je.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24333
9.2.21 10:21

@PapeJ Pokud tam má dalších 20 dětí, tak se Ti opravdu nebude soustředit na každé ale tvého dítěte.
Nicméně bych paní učitelce mile oznámila, že Pepíček už L umí, takže kdyby si náhodou vzpomněla/byla vhodná příležitost a čas (třeba když o něco konkrétně žádá paní učitelku - když může učitelka upozornit Teď to zkus ještě jednou, ale s kouzelným slovíčkem, může říct teď to zkus ještě jednou, ale víc se soustřeď na to písmenko, co jste se s maminkou naučili).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
692
9.2.21 10:32

@PapeJ já bych teda určitě nechtěla, aby učitelka přede všema opravovala moje dítě, upozorňovala tak na jeho chyby.. to je nesmysl. Nehledě na to, že učitelka ani namátkové věci nemá čas a prostor, paměť. Navíc ve 4 letech má ještě spoustu času. To se naučí. Učení hlásek má víc fází, napřed se učí hýbat jazykem tak, aby to šlo vyslovit. Pěkně učí to vyslovit samostatně. Pak se to učí vyslovit ve slovech. A až nakonec se to učí používat v běžné mluve. Syn se teď učí Ř, R už umí, ale když blekota rychle, neřekne ho, je to normální. Oni k tomu dospejou. Na svůj věk tvůj syn mluví skvěle, tak ho nech být, opravuj a počkej si až mu to secvakne.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2818
9.2.21 10:52
@Midaku píše:
@PapeJ já bych teda určitě nechtěla, aby učitelka přede všema opravovala moje dítě, upozorňovala tak na jeho chyby.. to je nesmysl. Nehledě na to, že učitelka ani namátkové věci nemá čas a prostor, paměť. Navíc ve 4 letech má ještě spoustu času. To se naučí. Učení hlásek má víc fází, napřed se učí hýbat jazykem tak, aby to šlo vyslovit. Pěkně učí to vyslovit samostatně. Pak se to učí vyslovit ve slovech. A až nakonec se to učí používat v běžné mluve. Syn se teď učí Ř, R už umí, ale když blekota rychle, neřekne ho, je to normální. Oni k tomu dospejou. Na svůj věk tvůj syn mluví skvěle, tak ho nech být, opravuj a počkej si až mu to secvakne.

Díky, to právě potřebuju slyšet, jestli to naběhne, nebo to mám řešit. Jo, taky si říkám, že mluví pěkně, na kluka. Ale právě že vím, že to už umí, ale nepoužívá, tak spíš ho pořád upozorňuju, že do toho slova nepatří „v“, ale „L“. Právě že vím, že na to učitelky nemají čas, v tom množství, tak jsem se s nima o tom ani nebavila.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
692
9.2.21 11:23

@PapeJ jojo, ono je to někdy fakt na dlouho. Syn se to prokletý L učil víc jak rok a pak mu další půlrok trvalo, než ho začal používat. Byla jsem už totálně na nervy a bála se, že do první třídy půjde bez R a Ř. No a ono mu to R naskočil úplně samo, teď se učí ho používat ve slovech a jde mu to dobře, rychle. Na logo dělá už Ř a párkrát už se mu taky povedlo. Takže do první třídy půjde snad s normální mluvou (teď je oredskolak). Nám žádné dítě neumí pořádně mluvit, nevím, proč, na logo jsme jako doma. Tak že čtyřletý dítě, co jen nechce používat L by ke nechalo úplně chladnou :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10890
9.2.21 11:34

Moje dcera si ze školky přinesla jiný zlozvyk, a to jsou hlasité nádechy a výdechy. Nevím, jak to popsat, ale při mluvení prostě s každým nádechem tahá nějaký tón (s výdechem mluví, ale když zrovna neříká slovo, tak tam ten tón je často taky).
Už z toho rosteme, takhle tam „hýkají“ dvě holčičky, od kterých to ona tak hloupě převzala.
Je už předškolačka (sice narozená až na konci července, ale do školy určitě půjde), a když třeba říká básničku, je to něco strašnýho :zed: Pořád opravujeme, ona pak různě polyká nebo se radši nenadechne a dochází jí dech. A já vůbec nechápu, jak mohla zapomenout normálně dýchat :nevim: Nepotkal jste se s něčím takovým někdo?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24333
9.2.21 12:48

Jak to tak čtu, tak můžu být ještě ohledně školky ráda za „ty v.ole“, k. okota (donesla nedávno předškolačka a něžně tak oslovovala bratra v domění, že to je něco jako trumpeto nebo blbounku :roll: ), a seznámení dětí s kungfu kopy a různými akčními hrdiny (vybavuju si synova spolužáka, který ve třech letech příšerně, neznal krtečka, ale zato měl bravurně nastudované scény ze všech hraných spajdlmanů :zed: a oblažoval tím důležitě zbytek spolužáků). :lol: S tím se dá pořád vcelku slušně pracovat.

Jinak ve družině chtěl jeden chlapeček zahájit lekce „praktické“ ruštiny, ale paní družinářka je naštěstí prý multikulturní, tak mu to prý zatrhla. Jako bonus si nesl poznámku, když na nějaké napomenutí reagoval nevhodně v ruštině směrem k úče. :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat