Tipy na činnosti pro předškoláky

Anonymní
6.2.21 16:31

Tipy na činnosti pro předškoláky

Jak rozvíjíte děti, co jdou v září do školy?
Syna nic nebaví, nic nechce. Tužku drží špatně, kreslení má na úrovni tříletého a celkově to je bída. Když se ho snažím do něčeho „dokopat“, tak se vzteká a často to končí brekem.
Co baví vaše děti?
Rovnou píšu, že syna nemůžu nechat, aby „nasával vědomosti a dovednosti“ sám, ale musí mít vedení, protože sám se nenaučil nikdy nic.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
11686
6.2.21 16:34

Tak to teda nevím, jak kresli můj předškolák - na jaké úrovni. Nejvíce ho baví lítat venku, na něčem jezdit a pracovat s vysavačem nebo jakýmkoliv přístrojem. Logopedie - strašný. Donutit ho něco dělat. :zed: Když ho to nebaví. A mě taky ne. :lol: Teď jsem si dala předsevzetí, že nevynechame ani jeden den a budeme cvičit. Nepovedlo se. Tři dny nebyl doma a čtvrty jsme přijeli v 20 h.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24803
6.2.21 16:44

Nic cilene neucim. Chodime na vylety, u toho si povidame (dneska jsme treba hadali poldle stop ve snehu a bobku, co tam slo za zvirata, poznavali jehlicnany. Sportujeme, v lete sbirame houby a lesni plody.
Prohlizime a cteme knizky, skladame puzzle, hrajeme deskovky, koukame na dokumenty nebo nejake naucne veci pro deti typu Byl jednou jeden zivot. Varime, nakupujeme, delame veci v domacnosti (prakticky nacvik mereni, vazeni, fyziky a tak podobne)
Za normalni situace jsme cestovali, chodili do muzei, na vystavy, zoologickych, prirodovedne prednasky.
Kdyz to tak ctu, praktikujeme asi zazitkovou pedagogiku.
Dost veci delaji ve skolce (geom. tvary, dny v tydnu, mesice, rocni obdobi, ovozel, ruzne projekty).

Oni to dite musi mit z ceho ty vedomosti nasavat= dostatecne podnetne a stimulujici prostredi.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.2.21 16:51

@Svistice prostředí si myslím, že stimulující je dost. Má znalosti v určitých ohledech lepší jak děti v páté třídě, ale neumí vyjmenovat dny v týdnu, protože si to nepamatuje. Barvy jsme dotáhli až někdy v září, ale fialovou a oranžovou si plete. Napočítá do 10, ale taky to není nijak dlouho.
Syn má určité problémy. I se pohybuju ve školství, tak vím, co má umět, ale přijde mi, že všechno jsme dělali 100× a už není, jak zaujmout. Ke všemu přistupuje s odporem.
Takže hledám tipy, co ještě víc můžeme udělat.
Kreslíme na mouku, do písku, na několik tabulek. Kreslili jsme do sněhu, když byl. Čteme knížky, prohlížíme encyklopedie…

  • Citovat
  • Nahlásit
8332
6.2.21 16:58

Co na jeho fungování a znalosti říkají ve školce?
naše dcera taky nechce doma „pracovat“, ale ve školce je chválená a v předškoláčkovi pracuje ke spokojenosti učitelek

jinak plastelina, magický písek, nalepovací knížky, teď na vánoce dostala kuchařku, tak vaříme

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24803
6.2.21 17:07

Ma problem s pameti?
U barev muze byt problem barvocit.
Pocitat se obe deti naucili za pomoci deskovek a kostky. Trojmistna cislice se kluk naucil pred prvni tridou diky autobusovym linkam. Holka zase furt chtela vedet, na jake strance cteme, takze ta nasala cislice odtud.

U nas je to teda o dost lehci tim, ze deti maji obe velmi dobrou pamet.

Dny v tydnu. Zacinali jsme okolo dvou let- do jesli se chidi v utety, do prace se nechodi v sobotu a nedelu (nelze aplikovat u smenujicich :lol: ). Pak pistupne pridavat.
Totez mesice v roce- nejdriv par zajimavych (kdy chodi Jezisek, kdy ma narozeniny) a na to nabalivat dalsi.
V mem okoli deti vyloze nikdo na barvy, tvary, cislice, zakladni pismena fakt drilovat nemusel.
Zkusit najit formu, ktera ho zaujme. Pokud neshledava neco podstatnym, uzitecnym, proc se to ucit (starsi dite napr. vazani tkanicek). Netlacis na nej mic, ze vi, ze ti o to hidne jde, a pak se sprajcuje a schvalne nechce?
Ve skole jsou deti, co se nechytaji prave v tech mesicich apod. (zase znaji kde jakou kokotinu z tv a kdy davaji Ulici), ale tam je to prave to nepodnetne prostredi a mozna nizsi intelekt.

Moje deti by treba nebavilo kreslit v mouce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.2.21 17:17

@Svistice on je rozezná, ale nepamatuje si název.
Už několik let denně opakujeme dny v týdnu, aby věděl, co kdy jak a prostě nepamatuje. Některé dny jo, ale ne všechny.
Právě proto hledám tipy, co jsme ještě nedělali a mohlo by ho to bavit.
Jeho ta mouka taky nebaví, nebaví ho modelína, lego, nic. Denně musíme dělat logopedii, což je pro něj za trest.
@bublinek školka nic neřeší. Jednou týdně udělají list. Na nástěnce to mají vystavené a má to jeden z těch horších. Učitelku jsem prosila, aby mu opravovaly aspoň úchop, ale prý na něj nebudou tlačit. Ve škole se to naučí.

  • Citovat
  • Nahlásit
1862
6.2.21 17:19

@Sára 1 můžu se zeptat kolik toho neumíte z logopedie? Syn ma teď 6 let a z logopedie chtějí ať ma odklad. Ve školce taky chtějí. Ma problémy v logopedii jinak je na školu připravený.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24803
6.2.21 17:20

Jinka v PPP jste byli? Pokud mu ty „zakladni“ veci fakt nejdou, zvazila bych odklad.
Jak ho vidi ucitelky ze skolky? Co tamni „predskolni priprava“?

A kdyz pises, ze ho nic nebavi, nic nechce, co dela cele dny?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1362
6.2.21 17:21

S predskolackou hrajeme odmala deskove hry - momentalne mame radi Plny kurnik, Goblici jedlici, Ubongo junior, Priserky ze skrine, UNO…).
Resime ukoly pro predskolaky - labyrinty tuzkou, ktery obrazek tam nepatri, serad obrazky + vypravej pribeh, prvni pismeno ve slove, co se rymuje… Davame si ruzne hadanky (je to zvire, nema nohy apod). Na prochazce cteme cisla domu a spz aut.
Tento tyden ji bavi Skryte obrazky - viz foto.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.2.21 17:25

@Svistice celé dny ječí, válí se po zemi a ječí „to je nuda“. Já si mezi tím hraju s legem, kreslím, prohlížím knihy, hraju hry.
Někdy třeba běhá po domě a po všem střílí, to vydrží 5 minut. Mezi tím skáče ze schodů a leze po futrech.
Občas ho zabaví starší brácha.
Už je po odkladu. V PPP nic zásadního neshledali.

  • Citovat
  • Nahlásit
24803
6.2.21 17:26

A jinak v te skolce nic nedelaji? U nas teda na nejake pracovni listy moc nehraji (i kdyz obcas neco vyplnenehi domu prinese), ale zase jedou furt nejake vytvarniceni v podobe car, vlnek, klubicek, takze grafomotoriku procvicuji dist. Jen deti nemaji tucha, ze neco trenuji. :mrgreen:
Totez dalsi dovednosti a znalosti. Treba si hrali na povolani (dite bylo zakaznice), skladali neco z geotvaru, skladaly barvy apod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6196
6.2.21 17:26

Cíleně dceru předškolacku moc neučím, má různé sešity pro předškoláky, občas si tam dělá nějaké úkoly, nenutím ji, docela ji to baví, ale je to všechno jedno a to samé.. Jinak se vzděláva tak nějak přirozeně, hodně si čteme, hrajeme hry, kreslíme, vyrábíme, ve školce s nima snad taky nějakou přípravu dělají.. Myslím, že umí všechno co má předškolák umět, ale s holkama je to asi v tomto směru jednodušší..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
elibro
6.2.21 17:28

Chodí do školky? Tam nekreslí, netrénují úchop?

U nás dost frčí malování vodovkami nastříhanou houbičkou, kombinujeme kreslení s lepením, trháním, stříháním… Je dobrý, když to má účel - zpracovali jsme vyhlídku na vycházce, vyrobili velikonoční přáníčka, na konci léta jsme dělali kalendář před začátkem školky, zvířátka na okno a tak… To to většinou slaví větší úspěchy.

Dny v týdnu opakujeme v běžném životě, jako barvy, počítání… nemůžu tvrdit, že náš předškolák v tom nemá mezery, ale nějak mě netrápí :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
elibro
6.2.21 17:31

Teď jsem to dočetla. Není možné, že vnímá ten tlak a tomu se brání? Šestileté dítě, které tráví dny válením, ječením a trvalou opozicí mi moc v pohodě nepřijde… A úchop tužky mi tom přijde dost jako nepodstatný detail.

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat