Dysgrafie

Napsat příspěvek
Velikost písma:
415
14.4.12 18:14
@Anonymni píše:
Jsem učitelka a dysgrafiků znám spoustu. Pokud nebudeš mít v ruce papír, že se jedná přímo o tuto poruchu, tak učitelka nemusí nic zohledňovat. Tím rozhodně nechci stát na její straně, spíš by vám to vyšetření měla sama doporučit. Pokud si myslíš, že za to dcera nemůže, určitě s ní někam zajdi. Pak se můžeš s učitelkou domluvit a pokud jí papír dáš, musí to zohledňovat. Ovšem je to pak hodně o tom, jak se domluvíte. Já učila spoustu dys (nejen dysgrafiků) a někteří rodiče žádnou úlevu nechtěli, i když by na ni dítě mělo nárok.

No jo, ale my ten papír máme. Poradna krásně rozepsala doporučení, co ulevit, co ne, jak hodnotit (žádné „rudé moře“), aby se z toho poučila a další a další. S psycholožkou jsme se dohodly, jak to udělat, takže na předání jsem se domluvila s paní učitelkou, aby viděla, že zprávě skutečně přikládám důležitost (je tam mimořádné nadání s dysgrafií a dysortografií). Myslíte, že se něco změnilo? Prý ona ale nedělá chyby! Tak jsem paní učitelce vysvětlovala, že při svém IQ skutečně nedělá chyby, ale potom je vyčerpaná z té křeče, jak drží při psaní pero, i ze soustředění a zapomíná další věci, má zdravotní obtíže. S tím si paní učitelka neví rady :nevim: Ve třídě má x dětí s dys poruchami a nikdo nemá žádnou pomoc nebo úlevy, co vlastně po ní chci :roll: Denně píší až 50-výsledkové matematické rozcvičky, denně píší diktáty, opisují dlouhé pasáže do sešitů, jako by ty žvásty v učebnici nestačily. Vysvětlovala jsem, že ona umí prvouku jak když bičem práská, ale nenapíše odpovědi - nestihne včas. Nic se nezměnilo, vůbec nic :,(
Ani ta poradna bohužel často nepomůže, když je učitel zajetý ve svých středních kolejích a nebere ohledy na nadání, ani na „technické nedostatky“.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
4346
5.9.18 07:18

@Knihomolka ahojky sice je to delší dobu ale jak jste na tom s dysgrafií?

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
4.1.24 20:05