Dysgrafie

Anonymni
4.6.09 09:13

dysgrafie

Ahoj holky,
chtěla jsem se Vás zeptat, jestli nemáte doma někdo malého dysgrafika?
Jak se dysgrafie pozná? Jsou třeba nějaké domácí testy, jak si otestovat dítě na tuto poruchu? Dcera už pomalu končí druhou třídu a já mám čím dál tím větší pocit, že je dysgrafička a možná i trochu dyslektička.
Upozorňovala jsem už několikrát učitelku, že se mi to a to nezdá, ale mám pocit, že nechce vůbec slyšet…Dcera je celkově moc šikovná, myslím že i dostatečně inteligentní,dělala zkoušky do třídy s rozšířenou výukou, kde testovali nějaké všeobecné studijní předpoklady byla jedna z nejlepších. Máme ale neuvěřitelné problémy s diktáty, přepisem textu, čtení nic moc…Myslím, že to není leností,ani nepozorností. Při diktátu si to může pomalu kontrolovat 20× ale chybu nevidí. Vynechává písmena, přesmykuje je a hlavně nerozezná předložky (vlese, dozahrady), že se píšou zvlášť, naopak slova která se píšou dohromady pro jistotu píše zvlášť (ne smysl, ne čekej). I když trénujeme diktáty i čtení, nemá to valný efekt. Učitelka ji odsoudila, že to prostě neumí a hotovo. Jinak, když mají jen něco doplňovat, řadit podle abecedy, určovat slovní druhy, tak je to v pohodě. Z různých cvičení má vždycky 1, ale diktáty jsou při nejlepším za 3 i když den předem píšeme ten samý doma. Napište mi prosím Vaše zkušenosti. Ráda bych malé nějak pomohla. Mám pocit, že už taky rezignovala. Díky moc Hanka

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

5938
4.6.09 09:22

Zajdi do pedagogicko-psychologické poradny, tam dceru vyšetří a budeš přesně vědět na čem jste. Sama doma nic nevyzkoumáš. Pokud s ní trénuješ do úmoru diktáty (20× kontrola - to bych tu chybu neviděla taky), tak ji spíš otrávíš a znechutíš. V druhé třídě by domácí příprava měla být pár minutová.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
847
4.6.09 09:25