Reklama

Jak se dnes učí dělení?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 11:50
Jak se dnes učí dělení?

Ahoj, jak se dnes ve škole učí dělení? Dítě je ve 4. třídě a dělit se tam učí podle učebnice pro mne zbytečně zdlouhavým způsobem.
Třeba 78:6 dělí rozkladem na 60 +18, potom 60 :6 = 10, 18:6 = 3, 10 +3 = 13. Přijde mi lepší dělit, jak jsme dělali my, tj. psát si čísla pod sebe. Nerozumím, proč je to učí zrovna takhle. Řada dětí stráví dost času nad tím, aby to číslo vůbec správně rozložila.

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

Reakce:
 
Mar__tanka1983
Neúnavná pisatelka 19557 příspěvků 05.10.18 12:00

Taky by mě zajímalo - kamarádky dcera se učí dělit taky takhle nějak divoce - navíc si nesmí psát „mezisoučty“, klasický systém, jak píšeš ty, že se psaly zbytky pod sebe, nesmí používat :zed: Podle mě hroznej nesmysl…

 
Ahojluci
Zasloužilá kecalka 615 příspěvků 05.10.18 12:04

U nas se to teda uci klasicky pod sebe jako za nasich casu. Asi maji vase skoly nejake jine metody?

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 12:04
@Mar__tanka1983 píše:
Taky by mě zajímalo - kamarádky dcera se učí dělit taky takhle nějak divoce - navíc si nesmí psát „mezisoučty“, klasický systém, jak píšeš ty, že se psaly zbytky pod sebe, nesmí používat :zed: Podle mě hroznej nesmysl…

Je to nesmysl, možná je to jen na začátku, a potom budou dělit normálně? Protože vyšší čísla by takto těžko mohly rozkládat. To by jim zabralo strašně moc času. Blbé je, že některé děti ten rozklad čísla vůbec nemusí vidět a zabere jim to zbytečně čas.
Třeba příklad 72 : 4, co když dítě nerozloží na 40 a 32, ale na 60 a 12? Jako dojde ke stejnému výsledku, ale jaký to má smysl? Mají si asi zapamatovat, že musí rozložit vždy na ten násobek 10 čísla, kterým dělí a zbytek.

 
Kakika
Extra třída :D 14882 příspěvků 05.10.18 12:25

U nás se učí oba způsoby a to mi přijde na hlavu ještě víc. Ne, že by bylo špatné, aby věděli, že to jde i jinak, ale když mají jeden úkol, kde musí dělit pod sebe a pak druhý, kde naopak musí dělit rozkladem, tak jsem z toho divoká i já.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 12:43

Ahoj, jsem učitelka 1.stupně… popsaný postup se používá při dělení dvojciferných čísel. Dítě by již mělo ovládat malou násobilku a zkrátka to tam „vidět“ a hlavně počítat z hlavy, tedy pamětně a nic si nesepisovat. To přijde později při dělení troj a víceciferných čí­sel.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 13:05
@Anonymní píše:
Ahoj, jsem učitelka 1.stupně… popsaný postup se používá při dělení dvojciferných čísel. Dítě by již mělo ovládat malou násobilku a zkrátka to tam „vidět“ a hlavně počítat z hlavy, tedy pamětně a nic si nesepisovat. To přijde později při dělení troj a víceciferných čísel.

No teda nevím, jestli je každý schopen provést rozklad v hlavě a ještě si to nesepisovat a napsat hned výsledek. To by myslím řada dospělých neudělala. Vždyť tam musí být potom velká míra chybovosti. Já sama bych takhle počítat nechtěla. To Vám děti ve škole opravdu všechny zvládají spočítat paměťově, při dnešním složení třídy, kdy si i zde často rodiče stěžují, že velkou část třídy tvoří děti s různými problémy nebo ne tak studijně nadané?
Pochopím, že ty chytřejší si to nějak z hlavy spočítají, ale ty průměrné a podprůměrné myslím ne.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 13:45

A jak byste tedy jako dospělá počítala příklad 78:6??? To byste si vzala tužku a papír nebo dokonce kalkulačku?? Rozklad je důležitý. Míra zvládnutí je u každého jiná, proto je ve škole hodnocení 1-5. Bystřejší používají rozklad třeba i u trojciferných čísel. (Stále se bavíme o dělení jednociferným dělitelem). Problémy mají především ti, kteří stále neovládají násobilku. Podprůměrní žáci se toto prostě budou učit déle nebo využívat nějaké kompenzační pomůcky, třeba tabulku s násobilkou. Průměrní to proboha snad zvládnou…

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 14:06
@Anonymní píše:
A jak byste tedy jako dospělá počítala příklad 78:6??? To byste si vzala tužku a papír nebo dokonce kalkulačku?? Rozklad je důležitý. Míra zvládnutí je u každého jiná, proto je ve škole hodnocení 1-5. Bystřejší používají rozklad třeba i u trojciferných čísel. (Stále se bavíme o dělení jednociferným dělitelem). Problémy mají především ti, kteří stále neovládají násobilku. Podprůměrní žáci se toto prostě budou učit déle nebo využívat nějaké kompenzační pomůcky, třeba tabulku s násobilkou. Průměrní to proboha snad zvládnou…

No nevím, přiznám se, že mám VŠ a já a asi i kolegové bysme si to ověřili výpočtem na papíru tak, jak jsme se učili dříve ve škole. Z hlavy bysme to asi taky vypočítali, ale prostě bysme si řekli ten postup, jak se učil dříve. A v životě se setkávám málokdy s tím, abych musela dělit z hlavy tato čísla. Pochybuji, že průměrní to zvládnou. Znám děti, co mají na ZŠ ve třetí třídě z matematiky 1 nebo 2 a logické myšlení moc nemají a i jedodušší počty jim dělají problémy. Takže pochybuji, že běžný čtvťák zvládne takhle dělit z hlavy. Tomu prostě nevěřím ani náhodou. Pokud by to bylo tak, jak říkáte, a vyžadovala byste to, tak by polovina třídy musela mít z matematiky 4.
A proč my jsme se tedy takto neučili dělit? Přijde mi, že se pořád vytváří nějaké nové metody, které jsou akorát matoucí. Dítěti jsem ukázala oba způsoby a samo říká, že ten, co jsme se učili ve škole my, mu přijde lepší. V knize matematika Modřá řada si děti rozklad právě psát mají, a je to zdouhavé, takže pochybuji, že jinde by takto počítaly z hlavy.

 
jaaaninda
Zasloužilá kecalka 678 příspěvků 05.10.18 14:38

Nevěděla jsem,že se tento systém teď ve školách učí a líbí se mi. Když potřebuji takové číslo vydělit, používám přesně tento systém, aniž by mě to někdo učil :nevim: Dělit pod sebe a psát si zbytky můžou u složitějších počtů. Píšete, že teď si můžou rozklad dle knihy rozepisovat, tak to teď není ještě tak úplně výpočet z hlavy. Časem se jim to zautomatizuje a v dospělosti na takové počty, alespoň snad většina, nebude potřebovat papír nebo mobil s kalkulačkou :roll:

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 14:48
@Anonymní píše:
A jak byste tedy jako dospělá počítala příklad 78:6??? To byste si vzala tužku a papír nebo dokonce kalkulačku?? Rozklad je důležitý. Míra zvládnutí je u každého jiná, proto je ve škole hodnocení 1-5. Bystřejší používají rozklad třeba i u trojciferných čísel. (Stále se bavíme o dělení jednociferným dělitelem). Problémy mají především ti, kteří stále neovládají násobilku. Podprůměrní žáci se toto prostě budou učit déle nebo využívat nějaké kompenzační pomůcky, třeba tabulku s násobilkou. Průměrní to proboha snad zvládnou…

To bych počítala stejně, jen bych si to nepsala. 7:6 je jedna, zbytek 1, 18:6 jsou 3, tzn. výsledek 13. To by matematik zajásal. :lol: A prosím nepište, že míra zvládnutí je jiná, známe ty míry zvládnutí paní učitelek na prvním stupni. :mrgreen: Dcera mně včera říkala, že paní učitelka se prý také dívá do pravidel na s, z, když píše e-mail, takže toto vypovídá o úrovni dnešního školství na prvním stupni.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 14:56
@Anonymní píše:
To bych počítala stejně, jen bych si to nepsala. 7:6 je jedna, zbytek 1, 18:6 jsou 3, tzn. výsledek 13. To by matematik zajásal. :lol: A prosím nepište, že míra zvládnutí je jiná, známe ty míry zvládnutí paní učitelek na prvním stupni. :mrgreen: Dcera mně včera říkala, že paní učitelka se prý také dívá do pravidel na s, z, když píše e-mail, takže toto vypovídá o úrovni dnešního školství na prvním stupni.

Já věřím, že učitelka už ty příklady zná zpaměti, pokud to dělá už několik let, tak to má asi už zautomatizované. Běžní lidé podle mne ale ne.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.10.18 15:06
@Anonymní píše:
Já věřím, že učitelka už ty příklady zná zpaměti, pokud to dělá už několik let, tak to má asi už zautomatizované. Běžní lidé podle mne ale ne.

Přesně tak. Ale to vyjádření paní učitelky mě nadzvihlo ze židle. Prý míra zvládnutí je jiná. :lol: Tak to její kolegyně by nemohly dělat učitelku, když neovládají základní pravopis. Už se mně stalo několikrát, že učitelka při rodičáku napsala informace na tabuli pro rodiče a měla tam gramatickou chybu.

 
Lama Lama
Hvězda diskuse 48378 příspěvků 05.10.18 16:05
@Anonymní píše:
Ahoj, jak se dnes ve škole učí dělení? Dítě je ve 4. třídě a dělit se tam učí podle učebnice pro mne zbytečně zdlouhavým způsobem.
Třeba 78:6 dělí rozkladem na 60 +18, potom 60 :6 = 10, 18:6 = 3, 10 +3 = 13. Přijde mi lepší dělit, jak jsme dělali my, tj. psát si čísla pod sebe. Nerozumím, proč je to učí zrovna takhle. Řada dětí stráví dost času nad tím, aby to číslo vůbec správně rozložila.

no, ale má to větší logiku. Dělení pod sebe dělaj mechanicky a vůbec nemaj tucha, co dělaj.

 
Lama Lama
Hvězda diskuse 48378 příspěvků 05.10.18 16:09
@Anonymní píše:
A jak byste tedy jako dospělá počítala příklad 78:6??? To byste si vzala tužku a papír nebo dokonce kalkulačku?? Rozklad je důležitý. Míra zvládnutí je u každého jiná, proto je ve škole hodnocení 1-5. Bystřejší používají rozklad třeba i u trojciferných čísel. (Stále se bavíme o dělení jednociferným dělitelem). Problémy mají především ti, kteří stále neovládají násobilku. Podprůměrní žáci se toto prostě budou učit déle nebo využívat nějaké kompenzační pomůcky, třeba tabulku s násobilkou. Průměrní to proboha snad zvládnou…

já bych rozhodně dělila nejdřív dvěma a pak třeba. rozhodně by mi nenapadlo rozkládat na součet. Ale jinak nemám problém vytáhnout kalkulajdu i na těch 78/6 a dotáhla jsem to s tim až na PhD :mrgreen: :jazyk: :oops:

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

 Váš příspěvek
Reklama

Reklama

Poslední články

České porodnice nedodržují standardy pro podporu kojení, ukázal průzkum

Jak před pár dny informoval portál iDNES.cz, porodnice by podle UNICEF a... číst dále >

Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem... číst dále >

Články z Expres.cz

Záhada Jágrových kalhot: Lidé si všímají nabušeného rozkroku, jak je to doopravdy?

Dvě zřejmě největší fotbalové legendy Petr Čech a Pavel Nedvěd a hokejový bůh... číst dále >

„Co je to Řeporyje?“ Venkov s výhodami města, kde se občas střílí. A Novotným

Nejstarší písemná zpráva o Řeporyjích je z roku 1277, kdy je Přemysl Otakar... číst dále >

Články z Ona Dnes

Sedm hříchů, které škodí pleti. Pozor na mačkání pupínků i dietu

Péče o pleť je pro většinu z nás každodenní součástí života. Často se však... číst dále >

Příběh Jaroslava: Svatba, nebo rozchod. Nedokážu se rozhodnout

V životě by mě nenapadlo, že se dostanu do situace, kdy si nebudu vědět rady... číst dále >