On-line výuka prvňáčků

827
22.3.21 10:49

On-line výuka prvňáčků

Ahoj holky,
nemáte prosím některá nápad, jak by se to dalo řešit?
Kamarádky dcera chodí do první třídy na malé ZŠ v jedné vesnici. Mají online výuku 2× týdne jednu vyučovací hodinu (a vlastně ani ne celou, protože první část hodiny dělá paní učitelka docházku). Pak dostávají úkoly, které mají udělat vždy během týdne. Kamarádka má ještě školkové dítě a home office (nedávno nastoupila do nové práce a nemůže si dovolit OCR). Samozřejmě by tedy uvítala, aby online hodiny byly častěji, už proto, aby její dcera měla nějaký řád. Jenže paní učitelka odmítá dělat více online hodin, prý je kamarádka jediná, kdo si stěžuje. Žádné jiné rodiče tam neznají, nedávno se přistěhovali a ve škole se s žádnými rodiči nestihla seznámit. Takže nemá ani jak zjistit, jestli je to pravda a opravdu si stěžuje jen ona.
Přes vedení školy to zatím řešit nechce, protože se bojí, aby si pak na její dceru paní učitelka nezasedla.
Napadá vás, co s tim? Jak má dosáhnout toho, aby měli více hodin a zároveň nevystavit dceru riziku „zaskatulkovani“?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
24610
22.3.21 10:59

Jinak než před vedení školy to nepůjde. Ono je možné, to má třeba ta učitelka nařízeno vedením takto.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20177
22.3.21 11:06

Ať si zkusí vzít počítač, dítě dat do druhé místnosti a ať ho zkusí něco naučit přes monitor. A pak ať pozve třeba 10 kamarádů k tomu. Ono učit první, druhou třídu asi tímto způsobem moc nejde

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10980
22.3.21 11:16

Tak já bych to nepojímala jako stížnost (konfliktně), ale šla bych na to spíš tak, že "děti jsou šikovné, ale chybí jim kontakt s paní učitelkou, byly by nadšené, kdyby paní učitelku viděly každý den, lépe by se jim plnily úkoly, když by hned druhý den s paní učitelkou navázaly… ".
Jinak mám prvňáka, mají každý den 2×40min. s 20min. přestávkou. Paní učitelka tu hodinu nastavuje na 45min., ale přihlásí se např. 7:55, oficiálně hodina začíná v 8h. Těch prvních 5 minut se děti postupně přihlašují a paní učitelka jim chválí domácí mazlíčky, výtvory, hračky atd., a v 8h opravdu formálně začnou, takže opravdu čistě výuka trvá vždy 2×40min.
Na doma jim pak zůstane většinou dopsat kus písanky a občas nějaké lepení nebo dopočítání, a samozřejmě čtení.
Někteří rodiče si stěžovali, že se začíná brzy, že by se mohlo začínat až v 9-10h, ale já jsem tedy ráda za to, že se drží režim jako ve škole. Neteř je druhačka a jedou online až od 10:30, podle švagrové jen ráno rozbordelí všechno a k učení se jí od hry nebo pohádek nechce (a samostatné práce, aby si např. po snídani sedly a pracovaly a ona plynule navázala tou online hodinou, zase tolik nedostávají). Ale někteří rodiče jsou prý nadšení, někdo třeba jede od 8h s druhým dítětem, tak mu to vyhovuje, někdo zase 8-10h pracuje na HO a dítě odklidí k pohádkám atd. Vyhovět v dnešní době všem podle mě fakt nejde, ale osobně by mi 2h týdně taky nestačily.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.3.21 11:26

Zakladatelko, ptala bych se i ostatních rodičů. Pak bych vznesla dotaz na vedení.
Já ale třeba přiznávám, že by mi jako rodiči vyhovovalo víc úkolů a méně online. Takže věřím, že si nikdo nestěžuje.

@jahuhudka píše:
Ať si zkusí vzít počítač, dítě dat do druhé místnosti a ať ho zkusí něco naučit přes monitor. A pak ať pozve třeba 10 kamarádů k tomu. Ono učit první, druhou třídu asi tímto způsobem moc nejde

Loni jsem učila prvňáky online. Měli jsme 3× týdně hodinu a bylo to málo, i kdyz jsme je měli na 3 skupiny, takže jsem měla 9× týdně. A v malé skupině se udělalo víc práce.
Letos mám druháky a jedeme denně 2× 45 minut a fungujeme. Máme je na čj a m dvě skupiny, takže já jedu někdy celé dopoledne.
Učíme se normálně a na doma jim zbývá 1 úkol denně.

  • Citovat
  • Nahlásit
24610
22.3.21 11:28

@jahuhudka Tady nejde o nějaké velké učení. A nikdo po učitelce nechce překlopit celý rozvrh do onlinu
Dítě loni v první třídě na jaře nemělo žádné online hodiny a bylo to peklo co do motivace, režimu apod. Ve druhé třídě mělo na podzim i teď 2× 45 minut denně a je to nebe a dudy.

Minimálně číst a počítat s nimi učitelka může klidně online každý den, stejně tak online pod její vedením můžou napsat každý den pár řádků písanky. A nemusí již tak bídnou dotaci online hodin zabít tím, že dělá část hodiny prezenci. Odškrtat si děti může v průběhu hodiny, jak pracují.

Příspěvek upraven 22.03.21 v 11:29

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
52900
22.3.21 11:28

Promluvit si s vedením školy. Případně oficiálně svolat školskou řadu, ať to projednají. Tak se to řešilo u nás, když se něco rodičům nelíbilo. Vykomunikovalo se a je myslím si, že spokojenost na všech stranách.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10980
22.3.21 11:30
@jahuhudka píše:
Ať si zkusí vzít počítač, dítě dat do druhé místnosti a ať ho zkusí něco naučit přes monitor. A pak ať pozve třeba 10 kamarádů k tomu. Ono učit první, druhou třídu asi tímto způsobem moc nejde

Hele já si to taky myslela, a naše učitelka tedy předčila všechna očekávání. Prvňáky normálně učí i psací písmo na dálku, děti jí ukazují třeba první tři písmena přes kameru, ona jim buď řekne, že mohou pokračovat, nebo upozorní na chyby (teď aktuálně třeba že klička u „ž“ je moc vysoká a že musí víc ležet :mrgreen: ). Dělají slovní úlohy, čtou, normálně se hlásí, každé dítě je za tu hodinu několikrát vyvolané.
Na podzim jsem tu třeba v jedné diskuzi psala, že je nesmysl, aby si prvňák sám zapínal a vypínal mikrofon, že to je hrozné zdržení a to dítě neudrží pozornost, který příklad má např. vypočítat atd. No a dnes už to ty děti dávají úplně v klidu (některým tedy stále zapínají a vypínají rodiče, ale většina to dělá sama), mají to tak půl na půl, půlku času jsou všechny děti zapnuté, a půlku času jsou vypnuté a mikrofon si zapne jen vyvolané dítě.
Paní učitelka je opravdu aktivní, hodiny jim dělá pestré, ale nezatěžuje rodiče žádnou přípravou (žádné projekty s milionem pomůcek atd., veškeré výtvarné věci jsou vždy dobrovolné, tzn. nabídne činnost, ale chápe, že to stojí čas a nevyžaduje).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
122
22.3.21 11:33

Mám prvňáčka a máme každý den hodinu 60 minut.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3445
22.3.21 11:38

Neposíla vám paní učitelka hromadné maily? Že by sis ty adresy zkopírovala a rodičům napsala… Jinak bych se obrátila na vedení školy. Náš prvnak má 2× týdně 55 minut online hodinu. Je jich v té skupině 10,paní učitelka předem napíše, co mají mít nachystané. Většinou čtou, píšou krátký diktát, počítají (má Hejneho metodu) a pak buď angličtina nebo prvouka. K tomu ještě další úkoly. Neteř má každý den cca 30 minutovou hodinu taky v menší skupince. Pro mě je to dostačující, ale já mám celkem šikovné dítě, kterému se jen strašně nechce něco dělat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10980
22.3.21 11:54
@ProfZav píše:
Neposíla vám paní učitelka hromadné maily? Že by sis ty adresy zkopírovala a rodičům napsala…Jinak bych se obrátila na vedení školy. Náš prvnak má 2× týdně 55 minut online hodinu. Je jich v té skupině 10,paní učitelka předem napíše, co mají mít nachystané. Většinou čtou, píšou krátký diktát, počítají (má Hejneho metodu) a pak buď angličtina nebo prvouka. K tomu ještě další úkoly. Neteř má každý den cca 30 minutovou hodinu taky v menší skupince. Pro mě je to dostačující, ale já mám celkem šikovné dítě, kterému se jen strašně nechce něco dělat.

8o Toto udělala učitelka v MŠ a já to tedy vzala jako velké pochybení, zveřejnit e-maily ostatních rodičů. Pro tyto účely by se podle mě měla rozhodně používat skrytá kopie. :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3445
22.3.21 12:01
@zrcadlo píše:
8o Toto udělala učitelka v MŠ a já to tedy vzala jako velké pochybení, zveřejnit e-maily ostatních rodičů. Pro tyto účely by se podle mě měla rozhodně používat skrytá kopie. :nevim:

To by rozhodně měla, ale to neznamená že to všechny paní učitelky dělají správně. A pokud není s paní učitelkou jinak rozumná řeč, tak já bych toho pochybení třeba klidně zneužila.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4632
22.3.21 12:08

Co k tomu poradit, musí vytvořit podmínky a čas k výuce doma.
My to máme částečně jednodušší v tom, že prvňačka má sourozence čtvrťáka - začíná v 7.40, takže předtím vytisknu práce + úkoly pro prvňačku a jdeme na to… Pak se vystřídají u online, prvňačka má hodinu od 9.30 do 10.30, to zase pokračuje online čtvrťák.
Oběd se tak nějak vyskytne, jdeme ven a odpoledne cca 2 hodiny práce na úkolech.
Ale já jsem s nimi doma, neumím si představit u toho kvanta učení ještě pracovat…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
595
22.3.21 12:11

Problém je v tom, že mnohým učitelům schází počítačová gramotnost. Kdo se s počítačem kamarádí, nemá problém s výukou každý den. Kdo se nekamarádí, snaží se to různě šidit.

Ale nesmíme zapomínat, že i učitelky mají děti, které mají distanční výuku. Takže mnohonásobná video konektivita na vesnicích je pořád peklo a v dosti případech ji nelze provozovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6985
22.3.21 12:17

Syn má 2 vyučovací hodiny denně max 40 minut, někdy celá třída jindy mají půlenou češtinu. Mají i jednu hodinu týdně prvouky a jednu angličtiny. Každý den zbyde na doma jen trocha. Většinou dopsat stránku v písance + pak úkol buď z matiky nebo ze slabikáře.
Na podzim měli nejdřív 2× hodinu v týdnu po skupinách, pak 3× týdně + se přidala angličtina.
Myslím že učení denně je lepší, paní učitelka jim i pouští video jak se píší nová písmenka. Jsou i online úkoly nebo dobrovolné stránky za razítka. Osobně si myslím, že hodit všechno na rodiče je dost blbý. Asi bych se znovu ozvala a slušně konstatovala, že se Ti to zdá málo. Na dítě snad nikdo „hnusný“ nebude.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat