Panicka ataka projevy

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
154
2.1.22 19:05

Panicka ataka projevy

Ahoj vsem,
Jiz delsi dobu se potykam s panickymi atakami. Byla sem uz docela v pohode, ale ted posledni 3 mesice zase katastrofa. Vetsinou to poznam a dokazu zklidnit, ale ted posledni 3 dny se mi to deje jinak a ja sem z toho dost na nervy. Jsem neklidna, vnitrne se tresu.. tlak mi vylitne i na 160/100 a mam treba 110 pulsu… kdyz se uklidnim tlak se snizi i pulsy. Pri ty atace mam pocit jakoze se zblaznim… hori mi tvare a mam sevreny zaludek a jinak dycham.. chci se zeptat na zkusenosti. Jestli to takhle taky prozivate, jake mate projevy, co vas uklidni a jestli vam u toho taky lita tlak. Dekuju moc odpovedi… jinak se lecim u psychiatricky a mam trvalou lecbu. Mysim, ze kdyby neexistoval covid jsem v pohode. Mam totiz strach z nemoci a kontroluju se porad 😔

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2.1.22 19:18

Buďte ráda, že Vás zneklidňuje pouze ta samotná nemoc. Já se nechal očkovat a nyní mám spíš obavy z následků toho očkování. Ale abych poradil, tak určitě se vyhýbejte médiím a udržujte kontakt s osobou blízkou, zkrátka které důvěřujete. Vím, člověk by měl být v obraze, ale ne za každou cenu. Snad vám bude brzy lépe :hug:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
154
2.1.22 19:21

@Sosnowiecki dekuju. No ja ockovana nejsem. Bojim se. Ale kdyz to na me prijde je to desny. Mam pocit, ze snad umru. A taky mam porad takovy divny pocit v nose… no musi se bojovat. Ale je to tezky

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2.1.22 20:02

@Sophia.888 Pokud chcete, klidně mi napište soukromou zprávu. nejlepší způsob uklidnění je dlouze se rozpovídat či rozepsat. Jsem tu pro takové situace ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
171
3.1.22 07:34

Moje maminka ji má, už dlouhých 15nact let, bere na to antidepresiva a k tomu na sklidneni ma kapicky rivotril. U ni se to projevuje ze se ji špatně dýchá a má pocit ze se udusi. Stalo se ji to když byla na operaci a pak se probudila tak měla první ataku.Je to velice nepříjemné chodíte k odborníkovi?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
154
3.1.22 12:08

@Katanovak ano chodim. Ale ted se mi to zhorsilo

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4476
3.1.22 12:56
@Sophia.888 píše:
Ahoj vsem,
Jiz delsi dobu se potykam s panickymi atakami. Byla sem uz docela v pohode, ale ted posledni 3 mesice zase katastrofa. Vetsinou to poznam a dokazu zklidnit, ale ted posledni 3 dny se mi to deje jinak a ja sem z toho dost na nervy. Jsem neklidna, vnitrne se tresu.. tlak mi vylitne i na 160/100 a mam treba 110 pulsu… kdyz se uklidnim tlak se snizi i pulsy. Pri ty atace mam pocit jakoze se zblaznim… hori mi tvare a mam sevreny zaludek a jinak dycham.. chci se zeptat na zkusenosti. Jestli to takhle taky prozivate, jake mate projevy, co vas uklidni a jestli vam u toho taky lita tlak. Dekuju moc odpovedi… jinak se lecim u psychiatricky a mam trvalou lecbu. Mysim, ze kdyby neexistoval covid jsem v pohode. Mam totiz strach z nemoci a kontroluju se porad 😔

Ahoj, já měla panickou poruchu v roce 2008 a pak se mi vrátila v roce 2011/12. Teď už mívám ataky jen sporadicky, ale léčím se s jinými psychiatrickými problémy. U mě ataka byla bušení srdce - tak 120/minuta, pak dušnost, pocit, že se zblázním, ztratím kontrolu a co bylo pro mě nejhorší, byly křeče končetin. Pomohla mi až AD v kombinaci s KBT terapií (jak individuální, tak za hospitalizace na PCP, nyní NÚDZ, je tam denní stacionář i oddělení pro úzkostné poruchy). Ale určitě se poraď s psychiatričkou, že se ti to zhoršilo. Držím palce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
3.1.22 13:14

Panicka porucha se dá vyléčit, jen je potřeba se tomu fakt věnovat. Nepřejde to samo.
S panickou poruchou jsem se lecila. Brala jsem antidepresiva +prošla KBT.
Když jsem měla ataky, vystřelil mi tlak, pocity na omdleni, závratě, buseni srdce..
Tělo se mi snažilo říct, že mám myslet na sebe, přestat se přetezovat a přestat řešit stres alkoholem.
Moje léčba měla několik fázi. 1. Pochopení nemoci a co mi ji spouští - přestala jsem pít kofein, alkohol, přestala kourit - všechny povzbuzující latky můžou ataku vyvolat. Pravidelná životospráva - nedostatek cukru či spánku opět může vyvolat ataku.
2. Naucit se zvládat ataky - pochopit, jak ataka vzniká, naučit se jí zvládnout - pomáhá dýchání do břicha, ukotvit se, uklidňující myšlenky, dobrá byla i apka Nepanikar. Jakmile se člověk naučí ataky zvládat, chodí jich min a min..
3. Udělat změny ve svém životě - pro start pomůžou AD, které dají čas, ale zbytek už člověk musí udělat sám. Já začala pravidelně pít a jíst, přestala kouřit a pit alkohol, začala jsem běhat (pro odbourání stresu) a každý den cvičit (uvolnění zad). Přestala jsem přemýšlet negativně. Myslím na sebe. Už vím, že nemusím všechno zvládnout sama.
Dneska nám už vysazena AD, ataku jsem neměla skoro 2 roky a cítím se výrazně lépe než předtím.
Ale chce to se tomu pověnovat, samotná AD nic nevyřeší, pokud nevyřešíš příčinu atak..

  • Citovat
  • Nahlásit
493
3.1.22 13:52

Máš podpůrnou terapii u psycholožky?
Individuální a skupinovou terapii jsi už vyzkoušela?
Terapie by tě naučila zvládat ty stavy, jak píšou ostatní přede mnou.
Taky se objednej ke svému lékaři. Třeba potřebuješ upravit medikaci.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
154
3.1.22 18:13

@jejjej začala jsem s EMDR terapii v prosinci a od ty doby mi to prijde horsi 😔 jdu ted v patek tak se zkusim zeptat na tu KBT terapii

Děkuji vsem za povzbudiva slova a vase zkusenosti. Musim zacit poradne bojovat a nespolehat se jen na leky jako do ted, ale je to tezky. Jeste ted kdyz ke ten covid. Mam strach o sebe, o syna, o mamku… ockovani se bojim.. denne na to myslim

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
154
3.1.22 18:14
@Anonymní píše:
Panicka porucha se dá vyléčit, jen je potřeba se tomu fakt věnovat. Nepřejde to samo.
S panickou poruchou jsem se lecila. Brala jsem antidepresiva +prošla KBT.
Když jsem měla ataky, vystřelil mi tlak, pocity na omdleni, závratě, buseni srdce..
Tělo se mi snažilo říct, že mám myslet na sebe, přestat se přetezovat a přestat řešit stres alkoholem.
Moje léčba měla několik fázi. 1. Pochopení nemoci a co mi ji spouští - přestala jsem pít kofein, alkohol, přestala kourit - všechny povzbuzující latky můžou ataku vyvolat. Pravidelná životospráva - nedostatek cukru či spánku opět může vyvolat ataku.
2. Naucit se zvládat ataky - pochopit, jak ataka vzniká, naučit se jí zvládnout - pomáhá dýchání do břicha, ukotvit se, uklidňující myšlenky, dobrá byla i apka Nepanikar. Jakmile se člověk naučí ataky zvládat, chodí jich min a min..
3. Udělat změny ve svém životě - pro start pomůžou AD, které dají čas, ale zbytek už člověk musí udělat sám. Já začala pravidelně pít a jíst, přestala kouřit a pit alkohol, začala jsem běhat (pro odbourání stresu) a každý den cvičit (uvolnění zad). Přestala jsem přemýšlet negativně. Myslím na sebe. Už vím, že nemusím všechno zvládnout sama.
Dneska nám už vysazena AD, ataku jsem neměla skoro 2 roky a cítím se výrazně lépe než předtím.
Ale chce to se tomu pověnovat, samotná AD nic nevyřeší, pokud nevyřešíš příčinu atak..
@Anonymní píše:
Panicka porucha se dá vyléčit, jen je potřeba se tomu fakt věnovat. Nepřejde to samo.
S panickou poruchou jsem se lecila. Brala jsem antidepresiva +prošla KBT.
Když jsem měla ataky, vystřelil mi tlak, pocity na omdleni, závratě, buseni srdce..
Tělo se mi snažilo říct, že mám myslet na sebe, přestat se přetezovat a přestat řešit stres alkoholem.
Moje léčba měla několik fázi. 1. Pochopení nemoci a co mi ji spouští - přestala jsem pít kofein, alkohol, přestala kourit - všechny povzbuzující latky můžou ataku vyvolat. Pravidelná životospráva - nedostatek cukru či spánku opět může vyvolat ataku.
2. Naucit se zvládat ataky - pochopit, jak ataka vzniká, naučit se jí zvládnout - pomáhá dýchání do břicha, ukotvit se, uklidňující myšlenky, dobrá byla i apka Nepanikar. Jakmile se člověk naučí ataky zvládat, chodí jich min a min..
3. Udělat změny ve svém životě - pro start pomůžou AD, které dají čas, ale zbytek už člověk musí udělat sám. Já začala pravidelně pít a jíst, přestala kouřit a pit alkohol, začala jsem běhat (pro odbourání stresu) a každý den cvičit (uvolnění zad). Přestala jsem přemýšlet negativně. Myslím na sebe. Už vím, že nemusím všechno zvládnout sama.
Dneska nám už vysazena AD, ataku jsem neměla skoro 2 roky a cítím se výrazně lépe než předtím.
Ale chce to se tomu pověnovat, samotná AD nic nevyřeší, pokud nevyřešíš příčinu atak..

Ukotvit se? Mohla by jste mi to presneji popsat?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1
3.1.22 23:32

Ahoj všem! S panicko-úzkostnou poruchou se léčím už 5 let. Beru AD (také Seropram), nedokázala bych bez nich dlouhodobě fungovat. Na začátku léčby, než nastoupil účinek AD, jsem zažila stavy, kdy jsem nebyla schopná vstát z postele, i několik velkých atak denně, úzkosti a třes nepřetržitě, derealizace, pocity že zešílím a především totální rozklad sebevědomí (měla jsem pocit, že už nic nezvládnu, že jsem neschopná normálně existovat). Projevy skoro všechny, které byly popsány výše. Takže opravdu vím, o čem píšete… :hug:

Souhlasím s tím, je uvedeno v příspěvku nade mnou, chce to trvalou změnu životního stylu - pro mě hlavně pravidelný spánek, musela jsem přestat pít kávu atd.
Dále můžu doporučit i autogenní tréning, ten by Tě měl naučit psycholog. I spoustu dalších technik, včetně ukotvení, dýchání do břicha.
Mně třeba hodně pomáhají pozitivně konfirmační věty („Všechno je v pořádku, cítím se dobře.“), které si v hlavě opakuji klidně i několik minut, když na mě jdou úzkosti, abych nepřepadla do paniky. Já vím, zní to jako blbost, ale slovy mojí psycholožky: „Když jste dokázala svůj mozek přesvědčit, že je všechno špatně a hrozí Vám nebezpečí, dokážete ho přeprogramovat i obráceně - pozitivně.“ :,(

Celkově je pro nás panikáře zásadní naučit se stopnout ten proud strašlivých myšlenek, co nám běží v hlavě při atace.

Zakladatelce radím aktuální těžké stavy řešit s psychiatričkou - změnou nebo navýšením medikace. Tři měsíce „panického pekla“ je dlouhá doba. Nestojí to za to, abys tak trpěla.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
154
4.1.22 10:22

@Pasiphae no je to na hlavu. Vcera sem byla na vysetreni u sve doktorky na obvode, delala mi ekg a tak tak jsem se zklidnila a od te doby mi je dobre. Ale beru neurol rano. Jinak bych to asi nedala.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
233
4.1.22 15:18

Ahoj, já mám VÝBORNÉ zkušenosti s terapií ACT, která vychází z KGB. Trochu hardcore, ale s vynikajícími a ověřenými účinky. A jde ji zvládnout i bez AD a docházení na psychoterapie, samozřejmě s ohledem na sílu paniky a případných dalších přidružených problémů. Jestli ji chcete zkusit, můžete se přidat do naší FB skupinky: https://www.facebook.com/…714265328990, je tam několik úvodních videí, kde uvidíte, o co jde, a pak se můžete dle libosti ptát, když něco nebude jasné. Jedeme tam na pozitivní vlně. :-)

Mně se panika rozjela v září, dostala jsem ji pod kontrolu AD, ale pak jsem otěhotněla a stav se mi velmi zhoršil, tak jsem prášky vysadila, začala praktikovat tuto terapii a je mi mnohem líp, a to bez psychologů atd.

Držím palec. :-)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
11.1.22 17:58

Ahojky, přidávám se do klubu :) První ataka se u mě objevila r. 2013, po půl to roce my byla nasazena antidepresiva, chodila jsem k psychologovi. Po roce vysazeni, pak jsem měla cca 2roky klid pak během roku opět nástup atak až to vygradovalo opět v antidepresiva.
Jinak před první atakou se mi narodila předčasně dcera, byla jsem 3 týdny bez ní, pak mi umřela maminka, pak obě babičky. Dodnes nevím příčinu, co mi to spustilo. Od roku 2018 jsem opět brala antidepresiva rok 10mg Elicea pak snížení na 5mg, snažila jsem se vysadit, ale nejde to. Teď před Vánoci po covidu jsem opět na 10mg. Momentálně mám 3 týden od navýšení a není mi moc hej, hlavně večer úzkost, první dny mazec( motaní hlavy, nevolnost) Teď hledám dalšího psychologa, už jsem vyzkoušela 2 a žádný mi nepomohl, jen povídání, které uleví na chvilku.
Celkově se nemohu smířit, že beru léky, když mám jinak spokojený život :cry: Stydím se za to.
Teď jsem nesvá z nástupu antidepresiv, že jsem pořád taková rozhozena a hlodají mě myšlenky, co když nezaberou, atd.

Omlouvám se za anonym, ale krom manžela to o mě nikdo neví.

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat