Proplacení lékařské prohlídky

Anonymní
25.11.19 22:39

Proplacení lékařské prohlídky

Prosím o radu. Nastoupila jsem do zaměstnání a ve zkušební době otěhotněla. Pracovní vztah skončil dohodou. Na začátku jsem podstoupila povinnou lékařskou prohlídku kterou jsem uhradila (700kc). Žádala jsem o proplacení ale prý to standardně neproplaci první měsíc. Žádala jsem tedy druhý měsíc, neproplatili a pak výpověď. Ráda bych věděla jestli mi ji musí proplatit?
Děkuji.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
10868
25.11.19 22:46

Ano, náklady nese zaměstnavatel.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2933
25.11.19 23:13

Ano, pokazde mi zamestnavatel po zkusebce proplatil naklady, protoze jsou na nem. Zeptala bych se jeste jednou a pripadne zasla na urad, aby mi poradili, zda i v tomto pripade pri ukonceni ve zkusebce je povinen uhradit naklady :)

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
876
25.11.19 23:15

Proplácí většinou po zkušební době, zažila jsem zaměstnavatele, kde nepropláceli vůbec, i takového, že se mohlo jít za sekretářkou s dokladem pro proplacení hned v den nástupu.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
25.11.19 23:19

A jak to je podle zákona?

• Citovat
  • Nahlásit
10868
25.11.19 23:30
@Anonymní píše:
A jak to je podle zákona?

Platí zaměstnavatel, vždy. Jediná výjimka je, pokud by zaměstnanec/kandidát nenastoupil, tzn. nedošlo by k uzavření smlouvy. Pokud byl uzavřen pracovně-právní vztah (nebo i DPČ, DPP), pak zaměstnavatel musí vstupní prohlídku uhradit (a nelze to podmiňovat odpracováním zkušebky apod.).

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
272
25.11.19 23:38

Jestli je zdravotní prohlídka provedena tam, kam Vás poslal zaměstnavatel (obvodní lékař, nebo závodní lékař) tak je to

§ 59 zákona 373/2011 Sb. odst. 2