Reklama

Šikana - pohled učitelky

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

PansT
Povídálka 33 příspěvků 21.02.18 12:42
Šikana- pohled učitelky

Dobrý den,
jsem třídní učitelka ve třetí třídě. Máme ve třídě integrovaného chlapečka s vývojovou disfázií, výraznou vadou řeči a snad se všemi poruchami učení, včetně dispraxie. Chlapec je z velmi slušné rodiny, je křesťaňsky vedený, je slušný a hodný. V mých hodinách nepozoruji žádné problémy co se týče začlenění do kolektivu. Děti hodinu znají od první třídy a opravdu se k němu chovají hezky. Občas vznikne nějaký konflikt, ale opravdu nic, co by bylo přes čáru. Vše ihned řeším, vysvětlujeme. Zase nechci být chlapečkovi neustále v patách, chci, aby si jednoduché konflikty řešil sám ( např. někdo mi nechce půjčit pastelku apod.)
Problém je v družině, kde u nás jsou děti různě pomíchané, není u nás systém co třída, to vlastní oddělení. Některé děti z jiných tříd se chlapci údajně posmívají, nechtějí s ním být v družstvu apod.
Rodiče s tímto za mnou přišli, že chlapec je rozrušený a smutný. Řešila jsem situaci se školní družinou, navrhla jsem, aby má třída tvořila samostatné oddělení, to bylo smeteno ze stolu s tím, že situace není tak zlá, že chlapec si vše moc bere.
Svým způsobem je to částečně pravda, chlapec je opravdu přecitlivělý a měl by se trošku otrkávat, to ale samozřejmě je potřeba"cvičit" jiným způsobem, než nechat děti se mu posmívat. Navrhla jsem rodičům schůzku se mnou, vedoucí školní družiny, výchovnou poradkyní a speciální pedagožkou, která s chlapcem pracuje. Také jsem informovala vedení i situaci. Rodiče však konzultace odmítli se slovy, že mám situaci řešit já.