Syn je nadaný, ale strašný lempl...

Anonymní
1.6.21 15:12

Syn je nadaný, ale strašný lempl

Mám problémy s nadaným synem. Od dětství bylo vcelku jasné, že syn je nadaný, bohužel z toho pramení celá řada problémů.
Chodí na základní školu, máme za sebou návštěvu poradny, kde mu tedy podle očekávání zjistili, že je v matematicko-logických schopnostech výrazně nad průměrem. Ve škole má tedy nějaký nadstavbový plán, ale o to tady snad vůbec nejde.
Syn je sice nadaný, ale poměrně dost problémový. Spolupracuji s učitelkou, byli jsme a zase půjdeme ke školní psycholožce, jenže syn je prostě palice.
Ke všemu má připomínky, věčně něco nechce dělat, dnes hodinu řešil, že ho nebaví geometrie. Všechno odflákne.
Přišel na to, že vlastně nemusí nic dělat, protože co neví, to vymyslí.
Jenomže nechat ho udělat úkoly - tak má sice fakticky všechno správně, ale odfláknutá práce, písmena - každej pes jiná ves.
Dnes dodělával něco z geometrie. zase - jak to odfláknout a jít od toho. Snažila jsem se mu vysvětlit, že v geometrii nejde jen o to, že ví, jak na to, ale že musí být pečlivý, trpělivý. No to bylo jako jít s rudým hadrem na bejka.

Je to přesně ten typ, kterému bude celá chytrost a nadání k prdu.
Baví ho sport, ale tím se živit nebude. Pak má už dlouhodobě zájem o astronomii. Chodil a zase snad bude chodit na astronomický kroužek. Tam si s ním ten vedoucí ví rady naprosto bez problému (asi jako jeden z mála lidí).

Potřebovala bych ho usměrnit dřív než bude pozdě. nějak ho namotivovat.

V poradně paní psycholožka navrhovala matematické olympiády a osmiletý gympl. Načež syn jí řekl, že se mu nechce dělat něco, co nemusí, že mu to takhle stačí…
Takže on se sice nudí, ale raději se prý bude nudit.
Taky má asi problém s ženskou autoritou. To je takový můj názor, co jsem vypozorovala.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
69331
1.6.21 15:26

Nějak jsem nezachytila, v čem se projevuje přesně ta lemplovitost - písmana každej pes jiná ves, tím mi týrala mám v dětství taky - žiju, dostudováno a prost se ručně jen podepisuji.
Co dál - geometrie - taktéž chápu.
Takže bud přeháníš nebo je problém spíš někde ješě více.
KLuk má s tím, co píšeš taky „problém“ já to moc za problém nepovažuji, prostě to není pečlivá holčička jako mladší. Ale pálí u to.
Jde taky na gympl a naopak doufám, že tam právě odpadne taková ta otravná kontrola úpravy sešitů, řešení psaní a ptákovin. Ale syn zas vím, že když musí, tak mákne, zvlášt pokud je to problém fakt zajímavý a zapeklitý - což rozhodně není požadavek na pečlivě narýsovanou geometrická úloha a úhledně napsaný diktát.
Ale třeba si do toho zbytečně projektuji své dítě, tvé dítě má fakt problém.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24773
1.6.21 15:30

Kolik mu je? Mám doma stejný exemplář. Tak si ráda počkám na rady zkušenějších.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5943
1.6.21 15:31
@Anonymní píše:
Mám problémy s nadaným synem. Od dětství bylo vcelku jasné, že syn je nadaný, bohužel z toho pramení celá řada problémů.
Chodí na základní školu, máme za sebou návštěvu poradny, kde mu tedy podle očekávání zjistili, že je v matematicko-logických schopnostech výrazně nad průměrem. Ve škole má tedy nějaký nadstavbový plán, ale o to tady snad vůbec nejde.
Syn je sice nadaný, ale poměrně dost problémový. Spolupracuji s učitelkou, byli jsme a zase půjdeme ke školní psycholožce, jenže syn je prostě palice.
Ke všemu má připomínky, věčně něco nechce dělat, dnes hodinu řešil, že ho nebaví geometrie. Všechno odflákne.
Přišel na to, že vlastně nemusí nic dělat, protože co neví, to vymyslí.
Jenomže nechat ho udělat úkoly - tak má sice fakticky všechno správně, ale odfláknutá práce, písmena - každej pes jiná ves.
Dnes dodělával něco z geometrie. zase - jak to odfláknout a jít od toho. Snažila jsem se mu vysvětlit, že v geometrii nejde jen o to, že ví, jak na to, ale že musí být pečlivý, trpělivý. No to bylo jako jít s rudým hadrem na bejka.

Je to přesně ten typ, kterému bude celá chytrost a nadání k prdu.
Baví ho sport, ale tím se živit nebude. Pak má už dlouhodobě zájem o astronomii. Chodil a zase snad bude chodit na astronomický kroužek. Tam si s ním ten vedoucí ví rady naprosto bez problému (asi jako jeden z mála lidí).

Potřebovala bych ho usměrnit dřív než bude pozdě. nějak ho namotivovat.

V poradně paní psycholožka navrhovala matematické olympiády a osmiletý gympl. Načež syn jí řekl, že se mu nechce dělat něco, co nemusí, že mu to takhle stačí…
Takže on se sice nudí, ale raději se prý bude nudit.
Taky má asi problém s ženskou autoritou. To je takový můj názor, co jsem vypozorovala.

Otec funguje jak?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.6.21 15:35

@Lama Lama No tak mě jde o to, že on narýsuje stranu, který má mít 4 cm o 3 mm delší, přímka, který má protnout bod, ten bod neprotne, protože to fikne o milimetr vedle..
Jako přeci člověk musí dělat i věci, které ho nebaví.
Já mu taky nedám nedovařené brambory.
Ale když jsem mu pohrozila, že bude místo odpoledního hokeje rýsovat trojúhelníky, tak to najednou má na milimetr přesně?
Jenže jsme díky jeho proslovu o zbytečnosti geometrie - on strojařinu prý dělat nebude (no tak to se mi ulevilo), udělali (respektive on udělal) tak půlku toho, co měl.
Furt musí proti všemu protestovat, mohl by dělat opozičního politika. :zed:

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
1.6.21 15:36

@Svistice 4. třída

  • Citovat
  • Nahlásit
69331
1.6.21 15:37
@Svistice píše:
Kolik mu je? Mám doma stejný exemplář. Tak si ráda počkám na rady zkušenějších.

NO a v čem se projevuje a jehjo lemplovitost?
Jako že nedělá vůbec? Nebo jen to, co popisuje zakladatelka - písmena každá pes jiná ves, neúhledná geometrie? POkud má fakt zajímavou látku v přírodovědě/vlastivědě - tak si to zapomatuje, zajímá se? Co nějaký zapeklitý matematický problém, úloha? Jak se k tomu staví? Zajímá se o dění okolo sebe- když někde jste, politika, ted covid, z tvého zaměstnání? Protože todle všechno třeba mého kluka baví. Ale ze školy taky spousta výtek, že dělá chyby, je nepozorný, nedává pozor- no, zcela upřímě, když jsem viděla tu online výuku tu uspavačku hadů… co jí na to říct, no. :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.6.21 15:39

@Uslava Otec to vychytal. Vzal na sebe záležitosti sportu, což jsem ráda, protože to je makačka a zabere to snad víc času než celá školní příprava, ale to je jejich radost…
Takže je osvobozen od vysvětlování typu, jaký smysl má šťouchání do gumového vdolku.

  • Citovat
  • Nahlásit
1131
1.6.21 15:40

Můj syn (3.tř) je úplně to samé, psycholožka v PPP řekla, že ZŠ pro nás všechny bude očistec, i když v budoucnu třeba vymyslí perpetuum mobile :nevim: u něj je tedy ještě diagnostikovaná PAS, takže tím je to horší, nevidí smysl v ničem jiném než matice/logice.. takže zvažujeme od 6.tř matematický gympl nebo ZŠ s rozšířenou výukou matiky a logiky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
69331
1.6.21 15:41
@Anonymní píše:
@Lama Lama No tak mě jde o to, že on narýsuje stranu, který má mít 4 cm o 3 mm delší, přímka, který má protnout bod, ten bod neprotne, protože to fikne o milimetr vedle..
Jako přeci člověk musí dělat i věci, které ho nebaví.
Já mu taky nedám nedovařené brambory.
Ale když jsem mu pohrozila, že bude místo odpoledního hokeje rýsovat trojúhelníky, tak to najednou má na milimetr přesně?
Jenže jsme díky jeho proslovu o zbytečnosti geometrie - on strojařinu prý dělat nebude (no tak to se mi ulevilo), udělali (respektive on udělal) tak půlku toho, co měl.
Furt musí proti všemu protestovat, mohl by dělat opozičního politika. :zed:
:mrgreen: můj člověk. Hele, já mám k tomudle všemu pochopení. Mě úča dávala z matiky stále 1/5 ( jako že za úpravu :mrgreen: ). Podle mě jste prostě vzájemně ne moc kompatibilní a tvé metody ( že bude celé odpoledne rýsovat trojúhelníky) asi nejsou uplně mojitvující :P Zaměřila bych se na to, co mu jde, v tomto směru ho rozvíjela. Ne mu znechutit učení tím, že ho budeš do úmoru dělat to, co ho neba.
A jo, samo to chce najít tu správnou míru, že je třeba dělat i to, co ho nebaví. Ale to tu nevyřešíme, já tě neznám, ty mě, těžko to nějak objektivizovat, jak moc to která z nás přehání.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18791
1.6.21 15:44

Tohle jsem měla doma… ;) chytrej, ale lajdák…na gympl chodil na rodičáky tatínek, já jsem řekla, že to poslouchat nebudu…nic mu za nic nestálo…nepsal úkoly…tenkrát nebyla žádná škola online, takže jsem to nevěděla…ani jsem nevěděla, který dne maturuje…už jsem na to neměla nervy :mrgreen: pracovat rukama nemohl, je na obě levej, učit se nechtěl…na brigádách zjistil, jak se vydělávají korunky, takže šel na vejšku :mrgreen: udělal, je v cizině, spokojený…nemá teda obyčejnou práci, je to dobrodruh, ale spokojenej :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
69331
1.6.21 15:44
@Anonymní píše:
@Lama Lama No tak mě jde o to, že on narýsuje stranu, který má mít 4 cm o 3 mm delší, přímka, který má protnout bod, ten bod neprotne, protože to fikne o milimetr vedle..
Jako přeci člověk musí dělat i věci, které ho nebaví.
Já mu taky nedám nedovařené brambory.
Ale když jsem mu pohrozila, že bude místo odpoledního hokeje rýsovat trojúhelníky, tak to najednou má na milimetr přesně?
Jenže jsme díky jeho proslovu o zbytečnosti geometrie - on strojařinu prý dělat nebude (no tak to se mi ulevilo), udělali (respektive on udělal) tak půlku toho, co měl.
Furt musí proti všemu protestovat, mohl by dělat opozičního politika. :zed:

JInak já ho naprosto chápu, pro rýsování je pro mne důležité, že vím, jak to narýsovat a že to zvládnu, pokud je to nezbytně nutné, narýsovat přesně. Pokud to ale nezbytně nutné není, tak na detaily tohoto typu si příliš nepotrpím. KLuk je v tomdle stejný. Holka opak, pečlivka, ale u tý zas rostu z toho, jak dlouho jí to trvá a že to v tom hned nevidí, jak na to. :lol:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.6.21 15:48

@Lama Lama Tak já se mu prostě snažím vysvětlit, že v životě jsou věci, které se udělat musí a že je lepší je neodkládat, aby se mohl v klidu věnovat tomu, co ho zajímá.
Má podporu v tom, co ho baví. Ale nemáme jen jeho, jsou nějaké hranice.
On si vybere vždycky knihu, kterou pak fakt přečte, má ale rád i komiksy, radost mu udělám, když mu koupím Čtyřlístek.
Mně jde spíš to, jak on se dovede hádat až na krev - se mnou, s učitelkou. A nepřesvědčíš ho, bude furt mlít svoje.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
1.6.21 15:50

Učitelka mě právě trochu vystrašila, že jestli ho nezvládneme teď, tak se nám to na druhém stupni vymkne z rukou…

  • Citovat
  • Nahlásit
69331
1.6.21 15:53
@Anonymní píše:
@Lama Lama Tak já se mu prostě snažím vysvětlit, že v životě jsou věci, které se udělat musí a že je lepší je neodkládat, aby se mohl v klidu věnovat tomu, co ho zajímá.
Má podporu v tom, co ho baví. Ale nemáme jen jeho, jsou nějaké hranice.
On si vybere vždycky knihu, kterou pak fakt přečte, má ale rád i komiksy, radost mu udělám, když mu koupím Čtyřlístek.
Mně jde spíš to, jak on se dovede hádat až na krev - se mnou, s učitelkou. A nepřesvědčíš ho, bude furt mlít svoje.

Hele, na prokrastinaci jsem pes, tam taky chci, aby věci neodkládali, udělali nejlépe hned.
Ale nějak si nepotrpím na tu úpravu, přesnost, pečlivost… je to prostě pod mojí rozlišovací schopnost. Výjimečně se dokážu vyzmítat k výkonu, ale na rutinní denní úrovni není sil, které by mi k tomu donutily.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat