Trojky na pololetí - 4. třída

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.01.17 08:31
Trojky na pololetí - 4. třída

Dobré ráno všem. Mám syna ve 4. třídě. Od první do třetí třídy měl zatím samé jedničky, ale má poměrně velké problémy s koncentrací a psaním, které však dle PPP zatím nejsou na úrovni poruchy (pouze „lehké dysgrafické a dysortografické potíže“). Syn má problém vytvarovat písmena - z, t, s, r - všechno vypadá stejně, píše nad řádek, pod řádek, vzteká se u toho. Od první třídy má již 3. učitelku, změny nese dost těžce, je introvertní povahy, klidný a hodný. Ty předchozí 2 byly v pohodě, tady ta třetí je ze staré školy, známkuje úpravu, i když má syn doporučení neznámkovat a nehodnotit úpravu z PPP, tak má pořád v sešitech Piš lépe!!! a já už si s tím nevím rady. Řekla bych, že dělá hloupé chyby ze stresu - v matematice i v ČJ, doma obvykle vše vypočítá a napíše bez chyb. Ale třeba někdy když odečítá, tak odečítá a poslední číslo přičte, je trošku roztěkaný a nepozorný, ale to má po mně. Co se týče intelektu, tak je v pásmu 110 - 120, takže nadprůměr. Doma když mu dám doplňování vyjmenovaných slov, tak má obvykle úspěšnost skoro 100%, ve škole to samé mnohem horší. Matematické schopnosti má v některých oblastech vysoce nadprůměrné, ale vůbec tomu neodpovídají známky. Jeho normální známka z matiky je trojka, už ani nic jiného nenosí a myslím, že ho to dost trápí. Takže aktuálně to vypadá tak, že bude mít samé jedničky a trojku z matiky a češtiny. Mrzí mě to, protože loni byl z 30 děti mezi 3 jedničkáři. Jako ne kvůli těm známkám, čert je vem, ale kvůli němu, fakt se hrozně za ten půlrok změnil a p. učitelka mu evidentně nesedla (mně taky ne). Do jiné třídy / školy nechce - změna kamarádů a tak - nevím, jak by to dopadlo. Doma se učíme, ale poslední dobou k tomu přistupuje se vztekem a nechutí. Tak nějak si už nevím rady, má někdo podobné zkušenosti? Jak se s ním učit, aby ho to bavilo, v PPP jsme se v podstatě nic převratného nedozvěděli, jo, co s ním mám dělat na úrovni druhu úkolů, to jo, ale JAK na jeho psychiku, to tedy fakt netuším…

Anonym - osobní údaje.

Stránka:  1 2 Další »
Reakce:
 
Aspera
Generální žvanilka 20756 příspěvků 1 inzerát 16.01.17 09:08

Z toho, že má napsáno v sešitě piš lépe není jasné, že by to učitelka i hodnotila. Taky učím a těm co hrabou bez rozdílu píšu piš lépe, piš čitelně, aby si uvědomili, že to není OK, i když to nikdy nezahrnuju do klasifikace, ale je to upozornění. A dle toho, že z většiny předmětů má 1, tak asi úpravu učitelka hodnotit fakt nebude, ale syn dělá v ČJ a M chyby. Je otázka proč, ale já bych zašla za učitelkou a promluvila si s ní, kde je chyba a dle toho se zařídila. Dle mě si nikdo v dnešní době nedovolí neřešit doporučení z poradny, protože inspekce po tom hodně jde.

 
Žena Vlk
Kecalka 492 příspěvků 16.01.17 09:16

No jo, ale proč psát klučinovi, který za ten škrabopis nemůže, „piš lépe“? Podle mě mu to nepomůže, mě by to demotivovalo, kdybych to neměla ve své moci a někdo mě pořád na tu chybu upozorňoval, a je jedno, jestli by to bylo zohledněno v klasifikaci nebo ne. Že nesedne paní učitelka je každopádně na houby… ale asi bych s ní zkusila promluvit, třeba najdete společnou řeč a nějaký způsob, jak snížit stres synka ve škole. Jinak ty trojky, to je fakt banalita, na tom nezáleží. Držím palce, aby se vše upravilo!

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.01.17 09:26

No je to na prd, když to tam má furt dokola, i když s tím nic moc nenadělá, on nějak třeba vůbec nevnímá okraje sešitu atd. i když se snaží, tak to není o moc lepší, tak nevím, proč by mu to tam pořád měla psát. Že tam přímo nenapíše úprava sešitu: 4, to je asi vcelku jedno. Má třeba v doporučení, že má hodnotit dílčí postup a snahu, ale ona jen projede výsledky a když to nemá dobře, tak hned celé škrtne i kdyby se přepsal jen v jediném číslu na konci. Vidím to u něj, že ty chyby dělá z psychické nepohody a fakt nevím, co už s tím. Řešila jsem i s ředitelkou, která ho má na AJ, tam v pohodě na jedničku, akorát, že je prý uzavřený a zadumaný. Taky má mít na příklady víc času a ten nemá, ne kvůli tomu, že by neuměl počítat, ale že potřebuje klid si to projít, když třeba píše pod sebe dělení, tak není schopen to napsat rozumně tak, aby se nepřehlídl.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.01.17 09:29
@Aspera píše:
Z toho, že má napsáno v sešitě piš lépe není jasné, že by to učitelka i hodnotila. Taky učím a těm co hrabou bez rozdílu píšu piš lépe, piš čitelně, aby si uvědomili, že to není OK, i když to nikdy nezahrnuju do klasifikace, ale je to upozornění. A dle toho, že z většiny předmětů má 1, tak asi úpravu učitelka hodnotit fakt nebude, ale syn dělá v ČJ a M chyby. Je otázka proč, ale já bych zašla za učitelkou a promluvila si s ní, kde je chyba a dle toho se zařídila. Dle mě si nikdo v dnešní době nedovolí neřešit doporučení z poradny, protože inspekce po tom hodně jde.

No myslím, si, že u dětí které s tím nic nenadělají fakt nemá smysl jim to tam pořád psát dokola, neumím si představit, co se tím vyřeší. AKorát vždycky přijde ze školy s tím, že už má zas popsaný sešit, že má psát lépe. Na tu úpravu fakt není, moje druhá dcera píše jako když tiskne, on prostě ne. Ale kluk je zase moc dobrý na logické hry, onehdy zazářil v piškvorkovém turnaji, kde byl 2. z celé školy.

 
Icestar
Závislačka 4217 příspěvků 1 inzerát 16.01.17 10:39
@Anonymní píše:
No je to na prd, když to tam má furt dokola, i když s tím nic moc nenadělá, on nějak třeba vůbec nevnímá okraje sešitu atd. i když se snaží, tak to není o moc lepší, tak nevím, proč by mu to tam pořád měla psát. Že tam přímo nenapíše úprava sešitu: 4, to je asi vcelku jedno. Má třeba v doporučení, že má hodnotit dílčí postup a snahu, ale ona jen projede výsledky a když to nemá dobře, tak hned celé škrtne i kdyby se přepsal jen v jediném číslu na konci.
Špatný pedagog. Takhle jsem měla v hudební nauce učitelku, co nám dávala na každé hodině diktát. Stačila jediná chybějící tečka nebo nesprávně umístěný oblouček, okamžitě za pět. Já to nesla těžce, ve škole jedničkář, tady jsem nebyl schopná získat jedničku ani jednu - ostatně jako zbytek třídy. Stížnosti rodičů u učitelky nepomohly, pro ni existovala jen dvě řešení - „Buď je to správně, nebo to správně není.“ Definitivní tečku za jakoukoliv možností, že by mě kdo kdy ještě namotivoval na nauku, udělala tehdy, když mi dala pětku i za chybějící čárku v příjmení. :cert:

Zpět k věci - s klučinou bych se vyprdla na učitelku a doma se zaměřila postupně na jeden problém za druhým. Jeden den pilovat psaní „r“ (jako v první třídě), jiný zase „s“, další den si udělat cvičení na okraje - třeba si malovat obrázky, není nutné psát. Zkrátka zaměřit se doma na problémové úseky, ale vždy jen na jeden v jeden čas, zbytek neřešit. Jinak je dítě zahlcené informacemi a špatně je zpracovává. Jedna chyba pak vyústí ve frustraci i v dalších okruzích.

 
kdochcekam 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.01.17 11:02

Naprosto souhlasím s @Icestar . Moje dcera to taky nosila, červené napsané: úprava!!! Tak jsme prostě procvičovali a trénovali. Jí skákaly písmena nad řádky nebo pod řádky…prostě se musela naučit akceptovat linku. A naučila se to. Myslím si, že hodně rodičů řeší spíše individualitu a jedinečnost svého dítěte a složitosti s přístupem, místo aby sedli a procvičovali. Zakladatelka uvádí, že doma píše vše na 100%. Evidentně teda má trému a nebo je ve škole nepozorný a nesoustředí se tak jako doma. To jsem s dcerou trénovala díky mladšímu sourozenci. Dostala zadání a já s malým jsme si potichu povídali nebo hráli a ona se snažila naspat správně a nevšímat si nás. Jak to je skutečně se zakladatelko dozvíš od paní učitelky, která zkrátka hodnotí jeho práci a tu dělá ve škole průměrně. Je to opravdu škoda, když se mu tři roky dařilo perfektně. Něco za tím určitě bude. Ale to asi nezjistíš tady. Domluv si schůzku s paní učitelkou a promluv si s ní. Možná budeš překvapená. V páté třídě se budou učitelé střídat na většinu předmětů, to si asi syn bude muset zpracovat taky. A nemyslím si, že by to byl důvod k horšímu prospěchu.

 
s.y.p.t.a
Zasloužilá kecalka 618 příspěvků 16.01.17 11:40

Mám taky dceru ve 4. třídě. Je z PPP potvrzená dysgrafička, dyslektička a dyskalkulička. Byla doba, kdy začala dostávat z diktátů velmi špatné známky, ono o známky nejde, ale naprosto ji to demotivovalo, měla pocit, že se prostě i přes veškerou snahu přes ty čtverky a pětky nemůže dostat. Donesli jsme papír z poradny, paní učitelka i ředitelka pochopily, vyšly vstříc. Nyní paní učitelka např. diktuje, dcera píše ob větu, aby měla čas si to po sobě zkontrolovat. Při pololetních pracích jí učitelka nechává také čas navíc. Doma se pravidelně učíme, trénujeme, píšeme krátké diktáty, u jednotlivých písmen se naučila hned dělat interpunkci, ne až po napsání celého slova, počítáme, koupili jsme češtinu a matematiku hravou formou jako procvičování, takže nemá pocit, že se bifluje, ale že cvičí matiku a češtinu hrou. I za trojku chválíme, je to přece DOBŘE. A ejhle, dcera se velmi zlepšila, nosí jedničky a dvojky, občas jí to ulítne, ale to se stane každému. Má radost, že je úspěšná, paní učitelka ji chválí, my také. Chce to opravdu podpora ze všech stran, poprosit paní učitelku, aby stále nepsala o zlepšení pravopisu, že si to syn uvědomuje a snaží se, ale takto je z toho nešťastný. Dcerka má i horší paměť, takže musíme hodně opakovat, učit se hravě, v kratších časových intervalech a hlavně stále chválit, chválit i za drobný pokrok, snahu, když se něco nepovede, nedramatizovat. Ony jsou a budou v životě daleko horší věci.

 
Icestar
Závislačka 4217 příspěvků 1 inzerát 16.01.17 11:47

@s.y.p.t.a Správný přístup u správného případu. Bohužel se moc, až moc často zneužívají tyhle „papíry na hlavu“, vymlouvají se na to rodiče líných dětí, rodiče, co nejsou schopní a ochotní věnovat svému dítěti při domácí přípravě svůj čas. Jen hledají alibi a výmluvy, nadávají na blbé kantory a učí děti tak jen tomu, jak se efektivně proflákat životem.
Hodně štěstí dcerce, ať jí ty úspěchy vydrží :palec:

 
kdochcekam 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 16.01.17 11:49

@Icestar :palec:

 
sagina
Echt Kelišová 7596 příspěvků 16.01.17 12:52

K té úpravě - mám taky kluka dys- (dysgrafik, dyslektik, dysortografik, ADHD), na část češtiny chodí do třídy ke speciální pedagožce a ta taky na úpravu dbá. a řekla bych, že víc, než „normální učitelka na normální češtinu“, kde má díky papíru z poradny úlevy. jasně, nechce po klukovi, aby psal jako vzorná snaživá holčička ( :) ), ale aby respektoval linku, okraje a základní tvar a velikost písmen, to ano. ano, dělá mu to problém. ano, musíme to trénovat. ale ano, když chce, dokáže tuhle základní úpravu dodržet. ne, nemá přitom vzorný krasopis. ale píše slova na linku, nemastí je za čáru k okraji, dokáže rozlišit velikost velkého a malého písmenka, dokáže napsat např. r - z či h-k tak, že jdou od sebe rozeznat. ne, nepřišla ta změna přes noc, kluka to stálo úsilí, které tomu musel doma věnovat.

a mmch i jedna z mých holek má diagnostikovou dysgrafii, ale slabou, takže na prvním stupni na ni učitel bral ohledy, ale na druhém už ji nikdo neřešil, protože mezi škrábajícími puberťáky se její škrabopis ztratil a hlídat si chyby typu vynechaná písmenka, háčky, čárky apod se víceméně naučila. nicméně teď se připravuje ke zkouškám na střední školu a už jsme spolu narazily na to, že v takové matice dělá chyby, protože ona „přece nemůže za to, že škrábe“ a ona „to přece po sobě přečte“, tak co ji buzeruju… no a ukazuje se, že nepřečte. u příkladů s delším pracovním postupem se najedou ukazuje, že výsledek má chybný jenom proto, že v některém kroku výpočtu po sobě špatně přečetla číslíčko a další postup pak byl samozřejmě chybný. no, hodně rychle přešla z „já za to přece nemůžu“ do „hele, ono to jde“ :mrgreen:

 
Aspera
Generální žvanilka 20756 příspěvků 1 inzerát 16.01.17 12:53

Zakladatelko, samozřejmě, že jim to tam nepíšu pokaždé, ale i ten co škrábe, škrábe líp a hůř. Pokud je to čitelné OK, ale pokud to fláká tak, že si musím domýšlet slova, tak má napsáno piš čitelně. Zkus si projít jeho sešity, vypusť na chvíli to, že má problém s psaním a zhodnoť zda jsou všechny zápisy stejné. Nebudou, některé budou lepší, i když ne krasopis a některé fakt hrozné. A učitelka určitě chce, aby ty zápisy byly aspoň trošku čitelné.
A jak psaly holky, neber to tak, má problém nic s tím neudělá, tak se ani nemusí snažit. Za chvíli bude na 2 stupni a jak se bude učit ze zápisků, když je po sobě nepřečte? Sama si psala, že má jen obtíže, nemá dys, takže to není tak strašné, kdyby měl velký problém, tak má dysgrafii, ale tu nemá.

 
Anik
Ukecaná baba ;) 1495 příspěvků 16.01.17 13:49
@Icestar píše:
@s.y.p.t.a Správný přístup u správného případu. Bohužel se moc, až moc často zneužívají tyhle „papíry na hlavu“, vymlouvají se na to rodiče líných dětí, rodiče, co nejsou schopní a ochotní věnovat svému dítěti při domácí přípravě svůj čas. Jen hledají alibi a výmluvy, nadávají na blbé kantory a učí děti tak jen tomu, jak se efektivně proflákat životem.
Hodně štěstí dcerce, ať jí ty úspěchy vydrží :palec:

Od začátku si sedím na prstech, resp. dva rozepsané příspěvky jsem vždy vymazala, a jsem ráda, že to někdo napsal :) V naší třídě je 10 dětí s papírama, je to samá úleva, a ještě rodiče, kterým se furt něco nelíbí. Nemyslím to apriori na zakladatelku,,,mám mezi těmito rodiči dvě kamarádky a obden poslouchám nářky na učitele, omluvy a výmluvy pro děti, snaha téměř nikde, jen ohánění se papírama. Jeden klučík papírově mírně ADHD s poruchou pozornosti, ve skutečnosti grázlík se školou na háku, třídní šašek, matka taky neměla prospěch kdovíjaký, dodneška píše s šílenýma hrubkama, tak ho prostě jen omlouvá a na učitele si stěžuje. Já to od ní obden poslouchám, teď s blížícím se vysvědčením je to úplný peklo, už jsme se i kolikrát pohádaly, když vidím ten její přístup.

Říkáte, že papír od PPP máte. Já bych třeba byla ráda, že i přes ten papír to učitelka neodmávla úplně a chce ze syna něco dostat, třeba to lepší psaní. Proč by ho na něco nemohla upozornit? to už se dneska opravdu dětem nesmí nic vytknout? já chápu, že krasopisně psát nebude, to ani není důležité, pro život už vůbec ne, ale proč by se neměl snažit? dyk jenom stačí, aby rodiče tu hru hráli s učitelkou, a doma to prostě zkoušeli, snažili se všichni. Nevěřím, že aspoň mírné zlepšení nebude.
Na druhou stranu, horší jsou ty chyby v matice, tak bych možná začala tam. Když to nepůjde jinak, tak děcka u nás ve třídě mají papír od PPP, na písemku místo 5 příkladů dostanou třeba 3, v diktátu píšou každou druhou větu, a nemusej písemky ani diktát odevzdávat hned jako ostatní, můžou nad tím sedět delší čas a chyby si opravit. Jednou týdně mají spešl hodinu M a ČJ se spec. pedagožkou, která se jim víc věnuje a někdy ty písemky píšou přímo u ní, neb tam na to mají víc času. Učitelka na schůzkách mluvila o obecném zlepšení, tak snad ano, věřím, že to k něčemu je.

Říkáte, že máte papír, a učitelka na něj nedbá,,,tak to poslouchám i od kamarádky. Nevěřím ale ani jedné z vás. To si škola nemůže dovolit. Nevím teda jak u vás, ale kamoška v tomto prokazatelně lže, ovšem říká to pořád.

Nechci, aby příspěvek vyzněl zle, spíš jsem ze sebe asi potřebovala dostat ty nářky kamarádky,,,vím, že to není lehké, ale odvolávat se na papír a spoléhat se jen na něj, je přece špatně. Co pak kluk v dospělém životě? to už se samozřejmě nebude řešit písmo, to už půjde o větší věci. Učitelka ze staré školy, jak píšete, by v tomto mohla být výhra, já mám tyhle učitele rozhodně radši.
My už teď jsme v 6. třídě, tam je spousta novinek, na každý předmět jiný učitel, o přestávkách stihnout přesun do jiné učebny, stihnout si připravit pomůcky na hodinu, natlačit do sebe svačinu, a třeba ještě v sešitě přeletět zápis kvůli zkoušení. Někdo napsat Dú :)) Je tam toho prostě už moc, jak říkala naše učitelka, tak 4. a 5. třída je přípravka na 2. stupeň, já říkám, že skončilo období ťu ťu ťu.

Přeju hodně sil, a rozhodně to nevzdávejte jen proto, že máte nějaký papír.
 A.

 
makakove
Povídálka 43 příspěvků 16.01.17 14:33

Je zajímavé, že v 80. letech, kdy jsem chodila do školy já, tak žádné papíry z PPP nikdo neměl, nebo o tom nevím. A i tak to ve třídě fungovalo normálně. Prostě tam byli lidi, co měli jedničky, ale i lidi, co měli trojky nebo i čtyřky. Já chápu, že pokud má dítě nějaké vážné poruchy, tak je pro ně těžké a třeba i nemožné mít lepší známky. Ale přece i když to dítě píše každou druhou větu nebo má spočítat méně příkladů, tak to také vidí, že ostatní nestíhá a že jeho jednička nebo dvojka nemá váhu jedničky nebo dvojky ostatních. Pokud ty poruchy nejsou závažné, tak ano, takto se dá s omluvami základní škola s papíry od PPP prolézt z pěknými známkami, ale co dál? To se takhle bude postupovat až na vysokou školu a do práce si potom taky vezmete papír z PPP, že v tom či onom jste pomalejší a to či ono vám jde hůře? Takto to přece nejde. Ty děti si stejně potom budou muset vybrat povolání, které se pro ně hodí, stejně tak, jako všichni ostatní. Přijde mi, že ty papíry z PPP slouží hlavně k tomu, aby se dítě cítilo dobře, protože nedostává špatné známky apod. Jak říkám, v 80. letech se na papíry nehrálo a kvalita školství byla možná lepší než dnes. To potom bude takhle pokračovat v práci, kdy tito lidé budou chtít stejné peníze jako ostatní, ovšem nižší odpovědnost a budou podávat nižší výkon?

 
Aspera
Generální žvanilka 20756 příspěvků 1 inzerát 16.01.17 16:19
@makakove píše:
Je zajímavé, že v 80. letech, kdy jsem chodila do školy já, tak žádné papíry z PPP nikdo neměl, nebo o tom nevím. A i tak to ve třídě fungovalo normálně. Prostě tam byli lidi, co měli jedničky, ale i lidi, co měli trojky nebo i čtyřky. Já chápu, že pokud má dítě nějaké vážné poruchy, tak je pro ně těžké a třeba i nemožné mít lepší známky. Ale přece i když to dítě píše každou druhou větu nebo má spočítat méně příkladů, tak to také vidí, že ostatní nestíhá a že jeho jednička nebo dvojka nemá váhu jedničky nebo dvojky ostatních. Pokud ty poruchy nejsou závažné, tak ano, takto se dá s omluvami základní škola s papíry od PPP prolézt z pěknými známkami, ale co dál? To se takhle bude postupovat až na vysokou školu a do práce si potom taky vezmete papír z PPP, že v tom či onom jste pomalejší a to či ono vám jde hůře? Takto to přece nejde. Ty děti si stejně potom budou muset vybrat povolání, které se pro ně hodí, stejně tak, jako všichni ostatní. Přijde mi, že ty papíry z PPP slouží hlavně k tomu, aby se dítě cítilo dobře, protože nedostává špatné známky apod. Jak říkám, v 80. letech se na papíry nehrálo a kvalita školství byla možná lepší než dnes. To potom bude takhle pokračovat v práci, kdy tito lidé budou chtít stejné peníze jako ostatní, ovšem nižší odpovědnost a budou podávat nižší výkon?

Máš pravdu za nás tohle nebývalo nebo hodně minimálně. Kamarádka na VŠ mi říkala, že ona papíry z poradny měla a rovnou jí řekli, že má dvě možnosti. Buď se s nima bude ohánět a budou na ní brát ohledy, ale ať zapomene na SŠ s maturitou. Nebo je zlikviduje a bude makat a ať si dělá co chce. Rozhodla se makat a vystudovala VŠ. Sešity na dopisování jsme si od ní nikdy nepůjčovali, to se vyluštit nedalo, ale ona se z toho v pohodě učila, ale školu dodělala i bez úlev.

Stránka:  1 2 Další »
 Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Nádherná proměna: Kuchyně se díky odborníkům stala skutečným srdcem domova

Paní Jana si ve svém životě prožila mnoho těžkých chvil. Příběh dvakrát... číst dále >

Podzimní čtení: Tyhle knihy vás v klidu nenechají

Podzim je ideální na to uvařit si čaj (nebo nalít dvojku červeného), zavrtat... číst dále >

Články z Expres.cz

Exkluzivně: Slavný herec Bill Nighy je v Praze! Co zde rocker z Lásky nebeské dělá?

Herec Bill Nighy (68), který se proslavil mimo jiné rolí svérázného rockera... číst dále >

Rozhovor s českým Freddiem Mercurym: Na začátku mi nadávali do teploušů

Freddie Mercury žije! A je to Čech! Známý norský klub takto vychvaloval... číst dále >

Články z Ona Dnes

Zpověď moderátorky: Proč ten porod tak moc bolí?

Prý to každá zvládne. Prý jsme stvořené proto, abychom porodily. Tak proč to... číst dále >

O 10 let mladší: Přece nesklouznu zpátky, kdy jsem byla vyžraná kisna

Drahomíra a Tomáš jsou kamarádi, kteří postrádají sebevědomí. Oba mají za... číst dále >