Úřad práce a přivýdělek

169
15.10.16 16:15

úřad práce a přivýdělek

Ahoj, dobrý den. :-) Chtěla bych se zeptat jestli s tím máte někdo zkušenost? Momentálně jsem na MD a fotografuji ( jako přivýdělek k mateřské)a ráda bych se tomu věnovala i nadále. Ale zatím by se mi nevyplatilo jít na živnost. Za měsíc mi MD skončí a já se budu hlásit na ÚP a ráda bych se tomu věnovala i nadále. A tak se chci zeptat jestli s tím máte někdo zkušenost, jestli si můžu i nadále takto přivydělávat? Případně do kolika peněz. A jak se to řeší pokud nemám žádného zaměstnavatele nad sebou? Děkuju Pavlína

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1020
15.10.16 16:38

Pokud nemáš živnost a ani zaměstnavatele, tak vlastně děláš „bez ničeho“. Pokud budeš brát na ÚP podporu, tak si můžeš přivydělat do určité částky kolem 4 tis. (přesně ti to řeknou tam) a dokládat jim tam ten příjem, potvrzený zaměstnavatelem. Jinak až budeš živnostník, tak Tě samozřejmě z evidence vyřadí.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
169
15.10.16 16:57

To vím, že jako živnostník tam nebudu. Mě jde o to, že při MD takto fotit můžu ( na to jsem se ptala na úřadě).Ale teď mi bude končit a já řeším jak to bude dál. Jak budu na ÚP předkládat co jsem fotila. Případně pokud bude někdo chtít ode mě fakturu, tak jak mu ji vystavím? I když to bude výdělek do cca 4.000kč.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
24798
15.10.16 16:58

Tak ono bez ŽL si tak „nemůžeš“ přivydělávat ani teď, že… :nevim:

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
169
15.10.16 17:02

No, já jsem se na to byla ptát přímo na úřadě, a tam mi řekli, že při MD v poho můžu.

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Elenloth
15.10.16 17:03

@Talona Při pobírání rodičovského příspěvku si přivydělat klidně můžeš. Spíš jde o to, že ty na to nemáš žádný papír, takže je to vlastně práce načerno. A to je větší problém, než pracák. Oficiálně si na ÚP můžeš přivydělat na dohodu něco kolem 4000, ale zase ti na ten měsíc zastaví podporu.