Zelenina v jidle

196
15.9.08 15:55

Zelenina v jidle

Hezky den,

moje dcera (uz temer tri roky) od malicka mizerne ji a vubec neji zeleninu a ovoce v syrovem stavu. Ted uz ji pekne, ale cokoliv jineho nez ovoce a zeleninu. Zeleninu do polivek pasiruju, jinak to pozna a neji to a ovoce proste ani neolizne.
Zkousim ted dalsi figl, ktery mi driv neprochazel (poznala to) a ted se s nim zatim dari - do kazdeho jidla ji nastrouham na jemno malicko syrove zeleniny - treba malicky kousek mrkve nebo jablka. Ale malicky myslim opravdu malicky ( max 0,5×0,5 mm). Rikam si ale - ma to vubec cenu? Obsahuje vubec takova mala stopa zeleniny nejake vitaminy, aby stalo za to se s tim takhle otravovat ?? Strouham to tajne, kupuju to tajne, no hruza :-)

Dekuju za odpoved a uvitam i dalsi pripadne tipy na kamuflovani zeleniny a ovoce do jidla od podobne „postizenych“ maminek.

Adela ** **

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
857
15.9.08 17:13

Adelko,

my až tak tenhle problém nemáme, jen možná námět - já jsem učila holky jíst ovoce a zeleninu tak, že jsem to v nějaké podobě podávala ke skoro každému jídlu (třeba ke snídani k běžným cereáliím na talířku nakrájené ovoce, k obědu oblohu na talíř,…) a při jídle jsem to JÁ konzumovala a pochvalovala si, „jaká je ta mrkvička sladká, jaká jsou ta jablíčka voˇnavá a křoupavá…“. Časem se chytly, i když to bylo také úmorné. Alespoň jsem udělala něco pro své zdraví :D . Takže nekupuj a nekrájej tajně, ale veřejně se k tomu sama měj :D .
K dotazu, jestli i tak malý kousek má cenu - myslím, že ano. Některé ovoce (kiwi…) je opravdu vitamínová bomba. A i ty kousíčky jablka nebo mrkve - pokud se to dělá soustavně, něco do ní dostaneš, a třeba si chuťové buňky i v tom minimálním množství „osahají“ tu chuť a časem se to tak lépe poddá.

Jinak ani tepelně zpracovaná zelenina a ovoce není rozhodně bez významu, naopak - poměrně značná část vitamínu C se i tak zachová, a látky jako minerály nebo vláknina nedoznají vařením apod. žádné úhony. Nevím, jak třeba pektiny, flavonoidy a podobné žádoucí složky, ale typla bych si, že z nich také dost zbyde. Třeba by měl o tomto někdo lepší informace.

Jo, ještě - vyplatilo se mi dát si záležet a předkládat dětem jen opravdu chutné kousky - sladkou šťavnatou mrkev, vyzrálá jablka a hrušky… Zkušenost s natrpklým nebo kyselým soustem je dokáže na dlouho odradit a zmařit hodně úsilí.

Tak držím palce, Eva

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
857
15.9.08 17:16

Ještě mně napadlo, že se jim strašně líbilo, pokud si to mohly samy utrnout, očesat… Takhle jedly jahody, rajčata apod. na kila. Pokud máte doma nebo babička zahrádku, bylo by prima, ale dá se i venku třeba ovoce, ořechy, ostružiny…

Možná by to stálo za pokus

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymni
15.9.08 19:46

Nebo kup vykrajovátka a zkus jí z toho ovoce vytvořit zajímavé tvary - srdíčka, zvířátka, hvězdičky .. atd. Můžete taky spolu vykrajovat a co vykrojíte, tak si na tom pochutnat …

  • Citovat
  • Nahlásit
196
9.11.08 21:34

Ozivuju mnou zalozenou diskuzi (mmch dekuju za prispevky!) a ptam se po „specialnim“ receptu.
Mame opet obdobi nejedeni a protoze jsme obe nemocne, tak si fakt zoufam. Je to zacarovany kruh. Ona neji, nema vitaminy vsechno chytne, ja to chytnu od ni, jsem tehotna, takze se z toho hrabu 3 nedele, ona to pak chytne ode mne, protoze malo ji a nema vitaminy a porad do kola.
Poslednich par dnu ji varim jen to, co vim, ze ji a to jsou testoviny - suchy nebo ryze s omackou - bud jatrovou nebo takovou tou UHO a tak me napadlo - nezkousel jste nekdo uvarit nejakou takovou omacku ze zeleniny a vyslo vam z toho (treba omylem) UHO? Protoze presne to bych potrebovala :-) Aby to vypadalo a chutnalo jako UHO, ale bylo to ze zeleniny.
Chjo, snad se ty nasi nezravci jednou fakt rozjedi !

A.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama