Čtvrta třída-znalosti

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
4641
7.1.22 11:12

Čtvrta třída-znalosti

Ahoj matky, musí to ven :roll:

Synek je ve čtvrte tride a ja zjistuju, ze za 30 let se ve skole nic nezmenilo :zed:

Nejvic me teda vyšokovala Vlastiveda, kde se momentalne memorujou nazvy kraju s hlavnimi mesty (test-slepa mapa), nazvy pohori a nejvyssi hory (slepa mapa), nazvy řek (posledni test-slepa mapa s 12 řekami, pres upornou snahu neurčil Bečvu) a dalsi špeky.

Neprijde vam to uplne úchylne? Konkretne myslim rvat do tech harantu na silu informace, ktere naprosto prirozene nasajou o 2-5 let pozdeji :P

Moje dite se ma standardne, jezdi po vejletech a vikendech po krasach Čech i do zahranici. Vzdycky vi, kam jede, navstivi mistni pametihodnosti, vyleze na nejaky kopec apod. Ale posledni, co ho zajima, ve kterem kraji se nachazi, jak se jmenuje protekajici reka apod. Resp. do 10 let to fakt ale fakt neudrzi a to si prijdu jako magor. Jedeme do Prahy a ja do nej rvu historky o parašutistech (detskou formou), snazim se o kontext,…a fakt zatim nic :lol:

Sama si to pamatuju stejne, do tech 12 me zajimaly stanky, jine deti, atrakce. Az pozdeji, spolecne treba se ctenim narocnejsi literatury, se pridava prirozena touha po souvislostech (čtu Tři mušketyry a uvedomim si, ze tenhle zamek vypada presne jako v te dobe, juuu). Jedu s vodakem na vodu a vidim řeku a projiždime mesty… blabla

Ted se ucime nejake informace a ja se u toho nemam ceho chytit, ledaže u Beskyd bydli deda a v Brne teta??? :zed:

Proste mi to pripada jako ztraceny (vzacny) čas, ktery by mohl byt venovan jinym vecem a na trenink pameti mi to prijde rovnez neefektivni :nevim:

Diky za přečteni a nazory :mavam:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
11927
7.1.22 11:17

Silně pochybuju, že ten zeměpis „přirozeně nasajou“. Ale u některých nejde poznat ani to, že by se to učili. Zase těch hlavních pohoří, krajů atd. Nejsou takový mraky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27395
7.1.22 11:23

Ja nevím, ale znát pár měst, největší pohoří a řeky mi nepřijde jako nic extra hrozného. Ve škole se holt občas musí něco naučit nazpaměť no. Taky sme se to tak učili, taky si toho většinu uz nepamatuju, v hlavě mi zůstalo jen co potřebuji, ale to asi ze všech předmětů :mrgreen: a neřekla bych, že to všichni přirozeně nasajou, pokud je k tomu nevedou rodiče (a takových je dost), tak by to nevěděli nikdy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
72189
7.1.22 11:24

:hug: :mrgreen: Synátor dostal kouli z výtvarky, za teorii barevných odstínů. A další za úkol z výtvarky - pozorování barev sněhu, kdy pozoroval, že je bílý, místy od bláta šedý a když se do koule sněhuláka přimotá tráva, tak zelený. :lol:
Vlastivěda mi tak netrápí. POdle mě to vychází z toho, že si člověk zapamatuje 5-10 % z toho, co se učí. Takže minimálně si odnese to, že nějaké kraje a pohoří jsou, k tomu i nějakou tu horu, ikdyž je nepřiřdí správně. Ideální je samo osobní prožitek, návštěva místa, ale to se obsahově nedá zvládnout. Takže je to na rodičích. Heidrycha jsme poslouchali Dva proti říši v autě ( původně jsem to poslouchala já) a oba to děsně chytlo.
Já jsem namíchlá z angličtiny. Každý týden sloupeček novýsch slovíček, na ty píšou každý týden test. Ale po pěti letech neumí poskládat jedinou větu s použitím těch slovíček. Furt jen vyplnují cvičení.

Příspěvek upraven 07.01.22 v 11:26

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23325
7.1.22 11:24

V ČR žijí a tyto informace by měli znát. Nedávno jsem se ptala dítěte žijícího v zlínském kraji na krajské město a řeklo Kroměříž.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1455
7.1.22 11:26
@FlorenceF Jenkins píše:
Ahoj matky, musí to ven :roll:

Synek je ve čtvrte tride a ja zjistuju, ze za 30 let se ve skole nic nezmenilo :zed:

Nejvic me teda vyšokovala Vlastiveda, kde se momentalne memorujou nazvy kraju s hlavnimi mesty (test-slepa mapa), nazvy pohori a nejvyssi hory (slepa mapa), nazvy řek (posledni test-slepa mapa s 12 řekami, pres upornou snahu neurčil Bečvu) a dalsi špeky.

Neprijde vam to uplne úchylne? Konkretne myslim rvat do tech harantu na silu informace, ktere naprosto prirozene nasajou o 2-5 let pozdeji :P

Moje dite se ma standardne, jezdi po vejletech a vikendech po krasach Čech i do zahranici. Vzdycky vi, kam jede, navstivi mistni pametihodnosti, vyleze na nejaky kopec apod. Ale posledni, co ho zajima, ve kterem kraji se nachazi, jak se jmenuje protekajici reka apod. Resp. do 10 let to fakt ale fakt neudrzi a to si prijdu jako magor. Jedeme do Prahy a ja do nej rvu historky o parašutistech (detskou formou), snazim se o kontext,…a fakt zatim nic :lol:

Sama si to pamatuju stejne, do tech 12 me zajimaly stanky, jine deti, atrakce. Az pozdeji, spolecne treba se ctenim narocnejsi literatury, se pridava prirozena touha po souvislostech (čtu Tři mušketyry a uvedomim si, ze tenhle zamek vypada presne jako v te dobe, juuu). Jedu s vodakem na vodu a vidim řeku a projiždime mesty… blabla

Ted se ucime nejake informace a ja se u toho nemam ceho chytit, ledaže u Beskyd bydli deda a v Brne teta??? :zed:

Proste mi to pripada jako ztraceny (vzacny) čas, ktery by mohl byt venovan jinym vecem a na trenink pameti mi to prijde rovnez neefektivni :nevim:

Diky za přečteni a nazory :mavam:

Co zjišťuji, tak někteří nenasáli ještě v padesáti a už to asi nepřijde.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9664
7.1.22 11:27

:nevim: je to otrava… Ale kdyby šel třeba na více- lety gympl tak už v 6. Třídě se bude muset učit opravdu kvanta věci nazpaměť.

Ono se to nějak poddá.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27761
7.1.22 11:29

@FlorenceF Jenkins Hele, mám dítě o rok mladší a přirozeně tyhle informace nasává a udrží v hlavě de facto permanentně už od 5 let.
Mladší dítě sice taky nasáv ale efekt to v něm zanechá až tak na třetí nasátí.
A zrovna přejíždění karjů a okresů, státních hranic obě děti dost prožívají. :lol:

Já bych si mohla stejně stěžovat, proč učitelka hudebky cpe do mého třeťáka houslové klíče a stipnici Gdur, když evidentně v životě na nic nebude hrátk protože o to nemá ani zájem, ani na to nemá předpoklady (sluch), ani dobře nezpívá. Proč s těmi dětmi jen nezpívá nebo je neseznamuje s hudebními ukázkami, žánry.

Prostě to patří k základnímu vzdělání. A ano, spoustu věcí děti v životě nepoužijou, protože je život zavede k povolání, kde třeba opravdu nebudou potřebovat vypočítat sílu na páce.

Ale je fakt zoufalé, pokud někdo pak v dospělosti hledá Českou Třebovou na západě České republiky, nebo si myslí že Vltava teče do Černého moře, nebo si musí googlit, čím že se to platí v Rusku nebo se cizinci diví, že tu neplatíme eurama, když jsme přeci v EU.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1288
7.1.22 11:30

Zrovna předevčírem jsem zkoušela dceru. Měli tam i řeky, který ani nevím, že tu máme (jako přítoky těch hlavních). Musela jsem si to hledat. Ale obecně všechno, co jsem se ve škole kdysi naučila mi stejně z hlavy vyletělo jako pára. Ty slepý mapy mi přijdou úplně k ničemu. V dnešní době, kdy si to na pár kliknutí vyhledá. Já s tím osobně mám taky problém a to cestujeme hodně. Mě nevadí, když se mají něco učit nazpaměť, ale myslím, že ty vědy, ať je to přírodopis, vlastivěda, zeměpis by se měli učit nějak zajímavěji. A hlavně si myslím, že by to mělo být celkově takové propojené kvůli souvislostem. A ne jim to kuli zbytečnostem znechutit hned v začátku. Ale asi je to hlavně o jednotlivých učitelích no.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
12162
7.1.22 11:31

Ne, nepřijde mi to úchylné. Vystudovala jsem víceleté gymnázium a 2VŠ, a v praxi používám tak 1% toho, co jsem se tam učila. Přesto mi těch 99% k něčemu bylo, utvořilo mi to obraz světa (včetně té slepé mapy). A ty děti se to učí právě proto, aby si pak na tom výletě uložilo něco do vytvořené mapy. Stejně tak by si děti měly vytvořit v hlavě časovou osu, a postupně se učit, jestli byli dřív mamuti nebo svatý Václav, a postupně tu osu zaplňovat poznatky.
Mě fakt zaráží, kolik rodičů má ten ochranitelský přístup „hlavně aby moje dítě nebylo přetěžované“.
Už chápu, proč jsou učitelky vydřené z toho, jak se moje děti připravují do školy a kolik toho umí.

Příspěvek upraven 07.01.22 v 11:36

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
55905
7.1.22 11:32

Naše mladá dostala dvojky v tělocviku, že měla málo přeskoků za minutu. A nějaký trojskok se jí nepovedl. Víc jsem to prožívala já (jen doma, víc to řešit nehodlám). Mladá to okomentovala, že se musí zrychlit. Má pravdu. Děvče naše. Už má víc učení. Musí se naučit, jak se má učit. Do třetí třídy měla učitelku, že ji stačila informace získaná v hodinách. Teď má více učitelů ve čtvrté a prostě se musí naučit, jak se učit. Zabrat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27169
7.1.22 11:33

A počkej, až se naprosto totéž budou učit v 5 třídě. Mám kluky ve 4 a v 5. a mám pocit, že se učí pořád totéž, jen vždycky zopakují a třeba něco přidají. Oba ve Vlastivědě dělají kraje. A největší pecka je, že u toho páťáka je v učebnici přímo pro učitele napsaná informace, že ze strany 6-35 si mají vybrat jen ten kraj, ve kterém žijí a probrat ho více komplexně, se zajímavostmi, projekty, ale ostatní jsou jen na okraj a nemají se je všechny učit. A oni jedou podle učebnice všechno. Všechny kraje. A největší gol je, že vloni dělali v 1 pololetí ty kraje a ČR a ve 2 pololetí už jakože dějepis (od pravěku po nástup Habsburků). A ne že by v 5 třídě začali tím, že by v tom pokračovali. Oni začali zase kraje a ČR a druhý díl učebnice s dějepisem si zas nechají na 2 pololetí, když můžou rovnou začít znovu od pravěku, místo aby pokračovali :zed:
Takže než to, že se mají učit základy a mít informace naučené a ne jen vypozorované (některé děti třeba ani necestují, ani do zahraničí ani po Česku) mě spíš irituje nelogičnost.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27761
7.1.22 11:38

@FlorenceF Jenkins Jinak k partašutistům nám stačí občas projet okolo Bulovky, Lidic, shlédnout dokumenty v TV. Ale u nás je ten zájem o historii a vojenství i trochu taková historická rodinná „pracoví deformace“.

Zato hudba, filozofie/náboženství/duchovno, umění (tudle mě dostal otázkou, co je umění, co se za to považuje, proč zrovna tohle „něco“ je vystaveno u nás v nákupáku jakožto ukázka umění) jde mimo zájem a chápání mého dítěte.
Na Nový rok jsme si tu ten novoroční konzert vídeňských filharmoniků fakt museli vydobít. :lol:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4780
7.1.22 11:41

Mě to přijde v pořádku se učit o krajích. Syn ctvrťák si každý ve třídě vylosovali jedno krajské město a měli o něm zjistit a napsat par informací a pak o tom říct ostatním. Syn mel Karlovy Vary a bavilo ho to.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7184
7.1.22 11:42

@FlorenceF Jenkins Já nevím jestli to přirozeně nasajou, v Americe se třeba děti zeměpis moc neučí a je běžné, že dospělý Američan ani neví kde je Evropa. Neříkám, že je nutné biflovat kdeco nazpaměť, ale nějaké všeobecné znalosti se hodí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat