DPČ mateřská

Anonymní
17.4.21 01:10

DPČ mateřská

Ahoj, potřebovala bych poradit, ale bude to dlouhé :D. Jsem student VŠ, od 1.8.2020 dělám na DPČ (předtím DPP) a měsíčně mám cca v průměru okolo 10 000 s tím, že jsem placená na hodiny (Kč/hod). Rodit budu asi někdy na konci září.
Mám nárok na mateřskou?

Dekujiiii :srdce:

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
4072
17.4.21 01:20

Musíš mít odpracován 1 rok, DPP se do toho nepočítá, ale DPČ ano… Na mateřskou musíš nastoupit nejpozději 6 týdny před termín porodu. Pokud si odpočítáš 6 týdnu od TP a vyjde to tak, že jsi odpracovali celý jeden rok (= datum nástupu na MD bude někdy v srpnu), tak bys nárok mít měla.. a pokud vydělávás 10 000, tak to bude něco malinko přes 7 000..

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7962
17.4.21 05:39

@darekp potřebuje 270 dní za 2 roky to za a) a za b) má smlouvu na hodinovou mzdu, smlouva malého rozsahu, takže nárok na mateřskou mít nebude z této smlouvy. Musela by mít tu DPC napsanou s fixní měsíční odměnou třeba těch 10000

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9328
17.4.21 10:07
@Cenarius píše:
@darekp potřebuje 270 dní za 2 roky to za a) a za b) má smlouvu na hodinovou mzdu, smlouva malého rozsahu, takže nárok na mateřskou mít nebude z této smlouvy. Musela by mít tu DPC napsanou s fixní měsíční odměnou třeba těch 10000

I u zaměstnání malého rozsahu může být nárok na PPM, jen z něj neplyne ochranná lhůta, takže je potřeba, aby DPČ trvala v době nástupu na PPM a v daném měsíci nebo ve 3 bezprostředně předcházejících měsících byl výdělek alespoň 3500 Kč. Navíc to, že je placená hodinově, automaticky neznamená, že je to zaměstnání malého rozsahu (i když to tak většinou je).

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7962
17.4.21 10:26