Poradna pediatra
Mudr. Jiří Havránek
Zdravím všechny maminky a prosím o radu.Máme 2 měsíční mimi a tatínek nám zakazuje fotit dítko s použitím blesku
.Jenže v případě,že ho nepoužiji,je výsledné foto né příliš kvalitní
.Obhajuje to tím,že dítě by mohlo začít šilhat.Máte některá s tímto problémem zkušenost?Děkuji.
vinona
Tak já si nemyslim, že zrovna blesk souvisí s šilháním. Ale je fakt, že nějak by to vliv na oči mít mohlo.
Ale současně přiznávám, že malou jsme fotili od narození (ještě v porodnici) s bleskem. Opravdu jinak nic moc vidět není. Ale je fakt, že díky tvému dotazu mě napadlo, jestli to třeba nesouvisí s neklidem malé, ale asi ne…jsem zvědavá na další odpovědi
Ahojky,
nejsem žádný odborník přes oči, ba ani na focení
, ale domnívám se, že focení s bleskem na očička žádný účinek nemá a už vůbec ne na šilhání. Toť můj názor
.
Smokie
Ahojte, môj manžel je vášnivý fotograf amatér a už má naštudované, že mimi prvého pol roka s bleskom fotiť nesmieme, vraj to môže poškodiť zrak.
belmi
Kdysi jsem četla, že svítit do očí obecně je velmi nebezpečné, i očař, když se dívá do oka, že musí být moc opatrný, aby neposvítil na slepou skvrnu. Asi to popletu, snad mě nějaká lékařka opraví, ale v krajním případě by snad mohlo dojít k ohrožení zraku …
Když byla malá malá
, tak jsme si dávali pozor, většinou jsme s bleskem fotili jen, když spala, v porodnici vůbec!
Je fakt, že ty fotky za nic nestojí, možná je to hloupost … ale radši jsme nic neriskovali.
Ale o šilhavosti bych pochybovala, to je nějaký defekt souhry okohybných svalů či co.
Každopádně - novorozenečkovi bych do očí rozhodně nebleskala!!!
Prosím, odbornice, nekamenujte mě, jen opravte:)
Baghira
Gábinko nestraš
. Malá je taky čertisko neklidné a to blesk opravdu nepoužívám.Jen někdy,když jej zapomenu vypnout
.Četla jsem ale názor očního lékaře a píše,že blesk novorozeňatům neškodí.Ale asi nic se nemá přehánět.
Vinona