Jak často mohu cvičit?

Anonymní
16.10.19 11:36

Jak casto mohu cvicit?

Ahoj, nemuzu nikde najit diskuze na tohle tema. Jak casto muzu cvicit v tehotenstvi? Cvicim celkem uz 3 roky, takze i pred otehotnenim, je to moje pevni tehu. Makam 7× tydne, nekdy i za den jdu cvicit 2×. 7× denne cvicim kruhovy trening a zarazuju i heat a spining treba v ten den jeste vecer. Citim se dobre proto furt cvicim ale nevim kdy trochu zvolnit? Kdy to snizit treba na 4× tydne? Za 14 dni budu zacinat 6 mesic. Na treningach nevyskakuju, neskacu, tezke veci vynechavam, jen obcasne bricho jeste dam jako je plank jinak nic. Dekuju

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
16987
16.10.19 11:44

Tak ja nevidim duvod, proc postupne prestavat cvicit, muzes klidne cvicit kazdy den pokud jsi ok. Pokud samozrejme ubiras treba na intenzite, kdyz te uz tizi bricho:) Ale jako prvorodicka asi budes mit male bricho, proste ber to jak se citis :nevim: Ja v sestym u tretiho prestala treba hrat volejbal, ale spis proto, ze jsem si vsimla, ze chlapi kolem mne zacinaji byt nervni, ze treba do me zduchnou nebo se srazime :mrgreen:…nechtela jsem jim kazit pocit ze hry. Jen se rika necvicit v te nejvyssi intenzite kvuli srdicku malyho, coz by ten heat training jaksi ztracel na vyznamu :think: Ten cvicis jak, stejne?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15281
16.10.19 11:45

Jak ti dovolí tělo a jak se budeš cítit

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
15432
16.10.19 11:45

Těhotenství není nemoc a rizikovým činostem se vyhýbáš. Zpevněné hluboko uložené svaly ti v pozdějších fázích těhotenství dost pomůžou a stejně tak porod v dobré kondičce bývá snazší, než bez ní.

Navíc nejrizikovější období je první trimestr a ten je za tebou, takže prostě dělej to, co je tvému tělu milé.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2024
16.10.19 11:47

To je strasne individualni a tezko Ti nekdo poradi na dalku, aniz by Te videl a videl Tvoje vysledky a jak vypadas. Za sebe bych se vyprdla na bricho a spis delala jemne protahovani, nohy a zada, ale az po porade s fyzioterapeutkou co tomu fakt rozumi. Ja si zrejme vycvicila diastazu, jsem cvicitelka jogy. Mozna to je taky dane geneticky, tezko rici… kazdopadne dve kolegyne-sportovkyne ktere cvicily podobne styly jako popisujes, tak koncily bud predcasnym porodem nebo cisarem ptze jim vubec nepovolilo bricho a mimi melo malo mista; treti behala jeste v 6.mesici 5-10 km nekolikrat tydne a vse dala prirozene, je ale fakt ze ji bylo tesne 30 a ne 35+ jako tem predchozim.

Jeste dodam ze ty mnou vyse jmenovane cvicily de facto az do porodu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
16.10.19 12:13
@Lenka_Hal píše:
Tak ja nevidim duvod, proc postupne prestavat cvicit, muzes klidne cvicit kazdy den pokud jsi ok. Pokud samozrejme ubiras treba na intenzite, kdyz te uz tizi bricho:) Ale jako prvorodicka asi budes mit male bricho, proste ber to jak se citis :nevim: Ja v sestym u tretiho prestala treba hrat volejbal, ale spis proto, ze jsem si vsimla, ze chlapi kolem mne zacinaji byt nervni, ze treba do me zduchnou nebo se srazime :mrgreen:…nechtela jsem jim kazit pocit ze hry. Jen se rika necvicit v te nejvyssi intenzite kvuli srdicku malyho, coz by ten heat training jaksi ztracel na vyznamu :think: Ten cvicis jak, stejne?

Ja se prave trochu bojim kvuli srdicku aby porad fungovalo. Ale heat cvicim stejne je to rychla chuze jen spining jedu mene, jen jako vyjizdku na kole tam jsem si dala do tela jednou a bolelo me bricho pak jsem hodne snizila a odjela to v pohode takze v tom pokračuju, tep si nemerim ale u tabaty kde je intenzita vyssi a stanoviste je 30 vterin tak snadnto tolik nevadi, takze kdyz mi je porad dobre tak muzu pokracovat porad? Ja prave nevim kdy zvolnit uz na me koukaj jak na blazna ze makam denne :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
2625
16.10.19 12:35

Tak jak se cítíš, ale upřímně i režim před těhotenstvím mi přijde přehnaný, tělo musí mít čas regenerovat, jinak ho přetěžuješ a hrozí zranění z přetrénování.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
12762
16.10.19 12:37

Když se cítíš dobře můžeš cvičit co chceš. Já osobně bych zvolnila. Ono teď miminko začne být těžší a víc bude tlačit na děložní čípek. Opravdu u sportovkyň je problém předčasný porod, on to prostě ten čípek nevydrží. Pak ty hodně pevné svaly pánevního dna jsou problém u porodu a fakt to často končí císařským řezem, ale zase tohle může být nemusí. Mě přijde cvičení denně hodně. co to omezit na tři krát týdně a zbytek procházky :) ono ti stejně tělo řekne, že už nemůže, když už to bude moc :) břicho vynechej už úplně už kvůli té diastáze, ať si ji nezhoršíš. zase se neboj, jestli takto cvičíš teď tak po porodu se dáš rychle zpět do kondice :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
K92
809
16.10.19 12:41

Také mám v okolí holky, které měly tak zpevněné břišní svaly, že jim pak dítě nesestoupilo a nezvládly přirozeně porodit, končilo to vždy akutním císařem. Ale kdo ví, třeba je to jen náhoda. Na druhou stranu kondička se ti bude k porodu a následně péči o dítě hodit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16987
16.10.19 12:58
@Anonymní píše:
Ja se prave trochu bojim kvuli srdicku aby porad fungovalo. Ale heat cvicim stejne je to rychla chuze jen spining jedu mene, jen jako vyjizdku na kole tam jsem si dala do tela jednou a bolelo me bricho pak jsem hodne snizila a odjela to v pohode takze v tom pokračuju, tep si nemerim ale u tabaty kde je intenzita vyssi a stanoviste je 30 vterin tak snadnto tolik nevadi, takze kdyz mi je porad dobre tak muzu pokracovat porad? Ja prave nevim kdy zvolnit uz na me koukaj jak na blazna ze makam denne :nevim:

Ono tezko rict. Ja mela vyhodu, ze tak dokonce poznam tehotenstvi, najednou ty nejvyssi intenzity neudycham. Pri prvnim jsem si rikala, ze na me asi neco leze :mrgreen: u druhyho uz jsem si jen rekla aha, tak se zadarilo (to vse jeste pred tehotenskym tesetm). Takze ja se toho bat nemusela, ale ono to asi bude o tom, jak cvicis. Mluvim proste o tom inejintenzivnejsim, kdy rychleji uz proste nemuzes…tak to se fakt nema :nevim:
Ja cvicila taky denne, i do posilovny jsem chodila. Bricho ale od druheho trimestru jsem zredukovala o prime brisni svaly a ve tretim jsem se na bricho vykaslala uplne. Diastaza nevim, ja mela jen malinkou az u tretiho :nevim: JInak vsechny tri porody byli rychle, naopak bych rekla ze fyzicky to bylo „jednoduche“, ac jsem treti rodila v 42 (bolest ovsem radeji nekomentuju :mrgreen: )
Na pohledy se vykasli, nejsou navyknuti na cvicici tehotnou. To jsi mela videt, kdyz jsem byla tak 2mesice pred porodem v zime behat u nas ve statnim parku, narazila jsem v te totalni pustine na lovce, hodila jsem s nima rec, uz tak byli zarazeni, zenska uprostred niceho, pak tomu jednomu sjel pohled na moje bricho a na par sekund se uplne zarazil, mam pocit ze ani nedychal…nejak to cele nemohl pobrat, to co vidi :lol: :lol:
Jinak hlavne se svyma pocitama opravdu rid, nesnaz se zbytene tlacit na pilu. Jako tehotna budes proste trochu vic unavena, a pokud porad sportujes, doprej si obcas i nejaky ten odpocinek, hlavne dost spanku :kytka:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16987
16.10.19 13:05

Jinak s tema „prilis pevnyma brisnima svelama“…jo, u prvniho jsem jeste v den porodu mela nesestouply bricho, i ten porod se rozjel pred terminem (ale v pohode, syn byl zcela fit a mel tri kila)…ono staci ten prvni porod, jak se jednou porodi, pak se tydalsi deti „protahnou“ snadneji. Toho prvniho jsem proste vychodila, zadny lehnout, ale nechat pracovat gravitaci a jeho vahu kdyz to pak boli vic…jak jsem se uz zacala otevirat, slo to raz na raz, pak ty svaly maknou ani nevis jak. Vsechny porody na jedno dve zatlaceni :nevim:
Ja mam pocit, ze tyhle problematicky porody maji zeny, co cvici spis jen v te posilovne, ono nejaky ten kardio pohyb, behani, ma neco do sebe, vzdyt to pusobi i mechanicky, ze si to dite tu cestu „pripravi“ svou vahou. Ale kdyz se akorat posiluje… :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16987
16.10.19 13:08
@anavi13 píše:
Když se cítíš dobře můžeš cvičit co chceš. Já osobně bych zvolnila. Ono teď miminko začne být těžší a víc bude tlačit na děložní čípek. Opravdu u sportovkyň je problém předčasný porod, on to prostě ten čípek nevydrží. Pak ty hodně pevné svaly pánevního dna jsou problém u porodu a fakt to často končí císařským řezem, ale zase tohle může být nemusí. Mě přijde cvičení denně hodně. co to omezit na tři krát týdně a zbytek procházky :) ono ti stejně tělo řekne, že už nemůže, když už to bude moc :) břicho vynechej už úplně už kvůli té diastáze, ať si ji nezhoršíš. zase se neboj, jestli takto cvičíš teď tak po porodu se dáš rychle zpět do kondice :)

Tak pokud je problem te prilis pevne brisni svaloviny, deti se „drzi“ nahore a na cipek nijak netlaci…pokud tedy jak pises „nevydrzi“ cipek, zacne predcasny porod, tak se nejde na cisare kvuli nepostupujicimu porodu :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1750
16.10.19 14:35

Břicho bych necvicila a hlídala si tepovku, ale nevidím důvod přestavat, pokud se citis dobre a vyhovuje ti to. Proste poslouchej telo. Ono člověku, co je zvyklý cvicit nějaké procházky fakt nebavi :potlesk: já ti fandím :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2312
16.10.19 14:42
@Anonymní píše:
Ahoj, nemuzu nikde najit diskuze na tohle tema. Jak casto muzu cvicit v tehotenstvi? Cvicim celkem uz 3 roky, takze i pred otehotnenim, je to moje pevni tehu. Makam 7× tydne, nekdy i za den jdu cvicit 2×. 7× denne cvicim kruhovy trening a zarazuju i heat a spining treba v ten den jeste vecer. Citim se dobre proto furt cvicim ale nevim kdy trochu zvolnit? Kdy to snizit treba na 4× tydne? Za 14 dni budu zacinat 6 mesic. Na treningach nevyskakuju, neskacu, tezke veci vynechavam, jen obcasne bricho jeste dam jako je plank jinak nic. Dekuju

Cvičila jsem pokaždé celé těhotenství až do porodu. Cvičila jsem podle nálady a podle toho jak jsem se cítila, někdy cardio, posilování, jindy jen PILATES. Doporučuji tehotenske cvičení Babyfit by Amy na youtube. Fakt je to výborné zpracované a procvicila jsem s ní 2 těhotenství.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
12762
16.10.19 20:14

@Lenka_Hal on se začne otvírat děložní čípek, ten se zkracuje a hrozí předčasný porod. Někdy právě dojde k úplnému spotřebování čípku a rozjede se porod či praskne předčasně voda. To nesouvisí s tím, že ty svaly jsou posílené a drží dítě nahoře a neuvolní se. Ono pak právě dojde k tomu, že se rozjede porod, žena je třeba otevřená a plod nemůže sestoupit do porodních cest. Jestli mě chápeš? Jasně, že to nelze brát na všechny ženy stejně. Fakt asi nikdo nedělal výzkum co je vhodné cvičit a co už ne. Lepší určitě pohyb než ležet na pohovce. Ale zas těžko říct kde je hranice toho kdy už je toho moc. Mě přijde, že by měla mít dny pro relaxaci. :nevim: a s tím cvičením máte pravdu, hrozně málo žen se hýbe v těhotenství. Já měla rizikové těhotenství, začátek jsem proležela, ale jak to šlo začla jsem aspoň cvičit jógu a tu jsem jela až do konce i s 99 kily :zed: na které fakt nejsem pyšná. Nejsem nějaká sportovkyně, ale pohyb mě baví a je fakt, že mi bylo krásné až do konce a ohnout se nebyl žádný problém. U žen co se nehýbou vůbec, je zas u porodu kolikrát problém zapojit břišní lis. Já teda cvičila jen tu jógu, před těhotenstvím posilování vlastní vahou a stejně se mi prcek sekl v porodních cestách a šla jsem na císaře, ale porod( myslím kontrakce, císař byl naprd) jako takový byl fajn. Holt si jen blbě nastavil hlavu. takže určitě nejde říct ty cvičíš moc půjdeš určitě císařem, to je blbost. V dalším těhotenství chci pokračovat v cvičení co jsem teď začala chodit, tak snad bude bez komplikací.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat