Jak se stavíte k tykání?

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
12587
8.7.14 17:38

Jak se stavíte k tykání ?

Ahoj maminky!

Zakládám diskusi spíš jen tak pro zajímavost… otázka zní, jak se stavíte k tomu, když vám někdo cizí tyká (myslím teď, když jsme již dospělé ženy :mrgreen: )? Urazí vás to? Nebo to přejdete?
A tím „cizí“ myslím jak úplně cizí lidi, které vidíte poprvé v životě nebo i někdo, koho třeba i trochu znáte, ale nehodí se, abyste si tykali.
Mně se občas stává, že mi třeba prodavačka v krámě tykala. Docela mě to pokaždé naštvalo a ohradila jsem se. Tak nějak mi to připadá jako vyjádření neúcty nebo jak to říct.
A nedávno se mi stalo, že jsem šla s mými dvojčaty na oběd a potkala jsem pár učitelů ode mě z gymplu. Podívali se na děti, prohodili jsme pár frází a bylo zajímavý, že mi všichni začali vykat, vzhledem k tomu, že jsem už nějakej ten rok ze školy pryč a navíc s dětma, až na jednu učitelku, která mi stále tykala a já jí vykala. :D Přišlo mi to od ní…divný. :-)

Jak to berete vy? :-)

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
26270
8.7.14 17:41

Záleží kdo tyká, jestli mi je ten člověk hned na první pohled sympatický, ale také jsem raději, když mi někdo vyká. I já si docela dlouho zvykám, když mi je nabídnuto tykání, než se s tím sžiji.
Ale zase třeba působíš mladě a pohodově, tak se lidé s tebou cítí dobře a přejdou hned k tykání. To, že se to moc nesluší je věc jiná :).

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit
jahuhudka
8.7.14 17:42

Mně už dlouho nikdo netyká :? :lol:

• Citovat
  • Upravit
3549
8.7.14 17:43

Já toto neřeším. Pokud mi tyká někdo cizí, jako tobě prodavačka, tykám ji taky. Mě by zas příšlo divný, kdyby mi učitelé začli vykat, když mi osm let tykali.

Pokud by byl někdo drzý a neznali bychom se, taky se ohradím, ale tykání nebo vykání se mě nijak nedotýká.

Příspěvek upraven 08.07.14 v 17:44

• načítám...
  • Citovat
  • Zmínit